صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / سنگ اندازی در برابر فعالیت کسب و کارهای نوپا
سنگ اندازی در برابر فعالیت کسب و کارهای نوپا

طی اقدامی دور از انصاف؛ فعالیت انجمن بلاکچین به دستور وزارت کشور متوقف شد

سنگ اندازی در برابر فعالیت کسب و کارهای نوپا

کسب و کار نیوز- طی روزهای گذشته وزارت کشور اعلام کرد که فعالیت انجمن بلاکچین به دستور وزارت کشور متوقف شد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از دستور وزارت کشور برای توقف فعالیت‌های انجمن بلاکچین خبر داد. سپهر محمدی، رئیس انجمن بلاک چین ایران در رابطه با صحت و سقم خبر منتشر شده گفت: نامه وزارت کشور که درتاریخ 25 خرداد منتشر شده امروز که 29 خرداد است هنوز به هیچ کدام از اعضای هیات مدیره انجمن ابلاغ نشده است. اما این باندهای مافیایی آنقدر نفوذ داشته اند که نامه را از وزارت کشور به دست آورده اند و قاعدتا به قصد تشویش اذهان عمومی در رسانه ها منتشر کرده اند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، به هر ترتیب رحیم زارع با اشاره به فعالیت برخی از انجمن‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه رمزارز که در قالب NGO به فعالیت در این حوزه و خروج ارز از کشور اقدام کرده بودند،‌ اظهار داشت: پیگیری این موضوع در روزهای گذشته منجر به دستور وزارت کشور برای توقف فعالیت‌های انجمن بلاکچین به دلیل انجام برخی تخلفات شد.

وی افزود: سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در نامه ای به هیات مدیره انجمن بلاکچین، به آنها دستور داد فعالیت های خود را به طور کامل متوقف کنند و در این نامه با اشاره به گزارشات واصله مبنی بر اقدامات مغایر اساسنامه و خلاف تعهدات این انجمن و ضرورت رسیدگی به این تخلفات، به انجمن فناوران زنجیره بلوک (بلاکچین) دستور داده شده از تاریخ ابلاغ این تذکر، تمامی فعالیت های خود را به طور کامل متوقف کنند.

زارع ادامه داد: در این نامه با اشاره به اینکه مسئولیت هرگونه سوء استفاده و تخلف از عنوان و پروانه تشکل بر عهده اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن است، از مخاطبان خواسته است گزارشی از دلایل صدور فهرست هشدار توسط این انجمن بدون پشتوانه فی و با استفاده از نام انجمن بلاکچین را ارائه کنند و همچنین از این NGO غیرتجاری خواسته شده اقدامات خود در حوزه رمزارز و ارتباط با شرکت‌های فعال در این حوزه را با مستندات لازم ارائه کنند.

طی روزهای گذشته و پس از انتشار گزارشاتی در خصوص فعالیت برخی شرکتهای حوزه رمزارز در محل انجمن بلاکچین و تبلیغات این شرکت های خاص برای خروج ارز از کشور، تعدادی از نمایندگان مجلس خواستار برخورد وزارت کشور و اطلاعات با این تخلفات شدند.

 

سپهر محمدی، رئیس انجمن بلاک چین ایران

انجمن بلاک چین ایران انجمنی مردم نهاد است که بودجه کل آن در یک سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی شود و از جیب اعضای انجمن پرداخت شده است. با تلاش اعضای انجمن در یک قلم پروژه BRG، جلوی حیف میل صدها میلیون دلار ارز گرفته شده است و انجمن با انتشار لیست هشداری که بر سایت خود منتشر کرده در زمینه پروژه های دیگر که خطر حیف و میل اموال مردم بوده، اقدام کرده است. این طبیعی است که مافیایی که پشت این پروژه ها هستند تلاش کنند تا جلوی کار انجمن را بگیرند. در این مدت اعضای انجمن و خانواده ها مورد تهدید و بعضا ضرب و شتم قرارگرفته اند و حال باندهای مافیایی آنقدر نفوذ کرده اند که شائبه این است که دستور وزرات کشور برای توقف فعالیت انجمن هم تحت فشار این افراد بوده است.

طبق قانون، سازمان های مردم نهاد وظیفه صیانت از منافع عمومی در حوزه تخصصی خودشان را دارند و انجمن به همین وظیفه خود عمل کرده است. هیچ گونه کمک دولتی تا به این لحظه دریافت نکرده و هزینه های بسیاری را متحمل شده و حال این طور برخوردی را با انجمن کرده اند. نامه وزارت کشور که درتاریخ ۲۵ خرداد منتشر شده امروز که ۲۹ خرداد است هنوز به هیچ کدام از اعضای هیات مدیره انجمن ابلاغ نشده است. اما این باندهای مافیایی آنقدر نفوذ داشته اند که نامه را از وزارت کشور به دست آورده اند و قاعدتا به قصد تشویش اذهان عمومی در رسانه ها منتشر کرده اند.

نکته جالب این است که طبق قانون، وزارت کشور در صورت وجود گزارشی علیه سازمان های مردم نهاد باید ابتدا از آنها دعوت به عمل بیاورد و به صورت شفاهی تذکر دهد. سپس به صورت کتبی تذکر داده و بعد اگر این مراحل نتیجه ای نداشت تعلیق را در دسترو کار قرار دهد. اما انجمن بلاک چین بدون طی هیچ کدام از این مراحل بلافاصله با دستور توقف فعالیت ها روبرو شده است. بدون اینکه کوچکترین مشورتی با ما شود. بدون هیج سوالی که این رفتار واقعا عجیب است که در عرض سه روز فضاسازی رسانه ای که انجام شد باندهای مافیایی توانسته اند چنین کاری را انجام دهند.

وقتی که انجمنی که با صد میلیون تومان در عرض سه سال توانسته جلوی مافیایی که صدها میلیون دلار اموال مردم را حیف و میل می کردند به صورت غیرانتفاعی و بدون اینکه هیات مدیره انجمن کوچکترین اتفاعی از این مضوع داشته باشد بایستد، انتظار نمی رفت که وزارت کشور با بودجه های نامعلوم سه روز بیشتر نتواند جلوی باندهای مافیایی بایستد. واقعا حیرت انگیز است. به هر حال ما مطیع قانون هستیم. هنوز این ابلاغ به ما صورت نگرفته و طبیعی است که پاسخ درخوری خواهیم داد که به زودی در رسانه ها منتشر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

۵۱ در صد از ظرفیت پروازهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته است

به گزارش کسب و کار نیوز،  اسماعیل حبیبی، مشاور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.