صفحه اصلی / اسلایدر / تعطیلی بازار تهران برای چهارمین هفته متوالی/ فعال بودن بانک‌ها منطقی نیست
تعطیلی بازار تهران برای چهارمین هفته متوالی/ فعال بودن بانک‌ها منطقی نیست

تعطیلی بازار تهران برای چهارمین هفته متوالی/ فعال بودن بانک‌ها منطقی نیست

کسب و کار نیوز- رئیس اتاق اصناف تهران از تمدید تعطیلی بازار بزرگ تهران و اصناف قرار گرفته در گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در چهارمین هفته متوالی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، قاسم نوده فراهانی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران مبنی بر تمدید مجدد یک هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی، گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار همچون هفته‌های گذشته تعطیل است و به هیچ وجه امکان فعالیت ندارند.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: در شهر تهران صاحبان مشاغل گروه شغلی یک می‌توانند همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

فراهانی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا صرفاً با تعطیلی اصناف کنترل نمی‌شود، تاکید کرد: اصناف مختلف برای جلوگیری از ورشکستگی باید فعالیت داشته باشند اما بسته بودن واحدهای صنفی و در عین حال فعالیت بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی با توجه به شرایط اقتصادی سخت کنونی، منطقی به نظر نمی‌رسد و بارها این موضوع را به استاندار تهران و ستاد ملی کرونا اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حتی در سخت‌ترین شرایط نیز سلامتی مردم و هموطنان اولویت اول اصناف است، بیان کرد: از تمامی صنوف شهر تهران درخواست دارم تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته فراهانی، با اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برابر قانون برخورد می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، با دستور قضائی واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اصناف قرار گرفته در گروه یک شامل تمامی عرضه کنندگان مواد غذایی و لوازم ضروری نظیر سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خواربارفروشی‌ها، لوازم یدکی و خشکشوئی ها است.

فراهانی ادامه داد: گروه ۲ نیز شامل صنوفی نظیر طلا فروشی، پوشاک، بنگاه‌های املاک می‌شود که اجازه فعالیت ندارند.

به گفته وی، فعالیت مشاغل گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تا ۱۷ اردیبهشت ممنوع است.

فراهانی ادامه داد: گروه چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است که آنها هم تعطیل هستند.

وی یادآور شد: فعالیت اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها فقط به صورت خدمات غیرحضوری و بیرون بر مجاز است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.