صفحه اصلی / اصناف / دلیلی برای افزایش قیمت نان وجود ندارد/ خرید تضمینی گندم به یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن رسید
دلیلی برای افزایش قیمت نان وجود ندارد/ خرید تضمینی گندم به یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن رسید

دلیلی برای افزایش قیمت نان وجود ندارد/ خرید تضمینی گندم به یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن رسید

کسب و کار نیوز- رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاراندرباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا صبح دیروز یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان ۱۰ استان کشور خریداری شده است.

او با اشاره به اینکه مشکلی در پرداخت مطالبات گندمکاران وجود ندارد، افزود: وجه گندم خریداری شده تا ۱۰ روز گذشته به طور کامل با گندمکاران تسویه حساب شده است و همواره از بازرگانی دولتی تقاضا داریم که منابع خود را در روند پرداخت به کار گیرد تا در اسرع وقت مطالبات پرداخت شود.هاشمی از رشد ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی حداقل به ۸ میلیون تن برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با توجه به قیمت مناسب خرید تضمینی گندم از کشاورزان تقاضا داریم که از فروش گندم خارج از سیستم دولتی امتناع کنند تا خودکفایی آسیب نبیند.او درباره آخرین وضعیت واردات گندم بیان کرد: با اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم میزان واردات نسبت به سال گذشته افزایش نخواهد داشت و همواره برآورد می‌شود که همانند سال گذشته در حد ۲ میلیون تن گندم برای ذخایر استراتژیک وارد شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره تاثیر کم بارشی بر تولید گندم بیان کرد: کاهش بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل بر میزان تولید گندم مزارع دیم اثر گذار است که بارش‌های اخیر در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب تا حدودی کسری بارش مزارع دیم را جبران کرده است.این مقام مسئول با بیان اینکه احتمال جایگزینی گندم خوراکی به عنوان نهاده دامی کم شده است، گفت: وزارت جهاد در ارتباط با واردات جو خوب عمل می‌کند که با این وجود احتمال هدر رفت گندم به عنوان نهاده دامی کم است.

هاشمی با اشاره به اینکه امکان قاچاق گندم وجود ندارد، بیان کرد: با وجود آنکه گندم با کامیون باید حمل شود، از این رو امکان قاچاق از مرزهای کشور وجود ندارد، هر چند در فرآورده آن تخلفاتی اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول در پایان در واکنش به افزایش قیمت نان تصریح کرد: از سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده تعجب می‌کنم که به رغم آنکه سنگ مصرف کننده را در برابر تولیدکننده می‌زند و به بهانه حمایت از مصرف کننده چوب لای چرخ افزایش قیمت گندم می‌گذارد، اما در برابر نانوایان سکوت کرده و تخلف افزایش قیمت رخ داده است که با این وجود باید مشخص شود که چرا قیمت نان بی آنکه در قیمت آرد تحویلی تغییری صورت گرفته باشد، بالا رفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.