صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / انرژی پاک و به‌صرفه با پنل‌های خورشیدی پیشرفته ال‌جی
انرژی پاک و به‌صرفه با پنل‌های خورشیدی پیشرفته ال‌جی

انرژی پاک و به‌صرفه با پنل‌های خورشیدی پیشرفته ال‌جی

کسب و کار نیوز- استفاده از پنل‌های خورشیدی، در حقیقت دستیابی به یکی از بزرگ‌ترین منابع انرژی طبیعت است که کاملاً رایگان عرضه می‌گردد. به پنل‌های خورشیدی، سیستم‌های فوتو ولتائیک هم گفته می‌شود که از تکنولوژی نیمه‌رساناها برای تبدیل انرژی نور خوشید به الکتریسیته بهره می‌برند که می‌تواند نیروی برق یک‌خانه یا دفتر کار و حتی کارخانه را به شکل رایگان تأمین کند؛ و در این میان شاید مهم‌ترین دلیل برای حرکت به‌سوی این انرژی پاک، کمک به کاهش اثرات کربن بر کره زمین باشد.

امروزه هنوز اغلب انرژی مصرفی در دنیا از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌شود. هنگامی‌که سوخت فسیلی سوزانده می‌شود، علاوه بر تولید انرژی، آلودگی‌های فراوانی را به هوا اضافه می‌کند که می‌تواند باعث بیماری،    باران‌های اسیدی و تغییر اقلیم‌های آب و هوایی گردد. بسیار حیاتی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن وابستگی انسان به انرژی‌های فسیلی و تجدید ناپذیر به حداقل برسد تا ادامه حیات در زمین امکان‌پذیر باشد.

البته باید توجه داشت اگرچه خورشید بی‌هیچ چشم‌داشتی این منبع عظیم انرژی را به‌رایگان در اختیار موجودات این کره خاکی قرار داده، اما مهار و استفاده از آن هنوز مستلزم تجهیزاتی نسبتاً گران‌قیمت است که باید با دقت و مطالعه انتخاب شوند تا بتوانند سال‌های متمادی ساکنان خانه را همراهی کنند. نکته جالب اینجا است که با انتخاب و نصب یک سیستم خورشیدی مناسب، نه‌تنها دیگر نیازی به پرداخت قبض برق نخواهید داشت، بلکه با فروش برق اضافی تولیدی، می‌توانید کسب درآمد هم داشته باشید. استفاده از پنل‌های خورشیدی سه مزیت مهم دارد:

  • تأمین دائمی الکتریسیته موردنیاز: پنل‌های خورشیدی تأمین الکتریسیته پاک و بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای در تمام سال را برای کاربر ضمانت می‌کنند؛ ماندگاری و کارکرد بیش از ۲۵ سال در برخی نمونه‌های آن، سرمایه‌گذاری روی این انرژی را به‌صرفه می‌سازد.
  • کسب درآمد از انرژی تولیدی: تضمین خرید انرژی مازاد بر مصرف پنل‌های خورشیدی توسط دولت‌ها در اغلب کشورهای جهان، یکی دیگر از مزایای سرمایه‌گذاری روی این انرژی پاک و تجدید پذیر است؛ و این درآمد نه‌تنها از طریق صرفه‌جویی در قبوض برق و فروش برق به دولت تأمین می‌شود، بلکه با نصب این سیستم، ارزش خانه هم افزایش خواهد یافت.
  • کاهش اثرات کربن:‌ یک‌خانه که باانرژی خورشیدی تغذیه می‌شود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش اثرات انتشار کربن و گازهای گلخانه‌ای است و به‌سلامت و پایداری بیشتر سیاره کمک فراوانی خواهد نمود.

اگرچه طول عمر پایین و هزینه بالا برخی از دلایل عدم اقبال به سلول‌های خورشیدی برای تأمین انرژی هستند، اما طی چند سال گذشته قیمت آن‌ها به نسبت افزایش عمر و کیفیتشان کاهش چشم‌گیری داشته است و قطعات لازم برای استفاده از انرژی پاک خورشید روزبه‌روز به‌صرفه‌تر می‌شوند.

یک سیستم پنل خورشیدی ۴ کیلوواتی تقریباً نیازهای کامل یک‌  آپارتمان را پوشش می‌دهد. این سیستم قادر به تولید ۳۴۰۰ کیلو‌وات ساعت برق در یک سال است. وقتی مصرف برق متوسط یک خانواده شهرنشین را بررسی می‌کنیم، که در اغلب کشورها حدود ۳۲۰۰ تا ۴۱۰۰ کیلووات ساعت سالانه است، می‌بینیم که یک سیستم خورشیدی به‌راحتی ۸۳ تا ۱۰۶ درصد مصرف یک خانواده را پوشش خواهد داد. از سوی دیگر محبوبیت روز‌افزون و استقبال عمومی نسبت به پنل‌های خورشیدی باعث شده که قیمت آن‌ها طی یک دهه گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش یابد.

ماژول‌های تجاری معمول انرژی خورشیدی که اکنون در بازار هستند، میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد بازده دارند. این موضوع یکی از چالش‌های پیش روی این صنعت است که همراه با افزایش میزان بازده، قیمت سلول‌های خورشیدی را هم پایین و به‌صرفه نگه دارد. البته فاکتورهای بسیار متنوعی از نوع پنل‌های خورشیدی، تا زاویه نصب و فصول سال می‌توانند بر عملکرد آن‌ها تأثیر بگذارند.

 

کنترل قدرت خورشید با پنل‌های بسیار کارآمد ال‌جی

هنگام انتخاب برند و مدل ماژول‌های خورشیدی، با گزینه‌های فراوانی روبرو هستیم که امکانات متفاوتی را ارائه می‌کنند. در این میان، شرکت ال‌جی هم به‌عنوان یکی از پیشگامان و رهبران فناورانه این صنعت یکی از بازیگران تأثیرگذار آن است و به‌تازگی هم با رونمایی از LG   NeON  گامی تازه و بزرگ را این زمینه برداشته است.

پنل‌های خورشیدی موجود در بازار معمولاً برای کاهش هزینه تولید از سلول‌های نوع مثبت یا P-type استفاده می‌کنند، اما ال‌جی برای کارآیی بیشتر سراغ پنل‌های نوع منفی یا N-type رفته و با اطمینان از عملکرد بالا و دوام طولانی آن‌ها، گارانتی ۲۵ ساله را برای این محصول ارائه نموده است. این مدت‌زمان تقریباً ۱۵ سال بیشتر از تمامی رقبای ال‌جی در این صنعت محسوب می‌شود.

این پنل‌های خورشیدی ال‌جی علاوه بر اینکه دوام و پایایی بالایی دارند، دارای قدرت تولید ۳۵۰ وات انرژی به ازای هر پنل می‌باشند، درحالی‌که نمونه‌های موجود در بازار با اندازه مشابه تنها ۳۰۰ وات انرژی برق تولید می‌کنند. این بدان معنی است که NeON می‌تواند ۱۶.۶ درصد انرژی بیشتری نسبت به رقبا در هر مترمربع تولید کند و شما از فضای محدود سقف خانه، کیلووات انرژی خورشیدی بیشتری برداشت خواهید نمود.

علاوه بر این، تست‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که سلول‌های خورشیدی جدید ال‌جی میزان کاهش کارایی سالانه بسیار پایینی دارند و این بدان معنی است که پس از ۲۵ سال، شما میزان خروجی انرژی بیشتری نسبت به تمام رقبا از پنل‌های خورشیدی‌تان خواهید داشت. ال‌جی میزان کاهش تولید انرژی این پنل‌ها پس از ۲۵ سال را تنها ۹.۴ درصد برآورد نموده است.

ساختار سلولی دوطرفه، سلول‌های N-type را قادر ساخته تا از هر دو سمت پنل انرژی خورشیدی را جذب کنند. درنتیجه پنل‌ها خروجی عالی خواهند داشت و از هر ۱۲۰ سلول پنل می‌توان حداکثر خروجی ۳۹۰ وات را با حداقل هدر رفتن نیرو دریافت نمود. این راهکار انرژی بسیار بادوام می‌تواند در برابر شرایط آب و هوایی بسیار سخت هم مقاومت نموده و همچنین تخریب ناشی از نور (LID) را تحمل کند، که به دلیل قرارگرفتن در معرض نور خورشید در ساعات اولیه نصب باعث کاهش کارآیی پنل‌های خورشیدی می‌گردد.

از دیگر مزیت‌های پنل‌های LG NeON، توجه به‌ظاهر در طراحی محصول است تا بر روی پشت‌بام خانه‌ها هم ظاهری زیبا و شکیل را خلق نمایند. سلول‌های مشکی، قاب مشکی پنل‌ها و استفاده از حداقل سیم موردنیاز، ظاهر زیبا و جذابی به پنل‌های مشکلی یکدست ال‌جی بخشیده است.

و مهم‌تر از همه این است که پنل‌های خورشیدی باکیفیت و دوام بالا که انرژی به‌صرفه‌ای تولید می‌کنند، خودشان هم در فرآیند کارخانه‌ای پایدار و با حداقل آلودگی تولیدشده‌اند. این امری است که LG Solar با تمام توان به دنبال تحقق آن است و اکنون بخش اعظم آلومینیوم و دیگر مواد مورداستفاده در پنل‌های خورشیدی این شرکت از مواد بازیافتی و بازیافت پذیر هستند. به نظر می‌رسد پس از دهه‌ها بالاخره زمان آن رسیده که حداقل در خانه‌هایمان به دنبال ارتقا از برق عمومی تجدید ناپذیر شبکه شهری به الکتریسیته پاک و تجدید پذیر LG NeON باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.