صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / عزم دولت برای حمایت از بازارسرمایه
عزم دولت برای حمایت از بازارسرمایه

سخنگوی دولت خبر داد:

عزم دولت برای حمایت از بازارسرمایه

متضرر شدن هم وطنان در بازارسرمایه را را نه تنها فراموش نکردیم و نه تنها بی‌توجه نبودیم بلکه همواره از موارد نگرانی‌های دولت بوده و تا روز آخر دولت از هر فرصتی برای حمایت بازار سرمایه دریغ نکردیم و نخواهیم کرد.

علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (سه‌شنبه) طی نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های دولت برای تقویت بازار سرمایه تا قبل از پایان دولت دوازدهم محقق می‌شود یا خیر؟ گفت: متضرر شدن هم وطنان را نه تنها فراموش نکردیم و نه تنها بی‌توجه نبودیم بلکه همواره از موارد نگرانی‌های دولت بوده و تا روز آخر دولت از هر فرصتی برای حمایت بازار سرمایه دریغ نکردیم و نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آنچه که رئیس‌جمهور گفتند مسئله روند تکاملی بازار سرمایه در این سال‌ها و افزایش نقش بازار سرمایه در اقتصاد ایران بود، افزود: در یک اقتصاد سالم بازار سرمایه نقش خود را یافته به رغم همه فراز و نشیب ها راه خود را پیدا کرده آیا این قابل انکار است؟

وی با اشاره به اینکه ابتدای سال ۹۲ شاخص بورس حدود ۴۰ هزار واحد بوده و امروز حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسیده است، تاکید کرد: تعداد کدهای بورسی ابتدای سال ۹۲حدود ۷ میلیون بودند و امروز بدون احتساب سهامداران عدالت به ۳۷ میلیون رسیده است. بازار سرمایه تبدیل شده به تامین کننده نیازهای سرمایه گذاری در کشور، اینها زیرساخت هایی هست که برای سالم سازی اقتصاد ایران به وجود آمد.

ربیعی خاطرنشان کرد: امروز مسئله ما حمایت از سرمایه گذاران بازار سرمایه است. افرادی که دراز مدت در بورس بودند هیچگاه متضرر نشدند. به رغم اینکه نقش دولت‌ها در همه کشورها در بازار سرمایه نقش ضامن نیست و نقش حامی‌گری دارد، با این حال باید از افراد حمایت کنیم، در این خصوص تصمیماتی گرفتیم. به عنوان مثال افرادی که به دعوت دولت به بورس آمدند و سهام های صندوق های دولتی را خریداری کردند سیاست‌های جبرانی اتخاذ کردیم و سهام جبرانی به آنها تعلق خواهد گرفت.

سخنگوی دولت عنوان کرد: هفت تصمیم مهم در دولت و سران قوه گرفته شد و پس از امضای مقام معظم رهبری ابلاغ می شود و دیروز در جلسه سران قوه چند تصمیم جدید اتخاذ کردیم و این مسیر تا پایان دولت ادامه خواهد داشت.

ربیعی افزود: حتی برخی از تصمیمات اتخاذ شده دولت برای بازار سرمایه به زیان مالی دولت بود. دولت از محل درآمدهای خود برای جبران زیان و تثبیت بازار اقدام خواهد کرد. شما هم می دانید و منتقدان هم می دانند اقتصاد دوران تحریم و فشار در دوران تحریم و افزایش قیمت ارز و بی ثباتی بازار باعث شد مردم برای حفظ دارایی خود به هر طریق ممکن اقدام کنند.

وی گفت: متاسفانه عده‌ای از هموطنان که به دنبال حفظ دارایی خود بودند متضرر شدند وگرنه بازار سرمایه رو به تکامل است و هم‌چنان خواهد بود و دولت از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا نامه نگاری رئیس مجلس و دستور به رئیس بانک مرکزی درباره رمزارزها قانونی است تصریح کرد: رئیس مجلس طی نامه مفصلی مسئله را مطرح و از رییس کل بانک مرکزی خواسته بودند نسبت به مسدود ساختن درگاههای پرداخت اقدام کند. البته در جلسه دیروز عصر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفتند منظورشان چنین چیزی نبوده است. ضمن اینکه این درخواست رئیس قوه از یک مسئول اجرایی جنبه عملی ندارد و قانونی نیست.

ربیعی ادامه داد: در حالی که رئیس کل بانک مرکزی هم طی مصوبه ای اعلام کرد موضوع رمز ارزها ابعاد مختلفی دارد و بانک مرکزی اقدام شتاب زده ای در این زمینه انجام نخواهد داد ولی کارگروهی با مسئولیت بانک مرکزی در دولت تشکیل شده که در حال بررسی نحوه اقدام در این زمینه هستند و نیاز به تصمیم دولت و مجلس دارد.

سخنگوی دولت گفت: دیروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و امروز صبح در ستاد اقتصادی این موضوع بررسی شد. دادن نظم و انضباط به این فعالیت ها و جلوگیری شدید از سوء استفاده سیاست دولت در این زمینه می باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.