صفحه اصلی / اصناف / برندها / افزایش ۴۳ درصدی جذب سرمایه‌های انسانی در یکسال گذشته

مدیر منابع انسانی مستربلیط خبر داد:

افزایش ۴۳ درصدی جذب سرمایه‌های انسانی در یکسال گذشته

منایع انسانی یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های برندها شمار می‌آیند. سرمایه‌هایی که در دو سال گذشته به دلیل وقوع بحران‌های جدی مانند شیوع ویروس کرونا و بروز مشکلات اقتصادی برای کارفرمایان بیشترین آسیب را به دلیل تعدیل‌های بزرگ دیده‌اند و این اتفاق موجی از انتقاد از سوی گروه‌های مختلف حرفه‌ای را در پی داشته است. کارشناسان بر این باورند که بی‌توجهی برندها به موضوع مهم نگهداشت نیروی انسانی، حتی برندهایی که تا پیش از شیوع کرونا در حوزه منابع انسانی تبلیغات فراوانی می‌کردند موجب بی‌اعتمادی نیروی انسانی به برندها شدده است.

در این بین اما برندهایی با مدیریت و کاهش هزینه‌های جانبی، سرمایه‌های انسانی خود را حفظ کردند و برخی از برندها نیز با وجود شرایط نامساعد اقتصادی اقدام به جذب نیروی کار حرفه‌ای تعدیل شده سایر برندها کردند.

مستربلیط به عنوان یکی از ۳ برند مطرح در اکوسیستم گردشگری ایران، یک نمونه بارز از برندهایی است که با وجود دست‌ و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی ناشی از کاهش شدید میزان سفرهای داخلی و خارجی، نه تنها حفظ نیروی انسانی، بلکه جذب و حمایت از نیروهای حرفه‌ای تعدیل شده سایر برندها را در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس اعلام امیر مسعود عطایی، مدیر منابع انسانی مستربلیط، اگر چه مستربلیط به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت گردشگری آنلاین، مانند سایر فعالان این حوزه با مشکلات ناشی از کاهش درآمد حاصل از فروش آنلاین بلیط سفر مواجه است، اما در حیطه‌ی منابع انسانی رفتاری متفاوت داشت. وی افزود: «مستربلیط برای تحقق دو هدف رشد و توسعه کیفی تیم‌ها و همچنین حمایت از نیروی کاری که به دلیل مشکلات اقتصادی کارفرمایان بیکار شده‌اند اقدام به جذب نیرو و به ویژه‌ نیروهای حرفه‌ای تعدیل شده سایر برندها کرد. به طوریکه طی یک سال اخیر مستربلیط با یک روند رو به رشد جذب نیروهای حرفه‌ای مواجه و رشد ۴۳ درصدی جذب نیروی انسانی را تجربه کرده است.»

بر اساس آمار ارائه شده از سوی تیم منابع انسانی مستربلیط، در حال حاضر این برند فعال استارت‌آپی دارای حدود یکصد نیروی فعال است که ۶۳ درصد از پرسنل این خانواده را گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ ساله،۳۰ درصد را گروه سنی۳۰ تا ۴۰ ساله و ۷ درصد را گروه سنی بالای ۴۰ سال تشکیل داده‌اند. این موضوع ساختار جوان این خانواده را به خوبی نشان می‌دهد. مدیر منابع انسانی مستربلیط با اشاره به اعمال سیاست‌های ویژه‌ی شرایط بحران در دوران کرونا گفت: « سلامت پرسنل در مستربلیط در اولویت قرار دارد و به همین دلیل در دوران کرونا حدود ۶۰ درصد از پرسنل مستربلیط دورکاری را تجربه کردند.»

عطایی در پاسخ به این سوال که آیا دورکاری اختلالی در سرعت و روند انجام کارها ایجاد نکرده است گفت: «با توجه به برنامه‌ریزی دقیق، ارائه آموزش‌های لازم و فراهم کردن بستر مناسب برای انجام هرچه بهتر امور وبرگزاری جلسات به صورت دورکاری، تجربه‌ی مطلوبی از این شیوه‌ی کار برای پرسنل و مدیران مستربلیط ثبت شد.»

مستربلیط یکی از بازیگران اصلی اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه گردشگری است که کامل‌ترین سبد محصولات سفر از بلیط هواپیما (داخلی و خارجی) تا بلیط قطار، اتوبوس، سواری بین‌شهری و… را ارایه میدهد. شنیده‌ها حاکی از این است که این برند در حال تکمیل‌تر کردن سبد محصولات خود بوده و در آینده نزدیک اخبار جدیدی در مورد محصولات نورسیده این خانواده به گوش خواهد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

شرطی برای واگذاری ۵٠ تن طلای سرخ به یک شرکت/ کسی پاسخگو نیست

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی حسینی در پاسخ به این سوال که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *