صفحه اصلی / چند رسانه ای / آینده بازار خودرو چه می‌شود؟

آینده بازار خودرو چه می‌شود؟

مشتریان خودرو با استناد به اینکه قیمت ها در آینده نزدیک کاهش خواهد یافت و تقاضای خرید خود را به تعویق انداختند. بازار خودروی کشور از ابتدای اردیبهشت امسال و همزمان با مذاکرات برجامی در وین، دور جدید کاهش قیمت را آغاز کرده، ضمن آنکه معاملات به‌شدت کم شده و بازار نیز در رکودی سنگین فرو رفته است.
موج جدید کاهش قیمت در بازار خودرو از چند هفته پیش شروع شده و پیش‌بینی کارشناسان این است که در صورت تداوم فضای مثبت درباره آینده برجام و لغو تحریم، این موج همچنان ادامه‌دار خواهد بود. مقایسه قیمتی ۱۰ خودروی منتخب و پرفروش در دو بازه زمانی اسفند ۹۹ و اردیبهشت امسال بیانگر افت ۵درصدی قیمت‌ها در بازار است.
با معکوس شدن روند حاکم بر بازار ارز و افزایش نرخ دلار اما، قیمت برخی خودروها نیز طی روزهای اخیر افزایش یافته است. گزارش‌های رسیده از بازار خود را نشان می‌دهد که هرچند برخی از خودروهای ارزان تر بازار نظیر پراید ۱۳۲ و پراید ۱۱۱ و همچنین خودروهای در محدوده قیمتی کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان افزایش محدودی را تجربه کرده‌اند اما خودروهایی در محدوده قیمتی از ۴٠٠ میلیون تومان در روزهای اخیر رشد قیمتی را شاهد نبوده اند.

همچنین مطالعه کنید:

مالیات بر خودرو‌های لوکس تعیین شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.