صفحه اصلی / اسلایدر / مشاهده بازگشت ارزهای حاصل از صادرات امکان پذیر شد
مشاهده بازگشت ارزهای حاصل از صادرات امکان پذیر شد

مشاهده بازگشت ارزهای حاصل از صادرات امکان پذیر شد

کسب و کار نیوز- معاون وزیر صمت گفت: مشاهده اطلاعات میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان و از طریق سامانه جامع تجارت امکان پذیر شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران و اقدام ارزشمند مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، از این پس صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت و از طریق مسیر عملیات ارزی مشاهده اطلاعات ارزی بازگشت ارز حاصل از صادرات، میزان ایفای تعهدات ارزی خود را مشاهده کنند.

وی افزود: همچنین صادرکنندگان می‌توانند اطلاعات بازگشت ارز حاصل از صادرات خود را به تفکیک روش‌های مختلف بازگشت ارز حاصل از صادرات شامل فروش ارز در سامانه نیما، واردات در مقابل صادرات خود، واگذاری کوتاژ‌های صادراتی به غیر، پرداخت بدهی ارزی، سپرده گذاری ارزی و فروش ارز به بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز را در فاصله زمانی حداکثر ۲۴ ساعت بعد از رفع تعهد مشاهده کنند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ادامه داد: فروش ریالی ثبت و تایید شده در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مرداد ۹۷ نیز در این سامانه قابل مشاهده است.

زادبوم ضمن قدردانی از مجموعه خدوم و زحمتکش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد با دسترسی ایجاد شده امکان گزارشگیری میزای ایفای تعهدات ارزی بر اساس روش‌های مختلف با هدف تحلیل کارشناسی و ارزیابی ایفای تعهدات ارزی و همچنین تهیه گزارش‌های تحلیلی و مقایسه‌ای فراهم شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در صورت ارسال اطلاعات مربوط به کوتاژ‌های صادراتی به تفکیک زمان صادرات و ایجاد تناظر میان ایفای تعهدات ارزی ایفا شده و کوتاژ‌های صادراتی، امکان مشاهده وضعیت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان بر اساس تفکیک سال‌های مختلف فراهم خواهد شد و در این صورت امکان استفاده از ابزار‌های تشویقی از جمله معافیت مالیاتی، استرداد مالیات بر ارزش افزوده، پرداخت مشوق‌های صادراتی و همچنین ایجاد محدودیت‌ها به صورت متمرکز و بر اساس صادرات و ایفای تعهدات ارزی سالیانه فراهم خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.