صفحه اصلی / اصناف / برندها / ساتوشی چه کسی است؟
ساتوشی چه کسی است؟

ساتوشی چه کسی است؟

ساتوشی چه کسی است؟

با شنیدن نام ساتوشی به یاد بیت کوین می افتیم. همه می دانیم که ساتوشی مخترع و مبدع بیت کوین بوده و خدمت بزرگی به بازار ارز دیجیتال کرده است.

ساتوشی ناکاموتو اسمی مجهول در دنیای ارز مجازی که بیت کوین را بر پایه ی بلاک چین و در شبکه غیرمتمرکز استخراج نمود. مهمترین مشخصه این ارز محبوب عدم نفوذ و دسترسی بشر به تراکنش ها بوده  و از سویی دیگر دولت ها و بانک مرکزی نیز نمی توانند در سرمایه گذاری، خرید و فروش و مبادلات دخل و تصرفی داشته باشند.

در برخی سایت ها در مورد بیوگرافی ناکاموتو نوشته اند که وی در سال ۱۹۷۵ در یکی از شهرهای ژاپن چشم به جهان گشود و در رشته علوم کامپیوتر و کدگذاری های رایانه ای به تحصیل مشغول بوده.

بعضی دیگر نام ساتوشی ناکاموتو را یک اسم مستعار می دانند که سازنده ی بیت کوین برخود نهاده و نخواسته که هویت اصلیش فاش شود. در برخی منابع خبری نیز ساتوشی را از اتباع ژاپنی ساکن در ایالت متحده آمریکا خوانده و آنچه که تا به حال مجهول مانده هویت واقعی این نابغه ی دنیای ارز دیجیتال می باشد.

تاریخچه تولد بیت کوین

سال ۲۰۰۹ ظهور بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو به طور رسمی اعلام و غوغایی عجیب را در جهان به راه انداخت. خیلی از رسانه ها ساتوشی را ژاپنی تبار دانسته اند اما با توجه به یادداشت ها و رمزینه هایی که به زبان انگلیسی از خود منتشر نموده برخی معتقدند او نمی تواند ژاپنی باشد.

ساتوشی تا سال ۲۰۱۰ همچنان به بررسی و توسعه ی بیت کوین پرداخت و پس از اتمام پروژه به طور نامعلوم و نامشخصی ناپدید گردید. ناکاموتو توانست میزان تراکنش بیت کوین را سامان دهد و از پردازش بیش از حد و سنگین شدن سامانه های مبادلات جلوگیری کند.

بیت کوین چیست و چگونه تراکنش می شود؟

بیت کوین نوعی ارزدیجیتال است که با رمزگذاری بر پایه بلاک چین توسط ماینرها از طریق کامپیوترهای بسیار بزرگ و پرقدرت استخراج می شود.

این سکه های ارزشمند در واحدهای یک میلیون دلاری و با تراکنش در هر مرحله بالغ بر ۲۰ میلیون دلار تبادل می گردد. تمام مراحل کدگذاری و استخراج از آغاز تا پایان تراکنش توسط برنامه نویسی های رایانه ای انجام می پذیرد و انسان در آن هیچ دخل و تصرفی ندارد. عدم نفوذ شخص، ارگان، دولت یا شرکت ها از مزیت های بزرگ این ارز دیجیتال به شمار می رود.

بیت کوین از ابتدا تا الان همواره در صدر جدول برترین ها قرار گرفته و با وجود تمام نوسانات و فراز و نشیب های بازار ارز مجازی جهان توانسته از ثباتی نسبی در تعادل قیمت ها برخوردار شود.

ماینرها به عنوان سرشاخه اصلی برای سرمایه گذاری سایر کاربران به فعالیت اشتغال دارند و شما با هر مبلغ یا مقدار سرمایه ای می توانید به خرید بیت کوین اقدام نمایید. زمانی که هر دستگاه پردازنده برای تکمیل یک دوره تراکنش به آن نیاز دارد حدود ۱۰ دقیقه است و در این مدت هر رایانه ای که با بالاترین سرعت رمزها را بشکافد یعنی برنده ی تراکنش گردیده اما باید تا پایان زمان ۱۰ دقیقه در انتظار بماند.

پس از تکمیل تراکنش مبلغی که از سوی تمام سرمایه گذاران در رقابت استخراج قرار گرفته به شکل کاملا مساوی بین کاربران تقسیم شده و ماینرها علاوه بر آن مقداری هم سود یا پاداش بابت تراکنش موفق دریافت می نمایند.

ابر رایانه های استخراج کننده باید از سیستم برق فشار قوی و تهویه های خنک کننده ی عظیم استفاده کنند و هر اندازه که سرعت دستگاه بالاتر باشد، سرعت تراکنش هم افزایش می یابد.

آیا ایرانیان می توانند در حوزه بیت کوین مانور بدهند؟

خیلی از ایرانیان برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال و خرید بیت کوین اشتیاق فراوانی دارند، اما با توجه به مسائل سیاسی دولت ها و اعمال تحریم از سوی دول بزرگ جهان ترس زیادی را به کاربران القا نموده و از سرمایه گذاری سر باز می زنند.

البته نگرانی ها خیلی هم بی مورد نیست و عدم دسترسی به شبکه بانک جهانی برای واریز سودهای به دست آمده به حساب کاربری ایرانیان موجب می شود؛ که افراد نتوانند پول ها را به ارز رایج تبدیل کنند

اگر قصد انجام تراکنش و خرید بیت کوین دارید می توانید واریزهای ارزی خارج از کشور یا خریدهای اینترنتی برون مرزی را با آن انجام دهید.

چرا ساتوشی می خواهد گمنام بماند؟

ساتوشی ناکاموتو در تمام مبادلات و تراکنش ها در صورت بروز هر گونه اختلالی یا تلاش هکرها برای نفوذ مستقیما به شبکه ورود نموده و تمام کدها را تغییر می داد.

امنیت بالای بیت کوین و برنامه های نوشته شده توسط بزرگ ترین دانشمندان رایانه توانسته نام این ارز دیجیتال را در جایگاه بسیار خوبی قرار دهد.

ساتوشی رمزنگاری ها را به گونه ای انجام داده که پس از تکمیل یک تراکنش به طور کامل پاک شده و از نو برنامه ای جدید را بر شبکه پیاده کند. اما آنچه برای همیشه مبهم مانده این است که چرا ساتوشی نمی خواهد نام و هویتش فاش شود.

ناکاموتو نابغه بی بدیل دنیا رایانه و ارز دیجیتال می باشد، و شاید برای به دور ماندن از هیاهوی دنیا یا عدم تسلط اشخاص سودجو خود را پنهان می نماید. طی سال های گذشته اسامی و اشخاص زیادی را به ساتوشی نسبت داده اند که نه می توان پذیرفت و نه می شود رد کرد و مجهول ماندن هویت ناکاموتو به تمام شایعات دامن می زند.

شرکت ها و صاحبان تجارت های گسترده همگی به دنبال کسب انحصار کامل استخراج بیت کوین هستند تا سودهای هنگفتش را به دست بگیرند. مبالغ چندین میلیون دلاری که توسط بیت کوین جا به جا می گردد، افرادی که به مافیای مواد یا پولشویی های بزرگ اشتغال دارند، به راحتی در این عرصه فعالیت کرده و خود را از دام قانون می رهانند.

اما فراموش نکنید، که حضور این افراد دلیل بر غیرقانونی بودن استخراج بیت کوین نیست. از روش های مختلفی مانند مراجعه به صرافی ها یا سرمایه گذاری مستقیم توسط کاربران م توانید به خرید و فروش بیت کوین بپردازید و از یک سرمایه گذاری امن و بدون حاشیه بهره بگیرید.    

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.