صفحه اصلی / اصناف / رشد ۴۹ درصدی صادرات در بندر شهید رجایی/عملیات کانتینری ۱۱ درصد افزایش یافت
رشد ۴۹ درصدی صادرات در بندر شهید رجایی/عملیات کانتینری ۱۱ درصد افزایش یافت

رشد ۴۹ درصدی صادرات در بندر شهید رجایی/عملیات کانتینری ۱۱ درصد افزایش یافت

کسب و کار نیوز - مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علیرضا محمدی کرجی‌ران درباره عملیات کانتینری بندر شهید رجایی در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: در دوره زمانی دو ماه نخست امسال، در مجموع ۲۶۷ هزار و ۷۰۲ TEU کانتینر( هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در پایانه‌های کانیتنری این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: همسنجی این میزان عملیات کانتینری با مدت مشابه سال گذشته (۲۴۳ هزار و ۵۵۵ TEU کانتینر) بیانگر رشد ۱۱ درصدی در این بخش از عملیات بندری است.

* رشد ۴۹ درصدی صادرات در بندر شهید رجایی در سال ۱۴۰۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به رشد ۴۹ درصدی صادرات در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در مجموع دو ماهه امسال ۸۱ هزار و ۳۶  TEU کانتینر در بندر شهید رجایی صادرات صورت گرفته است.

کراجی ران بیان کرد: این میزان رشد عملیات در حالی محقق شده است که استان هرمزگان طی دو ماه اخیر با قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونایی، با آمار بالایی از همه گیری این ویروس مواجه بوده و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها با اعمال محدودیت‌های شدید مواجه شدند؛ اما شرکت های اپراتوری پایانه های کانتینری بندر شهید رجایی در این شرایط، ضمن رعایت شیوه نامه‌ها و پروتکل های بهداشتی، نقشی اساسی در پایداری تجارت دریایی و تامین زنجیره کالای مورد نیاز مردم، ایفا کرده اند.

* تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: بندر شهید رجایی به دلیل برخورداری از پیشرفته ترین پایانه‌های کانتینری و بهره‌مندی از تجهیزات روز دنیا، بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

* ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی ۶٫۳ میلیون TEU کانتینر در سال

وی ظرفیت کانتینری این بندر را ۶٫۳ میلیون TEU کانتینر در سال اعلام کرد و گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری آن تا ۸٫۵ میلیون تی ای یو افزایش می‌یابد.

* ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا

وی تصریح کرد: با تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری همزمان ۳ کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور ۱۷٫۵ متر و طول ۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر فراهم می‌شود و قدرت رقابتی بزرگترین بندر بازرگانی کشور با بنادر رقیب در منطقه افزایش به سزایی خواهد یافت؛ همچنین این طرح موجب ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.