صفحه اصلی / اسلایدر / لوازم خانگی کوچک چقدر گران شد؟
لوازم خانگی کوچک چقدر گران شد؟

لوازم خانگی کوچک چقدر گران شد؟

کسب و کار نیوز- دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک اعلام کرد که امسال به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، قیمت انواع لوازم خانگی کوچک چهار تا 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالقاسم شانه ساز با بیان این که قسمت بزرگی از لوازم خانگی کوچک در داخل تولید می‌شود و نیاز کشور تامین است، اظهار کرد: فقط چند مورد خاص که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد با هماهنگی و اجازه به کشور وارد می‌شود که از جمله آنها می‌توان به سشوار، اتو و تهویه هوا اشاره کرد.

به گفته وی میزان کالاهای وارداتی عدد بزرگی نیست و محصولات اصلی لوازم خانگی کوچک شامل چرخ گوشت، آبمیوه گیری، پلوپز، جاروبرقی، پنکه و بخاری برقی در داخل به وفور تولید می‌شود.

۲۰ درصد بازار قاچاق است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک درباره قاچاق محصولات به کشور نیز اظهار کرد: موضوع قاچاق در ایران درمورد همه کالاها وجود دارد. درباره لوازم خانگی کوچک نیز می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد نیاز کشور از طریق تولید داخل تامین می‌شود و حدود ۲۰ درصدی به کشور قاچاق می‌شود که عمدتاً برای افرادی است که مایلند برخی کالاهای خاص را با قیمت بسیار بالا بخرد.

چقدر صادرات داریم؟

شانه ساز در در پاسخ به سوالی درباره صادرات لوازم خانگی کوچک گفت: بازار داخل به اندازه کافی متقاضی دارد، میزان صادرات قابل توجه نیست و طی سال‌های اخیر کمتر از ۳۰ میلیون دلار بوده است. اما رو به رشد است. ظرفیت صادراتی نیز وابسته به تعامل بانکی و سیاسی با کشورهای همجوار است و می‌تواند به ۵۰۰ میلیون دلار هم برسد.

بازار راکد لوازم خانگی کوچک

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره میزان افزایش قیمت سال جاری تصریح کرد: لوازم خانگی کوچک امسال نسبت به سال گذشته بسته به نوع کالا چهار تا ۲۵ درصد افزایش قیمت داشتند. البته با توجه به رکودی که در بازار وجود دارد تولیدکنندگان تمایلی به افزایش قیمت ندارند، اما به دلیل افزایش قیمت تمام شده کالاها در پی افزایش نرخ حمل و نقل، حقوق کارگران، انرژی و غیره، برای تامین حداقل سود قیمت کالاهای خود را افزایش می‌دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.