صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / حذف واسطه‌ها از چرخه توزیع تجهیزات پزشکی با پلتفرم یکی از شرکت های فناور
حذف واسطه‌ها از چرخه توزیع تجهیزات پزشکی با پلتفرم یکی از شرکت های فناور

حذف واسطه‌ها از چرخه توزیع تجهیزات پزشکی با پلتفرم یکی از شرکت های فناور

کسب و کار نیوز- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور، پلتفرمی را بر بستر فناوری اطلاعات برای پخش تجهیزات پزشکی عرضه کردند که با حذف واسطه ها اقلام مورد نیاز داروخانه ها توزیع می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، در حاشیه سومین روز از دهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ از سامانه پخش تجهیزات پزشکی رونمایی شد. این سامانه یک بستر خرید و فروش تجهیزات پزشکی است که فروش و پخش مستقیم داروخانه‌ایی را برای تامین کنندگان کالا فراهم می‌کند. از طریق این سامانه، بورس داروخانه‌ها و کلیه مراکز درمانی می‌توانند کلیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را به صورت مناقصه ثبت کنند.

کلیه تولیدکنندگان و تامین کنندگان هر کالای پزشکی با ثبت قیمت و شرایط پرداخت خود می‌توانند در هر مناقصه شرکت کنند. قیمت مناسب، کاربری آسان و حذف واسطه‌ها از مزایای رقابتی این سامانه پخش تجهیزات پزشکی و عرضه مویرگی به داروخانه‌ها به شمار می‌رود. در این مراسم حمیدرضا رفیعی مدیر عامل این شرکت فناور با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را بر مبنای  IT در حوزه پخش  آغاز کرده است، گفت: با شیوع کرونا و تغییر کسب و کارها، ما اقدام به راه اندازی این سامانه برای عرضه تجهیزات پزشکی به داروخانه‌ها کردیم.

وی تامین زنجیره تامین را از اهداف راه اندازی این پلتفرم عنوان کرد و یادآور شد: بازار تجهیزات پزشکی بازار بزرگی است به گونه‌ای که روزانه ۱۵ هزار داروخانه اقلام مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند از این رو کشور نیازمند پلتفرمی با حضور تامین کنندگان اصلی تجهیزات پزشکی است از سوی دیگر شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور راه اندازی شده است که آنها نیاز دارند بدون دغدغه محصولات خود را به داروخانه‌ها ارسال کنند.

رفیعی، با تاکید بر اینکه در حال ۶۰۰ داروخانه و ۸۰ تامین کننده در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، یادآور شد: کوتاه شدن زنجیره تامین، کم شدن واسطه‌ها و قیمت تمام شده محصولات از مزایای بهره برداری داروخانه‌ها از این سامانه است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.