صفحه اصلی / اصناف / برندها / VOIP چیست و چرا به آن نیاز داریم؟
VOIP چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

VOIP چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

هر کسب و کاری که به دنبال راهکارهایی برای کارآمدتر کردن و مقرون به صرفه تر کردن ارتباطات خود است، درباره خدمات VOIP یا خدمات روی پروتکل اینترنت ارغوان نت شنیده است.

درواقع، این خدمت یکی از سرویس های رایج و خوب در دنیای امروزی است که همه چیز آن بر مبنای اینترنت پیش میرود.

نمیتوان گفت همه؛ اما خدمات ویپ تقریبا به بیشتر نیازهای اولیه و ابتدایی ارتباطات شرکت ها پاسخ میدهند. پس چرا از آنها بهره نبرد! علاوه بر آن، از کجا این سرویس را تهیه کنیم یا به کدام شرکت خدمات VOIP مراجعه کنیم که نسبت به بقیه سرویس باکیفیت تری ارائه میدهد؟

اگر چه بسیاری از افراد با این تکنولوژی و مزایای آن آشنا هستند، ولی عده دیگری نیز وجود دارند که در پروسه خرید این سرویس هستند.

البته در این شرایط، حضور پشتیبان شبکه برایتان بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا تجارب آنها در این زمینه به شما کمک میکند تا انتخاب بهتری داشته باشید و تمام امور مربوط به شبکه و ارتباطات شرکتتان به نحو احسن جلو روند.

مانند تیم پشتیبان شبکه شرکت ارغوان نت. ولی با این حال، اگر خودتان تصمیم به انجام این کار را دارید، بهتر است بدانید کمتر تکنولوژی به اندازه خدمات ویپ تا این اندازه سودمند بوده است.

۴ مزیت خدمات VOIP برای شرکت ها

همانطور که متوجه شدید، روی آوردن به سیستم خدمات VOIP علاوه بر افزایش بهره وری، در کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان موثر است.

۱٫ هزینه هر تماس توسط این سرویس است

همانگونه که از نامش پیدا است، تماس هایی که بر پایه VOIP (Voice Over Internet Protocol) صورت میگیرند، از طریق پروتکل های اینترنت میسر میشوند. در روش خدمات VOIP به جای استفاده از خطوط تلفن، تمام داده های ارتباطی با تبدیل شدن به بسته های داده از طریق شبکه IP جا به جا میشوند.

منظور از شبکه IP، اینترنت مورد استفاده در شرکت، اتصال مستقیم IP به اپراتورِ خدمات تلفنی شما یا ترکیبی از این دو میباشد؛ اما بخش مهم اتصال IP، وجود کیفیت خدمات (QoS) تضمین شده به شما توسط اپراتور تلفن است. امری که در صورت استفاده از اینترنت برای برقراری اتصال به اپراتور اتفاق نمی افتد.

زمانی که تماس تلفنی از طریق خطوط انجام میگیرد، دو فرد به صورت همزمان از آن خطوط استفاده میکنند. البته که خطوط بسیار زیادی در سرتاسر جهان نصب شده اند تا این امکان را فراهم آورند، با این حال نمیتوان از هزینه های آن چشم پوشی کرد؛ به خصوص اگر میان آن دو فرد کیلومترها فاصله باشد.

این در حالی است که اگر همان ارتباط از طریق داده های اینترنتی صورت بگیرد، هزینه ها بسیار کاهش می یابد.

فاصله میان آن دو نفر نیز تاثیری در نحوه محاسبه هزینه نخواهد داشت.

۲٫ قابلیت جا به جایی این سرویس حائز اهمیت است

اگر شرکت شما، یک کسب و کار محبوب است که تماس های بسیاری در آنجا صورت میگیرد، بهره گیری از خدمات VOIP در آنجا بسیار کارساز خواهد بود؛ زیرا این سرویس همه جا شما را همراهی خواهد کرد.

در سیستم تماس های قدیمی، خط تلفنی که به خانه یا شرکت شما وصل میشد، شماره تلفن شما را مشخص میکرد.

حال تصور کنید به هر دلیلی مجبور به ترک آن محل بودید. در این شرایط کلی از زمان شما باید صرف گفتگو با صاحب جدید آنجا میشد تا شماره قدیمی از نو به شما واگذار شود.

در خدمات ویپ تمام این موارد و نگرانی ها حذف میشوند.

هیچ محدودیتی برایتان وجود ندارد. هر چند بار نیز جا به جا شوید، باز هم ارتباطات مخصوص به خود را دارید. این امر در نگهداشتن مشتری های قدیمی بسیار مهم است.

۳٫ امکانات و قابلیت های متنوع دارد

مزیت بعدی خدمات نصب و راه اندازی ویپ مربوط به همه کاره بودن این سرویس است؛ به عبارت دیگر، خدمات VOIP به شما این امکان را میدهد تا با هر دستگاه و تجهیزاتی کارهای مختلفی را انجام دهید.

تصور کنید با شرکتی تماس گرفته اید و تا زمانی که اپراتوری بتواند پاسخ شما را بدهد، باید در صف انتظار بمانید.

در این زمان که منتظرید تا فردی تماس شما را جواب دهد، اپراتور یا مسئول بخش پیش از پاسخ به شما میتواند از قابلیت تبدیل پیام صوتی به متن (Voicemail-to-text) استفاده کند، با درخواست یا نیاز شما آشنا گردد و سپس به منظور پاسخ بهتر، رویکرد مناسبی را اتخاذ نماید.

از طرف دیگر، روند ارسال پیام های صوتی را نیز تسهیل میبخشد. برای مثال، اگر پیام مهمی دریافت کنید، میتوانید تنها با یک کلیک موس خود، آن را به شخص یا مسئول مربوطه ارسال نمایید.

مزایای خدمات VOIP به این جا ختم نمیشود. ولی توجه داشته باشید همانطور که از این سرویس بهره میبرید، مدیریت، رشد و توسعه کسب و کارتان نیز ساده تر میشود. با این وجود، خرید ip phone را از کجا انجام دهیم (ip phone ها امکان ارتباط با خدمات ویپ را فراهم می آورند)؟

شرکت خدمات VOIP ارغوان نت

شرکت ارغوان نت یکی از شرکت های معتبر در این زمینه است که میتواند در حوزه مشاوره قبل از خرید، نصب و راه اندازی این سرویس به شما کمک کند.

اگر در فکر راه اندازی خدمات ویپ در شرکتتان بوده اید، احتمالا تا به اینجا متوجه مزایا و اهمیت استفاده از آن شده اید. به جرات میتوان گفت این سرویس عاری از اشکال است.

علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان، امکانات فوق العاده ای را برایتان فراهم می آورد. همانطور که شرکت های بسیاری در سرتاسر جهان از آن بهره میبرند؛ زیرا متوجه تاثیر مثبت خدمات VOIP در رقابت موجود در بازار امروز شده اند.

شرکت ارغوان نت نیز با استفاده از تیم آموزش دیده و ماهر خود به همراه تجارب ۱۲ ساله در این زمینه آماده خدمت رسانی و کمک به شما در راستای توسعه هر چه بیشتر و بهتر کسب و کارتان است.

البته این شرکت علاوه بر خدمات نصب و راه انداز ویپ، در زمینه فروش تجهیزات شبکه، طراحی و اجرا نیز فعالیت میکند. تنها کافی است به وبسایت شما سر بزنید تا با خدمات متنوع ما آشنا شوید.

ولی یک سوال مهم؛ چرا ارغوان نت را بر دیگر شرکت های شبکه ترجیح دهیم؟

برتری شرکت ارغوان نت در مقایسه با دیگران

همانطور که گفتیم تیم شرکت ما، متخصصانی آموزش دیده، مجرب و به روز هستند که برای ۱۲ سال در این زمینه خدمات رسانی انجام داده اند. دانش روز و تجربه فاکتورهایی مهم در انتخاب یک شرکت شبکه خواهند بود.

علاوه بر آن، خدمات باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه ما، دیگر برگ برنده ما است. هدف اصلی شرکت رضایت شما عزیزان است. این امر تنها در صورتی ممکن میشود تا خدمات بی نقصی را ارائه دهیم، درحالیکه خیالتان را از بابت مسائل اقتصادی راحت کنیم.

دلیل همکاری های بلند مدت شرکت با سازمان ها و ارگان های بزرگ و معتبر کشور نیز همین امر است.

به همین منظور، اگر در فکر راه اندازی خدمات VOIP در شرکتان هستید و میخواهید این امر را هرچه سریعتر و بهتر انجام دهید، با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.