صفحه اصلی / اسلایدر / چند درصد از جمعیت فعال و فارغ التحصیلان بیکارند؟
چند درصد از جمعیت فعال و فارغ التحصیلان بیکارند؟

چند درصد از جمعیت فعال و فارغ التحصیلان بیکارند؟

کسب و کار نیوز- بررسی آمارها نشان می‌دهد بالغ بر ۱۴.۱ درصد از فارغ التحصیلان آموزش عالی در زمستان ۹۹ بیکار بوده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، شروع همه گیری ویروس منحوس کووید ۱۹ در کشور از اواخر زمستان ۹۸ بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر خود قرار داد و به واسطه این بیماری عده زیادی از افراد شغل خود را از دست داده اند.

البته این شرایط فقط مربوط به کشورما نبوده و اکثر کشورهای جهان باتوجه به شرایط پیش آمده با افزایش نرخ بیکاری روبرو بوده اند. بررسی آخرین آمارها از روند بیکاری در کشور نشان می‌دهد که در زمستان ۹۹ نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیشتر ۹.۷ درصد از جمعیت فعال بیکار بوده اند که البته این شاخص نسبت به زمستان ۹۸ با کاهش ۰.۹ درصدی روبرو بوده است.

وضعیت اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی حاکی از آن است که در زمستان ۹۹ بخش خدمات با ۵۰.۴ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و بخش‌های صنعت با ۳۳.۸ درصد و کشاورزی با ۱۵.۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است.

بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان آموزش عالی نشان می‌دهد که در زمستان ۹۹ بالغ بر ۱۴.۱ درصد از جمعیت فعال فارغ التحصلان بیکار بوده اند و در این میان این نرخ در بین زنان بیشتر بوده است؛ همچنین این نرخ در نقاط روستایی بیشتر از مناطق شهری اعلام شده است.

چند درصد از جمعیت فعال و فارغ التحصیلان بیکارند؟

کاهش ۳۰۰ هزار نفری شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر در زمستان ۹۹

از سویی دیگر بررسی گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد جمعیت شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر در زمستان ۹۹ با رقم ۲۳ میلیون و ۱۳۵ هزار نفر نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با کاهش ۳۰۰ هزار نفری روبرو بوده است. آمارهای حاکی از آن است که ۲۳.۶ درصد از جوانان فعال ١۵ تا ٢۴ ساله در زمستان ١٣٩٩ بیکار بوده‌اند و ۱۶.۸ درصد از جمعیت فعال گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله نیز در زمستان ۹۹ بیکار بوده اند که نسبت به زمستان ۹۸ با کاهش ۱ درصدی روبرو بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.