صفحه اصلی / اسلایدر / پروازهای عبوری از آسمان ایران به کمترین میزان ۱۳ سال اخیر رسید
پروازهای عبوری از آسمان ایران به کمترین میزان ۱۳ سال اخیر رسید

پروازهای عبوری از آسمان ایران به کمترین میزان ۱۳ سال اخیر رسید

کسب و کار نیوز- سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۶۱۴ سورتی پروز عبوری از آسمان کشورمان انجام شد که نسبت به سال ۱۳۹۸، کاهش ۶۴ درصدی داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار اعلامی از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طی ۱۲ ماهه سال گذشته (۱۳۹۹) مجموعاً ۱۰۷ هزار و ۶۱۴ سورتی پرواز عبوری از آسمان به ثبت رسیده است. این در حالی است که در سل قبل از آن (۱۳۹۸) تعداد پروازهای عبوری، ۲۹۸ هزار و ۲۲۵ سورتی بوده است که از کاهش ۶۳.۹ درصدی این پروازها در سال ۹۹ حکایت دارد. به این ترتیب کمترین تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران طی ۱۳ سال اخیر (۱۳۸۷ لغایت ۱۳۹۹) به سال ۱۳۹۹ اختصاص دارد؛ پیش از این، رکورد کمترین پروازهای عبوری با ثبت ۱۵۳ هزار و ۵۰۹ سورتی پرواز عبوری به سال ۱۳۸۸ اختصاص داشت.

بیشترین میزان پرواز عبوری از آسمان کشورمان در ۱۳ سال اخیر به سال ۱۳۹۶ با ثبت ۴۲۶ هزار ۶۸۴ تردد هوایی اختصاص دارد.

به گفته مقامات ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محدودیت‌های کرونا و کاهش پروازها در دنیا، تعرفه‌های بسیار پایین کشورهای همسایه برای جذب این بازار از سایر کشورهای رقیب به سمت خود و همچنین صدور نوتام های ظالمانه علیه امنیت صنعت هوانوردی ایران در پی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی علی رغم اعلام چندین باره سازمان هواپیمایی کشوری ایران در خصوص امن بودن آسمان کشورمان، از مهمترین دلایل کاهش پروازهای عبوری در سال گذشته بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.