صفحه اصلی / اسلایدر / در دو ماهه امسال/بیش از ۹۰۰ بنگاه صنعتی راه‌اندازی شد
در دو ماهه امسال/بیش از ۹۰۰ بنگاه صنعتی راه‌اندازی شد

در دو ماهه امسال/بیش از ۹۰۰ بنگاه صنعتی راه‌اندازی شد

کسب و کار نیوز- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در دو ماهه امسال برای ۹۱۹ بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر شده و زمینه اشتغال بیش از ۱۷ هزار و ۱۰۳ نفر فراهم شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس این آمار در دو ماهه امسال برای ۶۴۸۹ بنگاه جواز تاسیس و برای ۹۱۹ بنگاه پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۷ درصد و ۲۰.۸ درصد افزایش داشته است. سرمایه پیش بینی شده در این مدت برای جوازهای تاسیس معادل ۱۳۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹۹.۶ درصد افزایش داشته است.  میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در دو ماهه امسال نیز ۱۱ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱.۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس این آمار پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در دو ماه اول امسال صادر شده برای ۱۷۶ هزار نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه پارسال با افزایش ۵۰.۲ درصدی مواجه بوده است. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۱۷ هزار و ۱۰۳ نفر را فراهم کرده که نسبت به دو ماهه پارسال حدود ۱۵.۱ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۲۹ درصدی صدور پروانه صنفی 

در دو ماهه اول امسال ۶۵ هزار و ۷۲۰ پروانه صنفی صادر شده که نسبت به تعداد صدور این پروانه‌ در مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است. این عدد همواره در ماه‌های گذشته افزایشی بود و سال گذشته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفته بود که افزایش واحدهای صنفی به معنای رونق در اصناف نیست و به طور کلی سرریز جامعه بیکار از بخش دانشگاه و ادارات و سازمان‌های دولتی به اصناف را شمشیر دو لبه توصیف کرده بود. صدور نماد اعتماد الکترونیک نیز در دو ماه اول سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۹.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۱۵۲ مورد رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.