صفحه اصلی / سیاسی / بیانیه کمپین خانم رئیس جمهو ر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
بیانیه کمپین خانم رئیس جمهو ر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

بیانیه کمپین خانم رئیس جمهو ر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

در جهان امروز، موقعیت زنان، به عنوان نیمی از جمعیت جامعه و همچنین به عنوان نیروی مولد و محرک همه جوامع بشری بسیار مهم است.
امروزه بیشترین تمرکز بر چگونگی دستیابی به توسعه پایدار و به ویژه توسعه انسانی قرار گرفته است و توسعه پایدار نیز،بدون مشارکت گسترده زنان عملیاتی نمی شود.
از اینرو، مشارکت افزونتر زنان در روند توسعه کشورها، به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شده است.


جایگاه زنان یکی از مهمترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشو ر است . اکنون نگاه برنامه ریزان توسعه در جهان، به ارتقاءی موقعیت زنان معطوف شده است. با توجه به نقش و فعالیت روزافزون زنان در عرصه های مختلف و حضور تاثیرگذار و تعیین کنندۀ آنان در انتخابات ها، توجه به حقوق و مطالبات زنان در تعیین سرنوشت آینده کشور، تکلیفی ضروری است.

نکاتی که کمپین “خانم رئیس جمهور” در یکسال اخیر بر سر مجاز بودن زنان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و مطرح کرده، نشانگر فاصله معنادار مطالبات جامعه در برابر روایت غیرواقعی از اصل ” رجل سیاسی” همچنین تبیین مفهوم ۱۱۵قانون اساسی است.

از اینرو این پرسش جدی مطرح است که آیا معنای واقعی نقش زنان در سیاست، تنها به رأی دادن و حضور در پای صندوقهای رأی در این حوزه محدود می شود؟

این کمپین بر اساس اصول قانون اساسی و با تکیه بر مستندات علمی، حقوقی و فقهی با یادآوری فعالیت های زنده یاد خانم اعظم طالقانی که همواره در عمر گرانبهای خود خواستار ارائه و اجرای تفسیر انسانی از واژه رجل سیاسی بود؛ از زنان مدیر، کاردان، شایسته، توانمند، خردمند و باتجرب های که در قامت رجل سیاسی دل در گروِ آبادی، توسعه و سربلندی ایران دارند، دعوت می‌کنیم.

در خرداد ۱۴۰۰ ، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند تا با تکمیل تلاش های یک ساله این کمپین شاهد به رسمیت شناخته شدن حق زنان در این عرصه باشیم.

به امید ایرانی آزاد، آباد و برابر

همچنین مطالعه کنید:

خلق ثروت بخش تعاون با استفاده از ظرفیت ۷۰ همت سود سهام عدالت

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور  ضمن اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.