صفحه اصلی / اصناف / ۹۰درصد محصول صنایع بزرگ و ۷۰ درصد واردات توسط اصناف توزیع می‌شود
۹۰درصد محصول صنایع بزرگ و ۷۰ درصد واردات توسط اصناف توزیع می‌شود

دبیرکل اتاق اصناف ایران:

۹۰درصد محصول صنایع بزرگ و ۷۰ درصد واردات توسط اصناف توزیع می‌شود

کسب و کار نیوز- دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: بیش از ۷۰ درصد کالای وارداتی و ۹۰ درصد محصولات صنایع بزرگ کشور از طریق شبکه عمده‌فروشی و خرده‌فروشی توزیع می شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمدباقر مجتبایی در نشست بررسی توانمندی‌ها و انتظارات اتاق اصناف از سازمان توسعه تجارت و رایزنان بازرگانی، با اشاره به اهمیت نیاز سنجی بازارهای هدف محصولات صنفی دارای اولویت صادراتی در کشورهای هدف گفت: جایگاه بنگاه‌های کوچک و متوسط در اقتصاد جهان و نقشی که برای شکوفایی در کشورهای توسعه یافته ایجاد کرده اند بسیار مورد اهمیت است و بنگاههای اقتصادی ایران برحسب نوع بنگاه به چهار گروه خرد (یک تا ۹ نفر)، بنگاه‌های کوچک (۱۰ تا ۴۹ نفر)، بنگاه‌های متوسط (۵۰ تا ۹۹ نفر) و بنگاه‌های بزرگ (۱۰۰ نفر به بالا) را شامل می‌شود.

دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه ۹۸ درصد بنگاه‌های ایران در سطح کوچک و متوسط هستند، تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد کالای وارداتی و ۹۰ درصد محصولات صنایع بزرگ کشور از طریق شبکه عمده فروشی و خرده فروشی اصناف توزیع می‌شود.

مجتبایی با تاکید بر مراحل شناسایی رسته‌های تولیدی صنفی دارای اولویت صادراتی اصناف ایران، اظهار داشت: این نهاد جهت شناسایی و برنامه ریزی حمایتی از صنوف تولیدی اقدامات لازم را انجام داده است و در این مسیر تمرکز بر واحدهای تولیدی که دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل صادراتی هستند، نظیر صنف چرم، کیف و کفش، پوشاک، زیور الات و سنگ‌های قیمتی، صنایع چوبی و مبلمان و برخی رسته‌های خدمات فنی مانند تعمیر خودروهای سنگین و نیز تأسیسات قرار گرفته است.

دبیر کل اتاق اصناف ایران با اشاره به انتظارات اصناف از رایزنان بازرگانی، تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع در خصوص آخرین تحولات و پیش بینی تغییرات وضعیت اقتصادی و اجتماعی از کشورهای هدف، ارائه قوانین و مقررات و استاندارهای ورود کالا، بازاریابی و مذاکره با واردکنندگان عمده کالا، اخذ سفارش خرید، پیگیری تا صادرات از جمله انتظارات اصناف از رایزنان بازرگانی است.

وی تاکید کرد: ارائه گزارش‌های تحلیلی از وضعیت رقبا و استفاده از ارتباطات یکپارچه بازاریابی برای ایجاد تعامل بین بنگاه‌های صنفی ایران با تجار کشورهای هدف به منظور همکاری‌های تجاری و اقتصادی از سوی رایزنان بازرگانی بسیار حائز اهمیت است.

در این نشست رایزن بازرگانی ایران در کشورهای جمهوری آذربایجان، عمان، روسیه، ارمنستان و عراق حضور داشتند و مقرر شد یکی از کارشناسان حوزه صادرات اتاق اصناف ایران در ارتباط نزدیک با رایزنان بازرگانی جهت تبادل اطلاعات بازار و ظرفیت‌های صادراتی قرار گرفته و از طرف اتاق اصناف ایران نیز ظرفیت‌های صادراتی صنوف و افراد صنفی دارای تجربه و یا متقاضی فعالیت در حوزه صادرات و تجارت بین الملل شناسایی و به رایزنان بازرگانی ایران معرفی شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.