صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / اتخاذ موضع قاطع در برابر تخلف حق ثبت اختراع (پتنت)
اتخاذ موضع قاطع در برابر تخلف حق ثبت اختراع (پتنت)

اتخاذ موضع قاطع در برابر تخلف حق ثبت اختراع (پتنت)

کسب و کار نیوز- در دنیای تکنولوژی، مالکیت معنوی یکی از ارزشمند‌ترین دارایی‌های هر شرکت است. به گزارش سیارنیوز، پتنت‌ها (حق ثبت اختراع) اثبات قانونی مالکیت معنوی(IP) هستند، که رسیدن به آن‌ها برای یک شرکت مستلزم صدها و میلیون‌ها دلار هزینه تحقیق و توسعه طی سالیان متمادی و ساعت ها کار نیروهای مرد و زن است؛ اما کسب یک پتنت تنها گام اول است. دارنده پتنت باید با جدیت به دنبال حفظ آن در برابر استفاده‌های غیرمجاز باشد، که غالباً این کار با صرف هزینه و زمان زیاد امکان‌پذیر است. با توجه به اینکه مالکیت معنوی درواقع عصاره زندگی شغلی مهندسان و دانشمندان فراوانی است، ال‌جی یک استراتژی تهاجمی را برای محافظت از اختراعات و اکتشافات کارکنان خود در پیش‌گرفته است.

ال‌جی سابقه‌ای طولانی در زمینه نوآوری‌های علمی دارد که احتمالاً هیچ‌یک به‌اندازه نوآوری‌های این شرکت در فناوری‌های بیسیم ۴G/LTE و ۵G قابل‌توجه و مهم نباشند. درواقع ال‌جی با داشتن بیش از ۶۰۰۰ خانواده پتنت بین‌المللی، یکی از قوی‌ترین مجموعه‌های حق اختراع در زمینه ۴G/LTE و ۵G را در اختیار دارد؛ و حتی با اعلام خروج ال‌جی از صنعت تلفن همراه، پتنت‌های بیسیم در قالب درآمد و نوآوری‌های آینده به ال‌جی کمک خواهند نمود. محافظت از مالکیت معنوی بسیار مهم است، زیرا شرکت‌ها در قبال کارمندانشان مسئولیت دارند و کارکنان انتظار دارند تا شرکت‌ها هر کاری انجام دهند تا از تجاری شدن نوآوری‌هایشان توسط بازیگران غیرمجاز جلوگیری کنند.

خوشبختانه جنگ ال‌جی برای محافظت از پتنت‌هایش در دادگا‌ها تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بوده است. در سال ۲۰۱۷ ال‌جی به دلیل نقص پنج پتنت استاندارد ضروری (SEP) در زمینه LTE برعلیه تولیدکننده موبایل BLU در ایالات‌متحده دست به اقدام قانونی زد. این موضوع چند ماه بعد با امضای توافقنامه صدور لایسنس فناوری‌های ال‌جی با موفقیت به نتیجه رسید.

در پرونده‌ای دیگر، دادگاه منطقه‌ای آلمان اوایل ماه جاری در ادامه دو تصمیم قبلی که به نفع ال‌جی اتخاذشده بود، حکم داد که برند لوازم الکترونیک مصرفی چینی TCL یکی از پتنت‌های LTE ال‌جی را نقض کرده است. این حکم برای ال‌جی مهم و قابل‌توجه است زیرا بدان معنی است که تمام دستگاه‌های LTE تولید‌کنندگان درواقع از فناوری پتنت شده توسط ال‌جی استفاده می‌کنند.

ال‌جی همچنین مجبور شده از مالکیت معنوی خود در برابر تولید‌کننده تلفن اروپایی ‌Wiko به دلیل استفاده غیرقانونی و بدون لایسنس دفاع کند. در سال ۲۰۱۸ ال‌جی سه شکایت جداگانه علیه ‌Wiko به دلیل نقض پتنت استاندارد ضروری (SEP) در زمینه LTE ثبت نمود و همه یک سال بعد به نفع ال‌جی رأی دادند، اما Wiko درخواست تجدیدنظر نمود. درنهایت دو مورد از احکام اولیه مورد تأیید قرار گرفتند و انتظار می‌رود پرونده سوم طی سال جاری تعیین تکلیف شود. پتنت‌های پرونده Wiko با پتنت‌های پرونده TCL متفاوت هستند، و این ثابت می‌کند که گستردگی و قدرت گنجینه پتنت‌های استاندارد ضروری LTE ال‌جی حقیقتاً بدون رقیب است.

این موارد نشان می‌دهد که حفاظت از مالکیت معنوی برای بقا در فضای رقابتی امروز برای هر شرکت و تکنولوژی اهمیتی حیاتی دارد. فناوری‌های آینده از قبیل ۶G به دلیل اهمیت اتصال سریع در دنیای فردا نیز از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

ال‌جی در حال آماده‌سازی قطعات این پازل برای ادامه کار خود در جایگاه یک رهبر بلامنازع تکنولوژی بیسیم است که از آن جمله می‌توان به تأسیس مرکز تحقیقاتی LG-KAIST 6G با همکاری موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره و مشارکت با Keysight Technologies به‌عنوان یکی از سازندگان تجهیزات آزمایش ارتباطات بیسیم در سطح بین‌المللی اشاره کرد. انتخاب مهندس ارشد تحقیقات ال‌جی، دکتر Lee Ki-dong به‌عنوان رئیس Next G Alliance نیز به پیشرفت رهبری و پیشتازی ال‌جی در ۶G کمک خواهد نمود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.