صفحه اصلی / اسلایدر / میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به مرز۳۰میلیون تومان صعود کرد/معاملات نصف شد
میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به مرز۳۰میلیون تومان صعود کرد/معاملات نصف شد

میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به مرز۳۰میلیون تومان صعود کرد/معاملات نصف شد

کسب و کار نیوز- بانک مرکزی گزارش بازار مسکن شهر تهران در خرداد امسال را منتشر کرد که بر اساس آن متوسط قیمت هر متر مربع، ۲۹.۶ میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در خردادماه امسال را منتشر کرد. بر اساس این گزارش در خرداد امسال پنج هزار و ۱۰۲ فقره معامله مسکن ثبت شده که نسبت به ماه گذشته (اردیبهشت ۱۴۰۰) رشد ۲۹.۶ درصدی داشت ولی نسبت به ماه مشابه قبل (خرداد ۱۳۹۹) کاهش ۵۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در خرداد امسال ۲۹ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به اردیبهشت امسال افزایش ۳ درصدی و نسبت به خرداد سال گذشته رشد ۵۶.۶ درصدی دارد. بیشترین متوسط قیمت در منطقه یک تهران با متری ۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اتفاق افتاده و کمترین متوسط قیمت به منطقه ۱۸ با متری ۱۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان اختصاص دارد.

بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ با ۷۰۸ فقره معامله بود و سپس منطقه ۱۰ با ۴۹۸ معامله و منطقه ۴ با ۴۱۳ معامله در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین تعداد معاملات مسکن نیز در خردادماه امسال به منطقه ۱۹ با ۴۴ و سپس منطقه ۲۲ با ۷۰ فقره معامله مسکن تعلق داشت. بر اساس گزارش بانک مرکزی، بیشترین سهم تعداد معاملات مسکن در خرداد امسال به واحدهای مسکونی واقع در دامنه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان با سهم ۱۸.۶ درصد اختصاص دارد. همچنین بیشترین معاملات مسکن به واحدهای با متراژ ۶۰ تا ۷۰ متر مربع با سهم ۱۴.۸ درصد از کل معاملات مسکن خرداد امسال تعلق یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.