صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / مدیرعامل شرکت زیست بسپار جزء ۱۰۰ سرآمد علمی کشور شد
مدیرعامل شرکت زیست بسپار جزء ۱۰۰ سرآمد علمی کشور شد

افتخاری دیگر برای شرکت عضو پارک فناوری پردیس

مدیرعامل شرکت زیست بسپار جزء ۱۰۰ سرآمد علمی کشور شد

حامد دائمی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان ژرف اندیشان فناور زیست بسپار به عنوان عضو پارک فناوری پردیس، به تازگی جزء 100 سرآمد علمی کشور انتخاب شده است.

به گزارش کسب و کار از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، جایزه سرآمدان علمی کشور هرسال توسط فدراسیون سرآمدان علمی ایران به ۱۰۰نفر از محققان و اعضای هیات علمی برتر کشور تعلق می گیرد. افرادی که در مجلات مورد تایید فدراسیون که مجلات برتر جهانی هستند مقاله ای منتشر کرده باشند مجوز ورود برای ارزیابی به عنوان به عنوان سرآمدان علمی را کسب می کنند.

پارک فناوری پردیس فضای مناسبی برای رشد علمی بوجود آورده است

حامد دائمی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان ژرف اندیشان فناور زیست بسپار که امسال به عنوان یکی از ۱۰۰ عضو سرآمدان علمی کشور انتخاب شده است، می گوید: ایجاد زمینه های مناسب علمی و آموزش های ارائه شده برای همکاری های تیمی در پارک فناوری پردیس، فضای پویایی برای رشد علمی بوجود آورده است.

او به تلاش های خود برای ارتباط موثر با صنعت اشاره کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که نیازهای صنعتی کشور را ابتدا شناسایی کرده و سپس برای رفع آن اقدام نماییم و در این زمینه به دنبال تعریف پژوهش های دانشگاهی هستیم.

دائمی ادامه داد: خوشبختانه فضای پویای پارک فناوری پردیس این ظرفیت را ایجاد کرده است تا ما سوالات کشور را حداقل در زمینه پزشکی بهتر رصد و شناسایی کنیم و این فضای پویا با ایجاد بستری برای همکاری با دیگر شرکت ها به ما کمک کرده تا یک مساله را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

او این ظرفیت را بسیار مهم دانست و گفت: فضای تعاملی پارک فناوری پردیس و آموزش های ارائه شده در زمینه کارهای تیمی و مسائل مالی اکوسیستمی را ایجاد کرده که شرکت ها در کنار هم و با تعامل هم به سوالات علمی کشور پاسخ دهند، موضوعی که کمتر در پژوهش های دانشجویی و آکادمیک به آن پرداخته می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان افزود: پارک فناوری پردیس به عنوان یکی از مراکزی که در ایران بسیار خوش درخشیده و توانسته فضای مناسبی برای فناوران و اعضای هیات علمی فراهم کند باید به عنوان یک مرجع علمی با کمک معاونت فناوری و نوآوری ریاست جمهوری فستیوال های و جشنواره های علمی مشابه سرآمدان علمی کشور برگزار کند تا با ایجاد یک فضای انگیزشی و رقابتی به رشد فناوری و علمی کشور کمک بیشتری کند.

او ادامه داد: ایجاد این فضای رقابتی، فناوران را به حضور در پارک فناوری پردیس بیشتر متمایل می کند که در نهایت می تواند هم باعث رشد پارک شود و هم با ایجاد شبکه گسترده تعاملات رشد علمی کشور را به همراه داشته باشد.

سرآمدان علمی کشور چگونه معرفی می شوند؟

از دیگر موارد دارای امتیاز در این ارزیابی تعداد ارجاعات به مقاله، ضریب تاثیر مجله و سخنرانی کلیدی در مجامع بین المللی است، زیرا هرکدام از سرآمدان که امتیاز بالاتری کسب کنند، تسهیلات بیشتری نیز دریافت می کنند.

با توجه به اینکه فدراسیون سالانه فقط ۱۰۰ نفر سرآمد علمی را در کشور معرفی می کند رقابت تنگاتنگ و سختی بین اعضای هیات علمی برای کسب این افتخار وجود دارد.

بسته به امتیازی که کسب می شود، مبلغی به عنوان کمک هزینه پژوهانه به هریک از این سرآمدان پرداخت می شود؛ همچنین بین ۱ تا ۴ نفر در مقطع پسادکتری برای انجام یک موضوع پژوهشی خاص زیر نظر این سرآمدان به آنها معرفی می شود. مبلغی هم به عنوان کمک هزینه آزمون های پژوهش علمی به هریک از این افراد تعلق می گیرد.

گفتنی است در سال ۱۴۰۰ دبیرخانه فدراسیون سرآمدان علمی علاوه بر آن ۱۰۰نفر، ۱۵نفر را هم به عنوان سرآمد علمی جوان معرفی کرد که این افراد همگی زیر ۴۵ سال داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.