صفحه اصلی / اسلایدر / “رمدسیویر” ۳ تا ۴ میلیون تومان شد
“رمدسیویر” ۳ تا ۴ میلیون تومان شد

فروش داروهای تقلبی کرونا به قیمت دهها میلیون تومان در ناصرخسرو

“رمدسیویر” ۳ تا ۴ میلیون تومان شد

کسب و کار نیوز- در حالی داروهای کرونا در بازار سیاه ناصرخسروی تهران با قیمت ها گزاف خرید و فروش می شود که به گفته مسوولان با آغاز موج چهارم این بیماری تولید داروی رمدسیویر 100 برابر شده است. پزشکان می گویند دارو‌هایی که در بازار آزاد با قیمت بسیار بالا در اختیار بیماران قرار می گیرد به پزشکان ارتباطی ندارد و جای سوال دارد که چه کسانی از این فروش ها با قیمت گزاف به سود می‌رسند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ،اصلی ترین داروی بیماری کرونا رمدسیویر است که در بازار ناصرخسرو دلالان آن را تا قیمت ۳ تا ۴ میلیون تومان به فروش می رسانند. این قیمت درست ۴ برابر قیمت اصلی و تمام شده این دارو است. عدم مدیریت درست داروهای بیماران کرونایی موجب شده تا دلالان سودهای هنگفتی را با سواستفاده از موقعیت بیماران و همراهان نگران آنها به جیب بزنند. البته در اولین روزهای ورود این دارو به کشور، میانگین قیمت داروی رمدسیویر در بازار سیاه، حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان بوده و اگر فروشنده‌ای احساس می کرد همراه بیمار مجبور است به هر قیمتی این دارو را بخرد، ممکن است قیمت را بیشتر هم اعلام می کرد.

در همین زمینه مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: داروهای متعددی در خیابان ناصرخسرو به نام داروی کرونا به قیمت دهها میلیون تومان فروخته می‌شود که معلوم نیست از کجا می‌آیند.در شرایط کنونی ناصرخسرو بازار سیاه دارو کرونا شده و دارویی که سه تای آن مثلا سه میلیون تومان بوده اکنون به قیمت ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان در ناصرخسرو فروخته می شود.

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نیز درباره قیمت رمدسیویر ایرانی گفت: قیمت رمدسیویر تولید داخل ۷۰۰ هزار تومان است و قیمت نمونه وارداتی یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که با تولید این دارو دیگر محصول وارد نمی‌شود و نیاز کشور را از تولید داخل تامین می‌کنیم و مردم می‌توانند گرانفروشی این دارو را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهند.

وی در ادامه درباره هزینه پرداختی بیماران کرونایی بیان کرد: در بخش بستری ۹۰ درصد هزینه دارو را بیمه و ۱۰ درصد (۷۰ هزار تومان) را بیمار و در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه و ۳۰ درصد (۲۱۰ هزار تومان) را بیمار پرداخت می‌کند البته برای درمان هر بیمار کرونایی ۶ عدد ویال رمدسیویر تجویز و تزریق می‌شود و مردم می‌توانند گرانفروشی این دارو را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: رمدسیویر بنابر مصوبه شورای عالی بیمه باید به دستور پزشک متخصص داخلی، فوق تخصص عفونی، متخصص طب اورژانس و فوق تخصص ریه تجویز شود تا دارو تحت پوشش بیمه باشد و اگر پزشک عمومی رمدسیویر را تجویز کند دیگر دارو تحت پوشش بیمه نخواهد بود.

اما محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو در توضیح نحوه شکل گیری بازار سیاه داروهای کرونا در کشور به “کسب و کار” گفت: تمام داروهای موجود در بازار ناصرخسرو و یا هر بازار غیرقانونی دیگر غیرمجاز است و اصلا نمی توان به صحت و سلامت این داروها اعتماد کرد. بسیاری از دلالان با سواستفاده از موقعیت بیماران بدحال کرونایی و آشفتگی همراهان آنها با قیمت ها گزاف داروهای تقلبی درمان این بیماری را به آنها می فروشند و سودهای عجیبی به جیب می زنند.

شانه ساز افزود: داروی رمدسیویر موجود در بازار سیاه هم تقلبی بوده و توسط افراد سودجو به فروش می‌رسد. داروی موجود در بازار آزاد مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست و مردم از تهیه آن اکیدا خودداری کنند.

وی درباره تامین رمدسیویر و بازار قاچاق آن گفت: در مورد رمدسیویر تولید سریع این دارو در کشور نشان دهنده ظرفیت بالای داروسازی داخلی کشور ماست که توانستیم این دارو و سایر داروهایی که کاندیدای درمان کرونا بودند. در کشور تولید شدند. اکنون ۵ تولید کننده رمدسیویر درکشور داریم دو سه تولید کننده دیگر هم در صف مجوز تولید هستند در حضوص صادرات این دارو هم متقاضی داریم اگر همکاران حوزه معاونت درمان اعلام کنند که نیاز ندارند و ظرفیت پر شده صادرات این دارو هم انجام می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.