صفحه اصلی / اسلایدر / ریزش ۳۰ درصدی قیمت مسکن مهر در پردیس/خرید ملک در پردیس چقدر پول می‌خواهد؟
ریزش ۳۰ درصدی قیمت مسکن مهر در پردیس/خرید ملک در پردیس چقدر پول می‌خواهد؟

ریزش ۳۰ درصدی قیمت مسکن مهر در پردیس/خرید ملک در پردیس چقدر پول می‌خواهد؟

کسب و کار نیوز- این روزها اخباری مبنی بر کاهش قیمت مسکن مهر به گوش می رسد با این وجود خرید یک واحد مسکن مهر در روزهای اخیر کماکان به چند صد میلیون تومان پول نیاز دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، رصد بازار مسکن مهر در شهر پردیس از کاهش ۳۰ درصدی قیمت ها در این بازار حکایت دارد؛ این اتفاق در حالی می افتد که به سبب افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در تهران بسیاری از شهروندان تهرانی به حومه شهر تهران و خصوصا شهر پردیس نقل مکان کرده اند و به نسبت سال های گذشته تقاضا برای مسکن در این نقطعه از کشور افزایش یافته است.

با این وجود افزایش تقاضا برای مسکن در حومه شهر تهران نیز نتوانسته است مانع رکود در معاملات خرید ملک در شهرهای پردیس و پرند شود چراکه با وجود افزایش تقاضا اما میانگین قیمت واحدهای مسکونی حتی در این مناطق نیز بیش از قدرت خرید متقاضیان است. میانگین پول مورد نیاز برای خرید یک واحد مسکن مهر در فاز ۱۱ پردیس ۵۰۰ میلیون تومان است و در حال حاضر یک واحد ۸۷ متری در این منطقه ۵۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است؛ گفتنی است که واحدهای گران تری نیز در این منطقه از شهر پردیس یافت می شوند به طوری که واحدهای ۹۸ متری فاز ۱۱ زون پردیس در حال حاضر ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

میانگین قیمت مسکن مهر در فاز ۸ پردیس نیز ۵۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان است و به عنوان مثال یک واحد مسکن مهر در فاز ۸ به متراژ ۱۱۰ متر در حال حاضر ۶۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است و یک واحد ۱۰۵ متری در این فاز نیز در حال حاضر ۵۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

ریزش ۳۰ درصدی قیمت مسکن مهر در پردیس/خرید ملک در پردیس چقدر پول می‌خواهد؟

خرید مسکن مهر در پرند چقدر پول می خواهد؟

در این بین اما میانگین قیمت مسکن مهر در شهر پرند به نسبت از پردیس پایین تر است و به عنوان مثال خرید یک واحد مسکن مهر ۸۶ متری در فاز ۶ پرند ۳۳۵ میلیون تومان پول می خواهد و یا مسکن مهرهای کیسون پرند در حال حاضر متری ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورده اند که خرید یک واحد ۷۵ متری آنها ۲۷۰ میلیون تومان پول می خواهد. رصد بازار حاکی از آن است که خرید مسکن مهر در فاز ۶ این منطقه بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان پول می خواهد با این وجود مسکن مهرهای گران قیمت نیز در شهر پرند یافت می شود به طوری که در فاز ۲ پرند میانگین قیمت مسکن های مهر به ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان می رسد و به عنوان مثال خرید یک واحد مسکن مهر ۸۷ متری در این منطقه ۸۰۰ میلیون تومان پول می خواهد.

هزینه رهن و اجاره مسکن مهر چقدر است؟

طبق بررسی های صورت گرفته رهن کامل واحدهای مسکن مهر فاز ۸ پردیس بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان پول می خواهد و به عنوان مثال رهن یک واحد مسکن مهر ۱۰۰ متری فاز ۸ در حال حاضر ۱۴۵ میلیون تومان تمام خواهد شد و در این بین اما رهن و اجاره واحدهای مسکن مهر فاز ۸ پردیس نیز اجاره بیش از یک میلیون تومانی دارد به طوری که رهن و اجاره یک واحد ۱۰۵ متری این فاز در حال حاضر ۷۰ میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره می خواهد.

بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که در فازهای یک و دو مسکن مهرهای پردیس میانگین مبلغ ودیعه پایین تر و میانگین مبلغ اجاره بالاتر است به طوری که در فاز ۲ پردیس رهن و اجاره یک واحد ۱۹ سال ساخت ۸۰ متری ۶۰ میلیون تومان ودیعه و ماهی ۲ میلیون تومان اجاره می خواهد. در فاز ۱۱ نیز رهن کامل مسکن مهرهای ۸۷ متری این فاز ۱۱۰ میلیون تومان پول می خواهد و رهن اجاره آن ها نیز ۵۰ میلیون تومان ودیعه و ماهی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره می خواهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.