صفحه اصلی / اسلایدر / چند بنگاه صنعتی راه اندازی شد؟
چند بنگاه صنعتی راه اندازی شد؟

چند بنگاه صنعتی راه اندازی شد؟

کسب و کار نیوز- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در فروردین امسال برای ۳۴۷ بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر شده و زمینه اشتغال بیش از ۶۰۰۰ نفر فراهم شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس این آمار در اولین ماه امسال برای ۲۰۹۴ بنگاه جواز تاسیس و برای ۳۴۷ بنگاه پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۶۲.۱ درصد و ۷۴.۴ درصد افزایش داشته است.

سرمایه پیش بینی شده در این مدت برای جوازهای تاسیس معادل ۲۷ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۲۹.۵ درصد افزایش داشته و بیش از چهار برابر شده است. علت این افزایش،  رشد ۱۵۶ درصدی در تعداد صدور این جوازها و صدور جوازهای تاسیس “آذر نان نظری” در استان آذربایجان شرقی با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۳۴۰ میلیارد تومانی و “توسعه صنعت و معدن تدبیر” در استان قم با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۱۲۰ میلیارد تومان است.

میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در فروردین امسال نیز ۴۲۹۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس این آمار پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در ماه اول امسال صادر شده برای ۴۳ هزار و ۴۶ نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه پارسال با افزایش ۱۵۸.۵ درصدی مواجه بوده است. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۶۰۷۹ نفر را فراهم کرده که نسبت به فروردین پارسال حدود ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۷۳ درصدی صدور پروانه صنفی 

در فروردین امسال ۱۹ هزار و ۸۶۲ پروانه صنفی صادر شده که نسبت به تعداد صدور این پروانه‌ در مدت مشابه سال قبل ۷۲.۷ درصد افزایش داشته است.

البته سال گذشته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفته بود که افزایش واحدهای صنفی به معنای رونق در اصناف نیست و به طور کلی سرریز جامعه بیکار از بخش دانشگاه و ادارات و سازمان‌های دولتی به اصناف را شمشیر دو لبه توصیف کرده بود.

صدور نماد اعتماد الکترونیک نیز در اولین ماه از سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۹.۳ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۲۱۵۲ مورد رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.