صفحه اصلی / اسلایدر / ۶.۵ میلیون شغل در اصناف داریم
۶.۵ میلیون شغل در اصناف داریم

۶.۵ میلیون شغل در اصناف داریم

کسب و کار نیوز- رئیس ائتلاف اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط با بیان اینکه ۶.۵ میلیون شغل در اصناف داریم، گفت: متاسفانه در ایران مجموعه اصناف فقط ۱۸ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی فاضلی در همایش روز ملی اصناف که با حضور رؤسای اتحادیه‌های صنفی و فعالان اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: نقش مجموعه اصناف کشور در نظام توزیع کشور بی بدیل است و نقش عظیم این بخش را در اشتغال زایی به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت زیرا حدود ۶ و نیم شغل در این مجموعه ایجاد شده است و بزرگترین شبکه و سیستم خدمات پس از فروش بر عهده اصناف است و در نهایت بزرگترین شبکه ارتباطات مردمی را مجموعه اصناف تشکیل داده است.

رئیس ائتلاف اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی با بیان اینکه واحد صنفی با کمترین سرمایه ایجاد شغل و توازن منطقه‌ای ایجاد می‌کند و از مهاجرت جلوگیری می‌کند، گفت: سازمان یافته ترین نهاد مدنی کشور پس از مجلس مجموعه اصناف است و تاریخی بیش از صد سال را به خود اختصاص داده است.

فاضلی ادامه داد: بنگاه‌های کوچک و متوسط در اقتصاد دو غول بزرگ اقتصادی دنیا یعنی آمریکا و چین حدود ۵۴ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهند اما در ایران مجموعه اصناف حدود ۱۸ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهد. کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نظیر کره جنوبی، ایتالیا از همین بنگاه‌ها برای توسعه استفاده می‌کنند و امروز غول‌های بزرگ اقتصادی دنیا از دامن همین بنگاه‌های کوچک و متوسط پرورش یافته اند، چرا در ایران در این وضعیت هستند؟

وی گفت: البته بزرگترین اشکال این است که در تدوین سیاست‌های کشور و برنامه‌های توسعه‌ای بخش اقتصاد غیردولتی به حساب آورده نشده است و دست رد به سینه مجموعه‌ای زده شد که امام آن را بازوان انقلاب نامیدند.

رئیس ائتلاف اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی گفت: شورای ائتلاف بنگاه‌های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی برنامه‌هایی را برای ارائه به دولت سیزدهم فراهم و اهداف اصلی در اقتصاد کلان در بخش بنگاه‌ها وهمچنین تهدیدها و فرصت‌ها و اهداف اقتصادی اصناف تهیه و تدوین شده و اهداف اصناف کشور در برنامه اقتصادی آماده شده و در اختیار دولت سیزدهم قرار خواهد داد.

وی افزود: ما بر تمام مشکلات اقتصادی فائق خواهیم شد به شرط اینکه دولت سیزدهم اراده در بکارگیری نیروهای مردمی را داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.