صفحه اصلی / اسلایدر / رییس جمهور: انقلابی بودن یعنی از یاد نبردن اهداف مهم
رییس جمهور: انقلابی بودن یعنی از یاد نبردن اهداف مهم

رییس جمهور: انقلابی بودن یعنی از یاد نبردن اهداف مهم

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلابی بودن یعنی از یاد نبردن اهداف مهم تأکید کرد: ما نباید هدف های اصلی مان را که برای انقلاب، نظام و ایران بود به خاطر انتخابات فدا کنیم.

حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیأت دولت با تبریک ایام میلاد علی بن موسی الرضا (ع) و یادآوری برخی از اقدامات و سیاست های ایشان اظهار کرد: انقلابی یعنی تابع امام هشتم بودن و مصالح دنیای اسلام را مراعات کردن. انقلابی بودن یعنی اهداف مهم را از یاد نبردن. ما نباید هدف های اصلی مان را که برای انقلاب، نظام و ایران بود به خاطر انتخابات فدا کنیم.

وی افزود: جمهوریت رکن نظام است و جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد. جمهوریت پایه مهمی در کنار اسلامیت است و تمام توان ما باید حفظ این پایه ها باشد؛ چرا که اگر این ها متزلزل شوند کل نظام ما متزلزل می شود. همه تلاش ها، فداکاری ها و خون شهدا برای حفظ اسلامیت و جمهوریت بود.

روحانی در ادامه عنوان کرد: امیدوارم همه تلاش کنیم اگر خدمتی هم به اسلام نمی کنیم لااقل لطمه ای به اسلام نزنیم. اسلام جایگاه بلندی دارد و خیلی به ما نیازی ندارد. اسلام دارای سیاست، احکام، اخلاق روشن، عدالت و احترام به همه قومیت ها و جنسیت ها است و همه چیز آن سر جای خودش است. اینکه ما به آن عمل کنیم جای خود دارد اما اگر اخلاق از بین برود و در جامعه دروغ گفتن آدم را منفور نکند و هیچ کس به این موضوع اعتنا نکند اسلام رعایت نشده است. اسلامیت به شعار، حرف و قرآن خواندن نیست، بلکه رعایت اخلاق و رعایت اسلامی اسلامیت است و در اسلام راست گویی، صداقت، احترام به شخصیت مردم، حسن ظن نسبت به مردم و پایمال نکردن آبروی مردم مهم و اساسی است و با این ها اسلامیت به معنای واقعی کلمه باید در کشور حاکم شود.

وی با بیان اینکه جمهوریت یک مقدار آسان تر از اسلامیت است، یادآور شد: جمهوریت آسان تر است چون می توان مردم را در آن شریک و سهیم کرد. در جمهوریت اگر بتوانیم ۵۰ درصد مردم را شریک کنیم یک کار حداقلی است. اگر ۷۰ درصد مردم شریک شوند نقطه قابل قبول است و اگر ۹۰ درصد شریک شوند به نقطه اوج رسیده ایم. ما در انتخابات و جمهوریت باید فضا را باز کنیم و مردم را در آغوش بگیریم. طرد کردن مردم که هنر نیست.

وی اضافه کرد: اینکه ۵۰ درصد یا ۳۰ درصد از مردم که علاقه به تفکر و جناحی دارند نباشند چه هنری است؟ اگر ۳۰ درصد مردم را کنار زدیم چه خدمتی به کشور، امنیت ملی و انسجام ملی کرده ایم؟ اینکه مردم نگران، ناراحت و اندوهگین شوند چه خاصیتی به نفع ما دارد؟

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.