چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / دسته بندی نشده / شینگل خورشیدی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
شینگل خورشیدی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

شینگل خورشیدی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

شینگل اوریبان در نظر دارد با ارائه اطلاعات مفید در زمینه این شینگل ، شما را با نسل جدیدی از پوشش سقف آشنا کند.

اگر در مورد پوشش بام شینگل اطلاعات مختصری داشته باشید، حتماً می دانید یکی از انواع آن، شینگل های خورشیدی هستند.

سال‌هاست انرژی خورشیدی در بین مردم محبوبیت زیادی داشته است. مردم تمایل زیادی دارند که انرژی مورد نیاز منازل خود را از طریق خورشید دریافت کند.

شینگل خورشیدی یا همان شینگل های سولار نسل جدیدی از این گروه هستند که از طریق انرژی خورشید، منبع انرژی محل سکونت و یا محل کار شما را تامین یا ذخیره می کند. در واقع ابتدایی ترین تعریف شینگل خورشیدی یک صفحه خورشیدی است که به عنوان یک سقف طراحی شده است تا روی یک سقف با پوشش شینگلی قرار بگیرد.

لازم است بدانید، این سقف های به صورت مرسوم شبیه به همان سقف های آسفالته نیز هستند. در سال‌های اخیر در تولید شینگل های خورشیدی ، شینگل های آسفالتی نیز ادغام می شوند و برای نصب آماده می شوند.

در واقع این شینگل‌ها بسیار به شینگل های دیگر شباهت دارند و به علاوه، قابلیت های دیگر شینگل ها را نیز دارد.

در سال های اخیر فناوری های ساخت و ساز شینگل های خورشیدی توان ادغام شدن با شینگل های دیگری همچون سفال و تخته سنگ را نیز دارند .

شینگل های خورشیدی از محصولات BIPV هستند. برهمین اساس مانند صفحه های خورشیدی قدیمی عمل می کنند.

نور خورشید با نیمه هادی سیلیکونی به واحد خورشیدی برخورد می‌کند و در نتیجه این نیمه هادی انرژی را دریافت می‌کند و پس از مدتی الکترونهای ذرات نور آزادانه حرکت می کنند. الکترونهای آزاد به وسیله مدارهای الکترونیکی به منطقه‌ای می‌روند که الکترون های دیگر در آن ذخیره شده‌اند و در نهایت این مجموعه الکترون ها برای تولید جریانی جمع می‌شود که می تواند برای انرژی الکتریکی از آن استفاده بشود.

شینگل های خورشیدی از دو نوع ساخته می‌شوند:

  1. شینگل های خورشیدی سیلیکون: 


صفحات شینگلی خورشیدی سیلیکونی شبیه به یک صفحه خورشیدی سنتی است اما بسیار سفت و سخت تر، کل این صفحات در یک قاب جمع می‌شوند.

همچون صفحات خورشیدی سنتی نازک و متناسب با مواد بام معمولی ساخته می‌شوند.

 شینگل خورشیدی CIGS:

این نوع از شینگل جزو جدیدترین فناوری‌های قطع نازک هستند که جهت تولید انرژی خورشیدی منازل از آنها استفاده می شود.

این شینگل می‌تواند به گونه‌ای با وزن انعطاف پذیر تر و سبک تر ساخته شود که توانایی مخلوط شدن با دیگر شینگل ها در سقف موجود یا سقف جدید را داشته باشد.

 چرا باید از شینگل های خورشیدی به جای صفحه های خورشیدی استفاده شود؟

اولین و مهمترین دلیل استفاده مردم از صفحات شینگلی خورشیدی به جای صفحات خورشیدی سنتی بحث زیبایی شناسی آن است.

شینگل خورشیدی بیش از آنکه شبیه به یک صفحه خورشیدی باشد، به یک سقف معمولی شباهت دارد و بر همین اساس مردم ترجیح می‌دهند یک صفحه شینگلی تمیز و مرتب داشته باشند تا تلی از صفحات خورشیدی تلنبار شده بر روی سقف منزل خود.

یکی دیگر از محاسن شینگل های خورشیدی نسبت به شینگل های سنتی این است که شما می توانید در صورت جابجایی منزل خود، آن را با خود به منزل جدید ببرید.

عایق ساختمان  XPSیا به عبارتی فوم XPS نسل جدید عایق ساختمان است که ویژگی های منحصر به فردی داراست که هیچ کدام از عایق ساختمان های معمول دارا نمی باشند. ورق های پلی استایرن اکسترود شده (Extruded Poly Styrene) که اختصارا به XPS مشهور است.  که این عایق را برای شینگل ها استفاده می کنند.

همانطور که گفته شد شینگل های خورشیدی نیز مانند دیگر شینگل ها عمل می کنند. به عنوان مثال نصب آنها بسیار ساده است. ضد آب هستند، سبک هستند و قابلیت راه رفتن بر روی آنها وجود و همچنین در برابر تگرگ مقاوم هستند و فشار باد را تحمل می‌کنند.

اما اگر بخواهیم از مضرات این نوع از شینگل صحبت کنیم باید یادآوری کنیم که شینگل های خورشیدی نسبت به سلول های خورشیدی انرژی کمتری را تولید می کنند. به علاوه در صورتیکه شیب سقف شما کمتر از حد استاندارد باشد میزان انرژی تولید شده نیز کم است.

 

همچنین هزینه نصب، نگهداری و اجرای این نوع از شینگل کمی بالا است.

در انتها باید بدانید سقف ها ویژگی های خاصی دارند تا بتوانند خانه شما را به مکانی امن و پر آرامش تبدیل کنند. شرکتهای تولید کننده شینگل های خورشیدی سعی دارند تا با بهبود محصولات خود آنها را برای خانواده ها ارزان تر و مقرون به صرفه تر از پیش تولید کنند.

ما در آکامیا، نماینده رسمی شینگل اوریبان ، امیدوار هستیم با تولید شینگل های خورشیدی شیک، زیبا و کارآمد سال های سال از انرژی رایگان خورشیدی بهره مند شویم.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.