صفحه اصلی / اسلایدر / امسال ۷۰ هزار واحد وام ۴۵۰ میلیونی مسکن دریافت می کنند
امسال ۷۰ هزار واحد وام ۴۵۰ میلیونی مسکن دریافت می کنند

امسال ۷۰ هزار واحد وام ۴۵۰ میلیونی مسکن دریافت می کنند

کسب و کار نیوز- عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن گفت: امسال پرداخت تا ۷۰ هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن را در برنامه داریم.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدحسن علمداری با بیان اینکه انبوه سازان مسکن از تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن استقبال خواهند کرد، گفت: وقتی در سال گذشته که سقف تسهیلات ساخت مسکن برای انبوه سازانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کردند ۲۵۰ میلیون تومان بود نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۵ درصد رشد داشت قطعاً با این افزایش سقف تسهیلات، روند استقبال که سال گذشته ادامه داشت امسال نیز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه این مصوبه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به انبوه سازان با فناوری نوین از ابتدای امسال به شعب ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که تسهیلات ساخت مسکن با توجه به افزایش سقف و بالا بردن قدرت مانور سازندگان از استقبال خوبی برخوردار شود.

عضو هیئت مدیره بانک تخصصی بخش مسکن اضافه کرد: وام ساخت مسکن در تهران و کلانشهرها تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان و وام نوسازی بافت فرسوده به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است بنابراین آنچه باید به آن تاکید کرد این است که افزایش وام ساخت با روش فناوری‌های نوین برای آن دسته از انبوه‌سازانی است که نسبت به تمرکز منابع خود نزد بانک اقدام کرده اند.

علمداری در پاسخ به این سوال که گفته شده بود که نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن قرار است از ۱۸ درصد کنونی اندکی تنزل پیدا کند گفت: بانک در خصوص نرخ سود بانکی تابع مصوبات شورای پول و اعتبار است. آن چه مورد تأکید است این است که مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است و ما هم آن را رعایت می‌کنیم. مگر این‌که نرخ سود سپرده‌ها و نرخ تمام شده پول کاهش یابد و ما بتوانیم نرخ سود وام ساخت مسکن را کاهش دهیم. البته از طریق اختصاص یارانه از سوی دولت به بخش مسکن نیز می‌تواند نرخ سود کاهش یابد.

وی درباره اینکه امسال به چه تعداد واحد مسکونی قرار است این تسهیلات پرداخت شود؟ گفت: پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک بر اساس منابع و مصارف صورت می‌گیرد اما آنچه که مشخص است ما می‌توانیم تا ۷۰ هزار واحد مسکونی را تسهیلات ساخت مسکن اعطا کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.