صفحه اصلی / اصناف / برندها / ۵ تفاوت VG و PG راهنمای خرید ایجوس
۵ تفاوت VG و PG راهنمای خرید ایجوس

۵ تفاوت VG و PG راهنمای خرید ایجوس

۵ تفاوت VG و PGچیست ؟

اگر هنوز با مفهوم PV و VG در ایجوس ها آشنا نشده اید میتوانید از سایت ویپرزکو اطلاعات مناسبی در این مورد کسب کنید.

PG و VG چیست ؟

بنابر کاربرد و حالت شیمیایی, این دو ماده شباهت های زیادی بهم دارند اما چند تفاوت کلیدی دارند که به شما کمک می کنند تا متوجه شوید چه مقدار از هرکدام را در خرید ایجوس خود میخواهید.

PG  بالا ضربه قوی تری به عقب گلو وارد می نماید

یکی از چیزهای مهمی که در تفاوت VG و PG و خرید ایجوس باید در نظر بگیرید این موضوع است که PG به مانند سیگار ضربه قویتری به ته گلوی مصرف کننده وارد می نماید.

شاید این موضوع برای خیلی ها زیاد جالب به نظر نرسد ولی برای کسانی که سیگاری هسند و در بدو ترک سیگار قرار دارند، بسیار مناسب است و به آنها کمک میکند که راحتتر سیگار را ترک کنند.

اما این موضوع برای همه جالب نیست. ایجوس هایی که VG بیشتری دارند ملایم ترند، و چنانچه PG زیاد باعث اذیت شدن گلویتان میشود, از جوس هایی با VG بیشتر استفاده کنید.

هم چنین این موضوع را در نظر بگیرید که ویپر هایی که بصورت مداوم از ویپ استفاده میکنند هم از جوس هایی با VG بیشتر استفاده میکنند.

VG باعث تولید بخار بیشتری میشود

دیگر تفاوت VG و PG در میزان تولید بخار می باشد که نسبت آن در خرید ایجوس مورد علاقه ی شما کمکی زیادی میتواند بکند ، با وجود اینکه VG ملایم تر است و ضربه ضعیف تری به گلوی مصرف کننده وارد می کند، ولی به تولید بخار های بزرگ تر و متراکم تر کمک میکند.

به همین دلیل است که کلاود چیسرها(Cloud Chasers- افرادی که علاقمند به تولید بیشترین بخار ممکن هستند) از ایجوس هایی با VG بیشتر استفاده میکنند.

برای کسانی که تازه به ویپینگ روی اورده اند, VG زیاد و تولید بخار بیشتر مسئله ی مهمی نیست ولی آنها هم باید یک حالت تعادلی ایجاد کنند زیرا با VG کم یا بدون آن, تولید بخار خیلی کم می شود و ایجوس نمی تواند آنطور که باید, تجربه ای مانند سیگار کشیدن را به آنها القا کند.

به همین دلیل است که اکثر جوس هایی که به ویپرهای تازه وارد پیشنهاد میشود مقدار VG بین %۴۰ تا %۶۰ دارند. با چنین ترکیبی مقدار قابل توجهی بخار تولید می شود ولی بخار های ابری بزرگ غیر ضروری ایجاد نمیشود.این نسبت, هم چنین به شما کمک میکند تا از معایب جوس هایی با VG زیاد اجتناب کنید و در عین حال از مزیت های آن بهره ببرید.

قابلیت جذب PG  بیشتر از VG است

قابلیت جذب از دیگر تفاوت VG و PG می باشد، یکی از معایب جوس ها با VG زیاد, مربوط به قابلیت جذب آنها توسط کوتون (wick, cotton) است.

چون VG ازPG  مایع چسبناکتری است, زمان بیشتری طول میکشد تا توسط کوتون جذب شود و به کویل برسد و این مسئله ممکن است مشکلاتی را هنگام ویپینگ ایجاد کند.با هر بار کام گرفتن ایجوس توسط کوتون جذب میشود و ایجوس موجود در تانک جایگزین آن میشود.

با گرفتن کام بعدی اگر کوتون دوباره مقداری ایجوس جذب نکند طعم بد و زننده ای میگیرد. به دلیل اینکه PG مایع سبکتری نسبت به VG است, راحت تر و سریعتر توسط کوتون جذب میشود بنابراین امکان وقوع چنین مشکلاتی در جوس هایی که PG بیشتری دارند کمتر است.

در تانک های ساب اهم مدرن, خصوصا اتومایزر های قابل بازسازی چنین مشکلاتی رخ نمی دهد.

این دستگاه ها دارای کوتون های کاربردی تر با قابلیت جذب بیشتری هستند که از اتفاق افتادن چنین مشکلاتی جلوگیری میکنند ولی اگر از کلیرومایزر های (اتومایزر های) ساده تری همراه با جوس هایی با VG زیاد استفاده میکنید, احتمال وقوع مشکل هنگام ویپینگ بیشتر است.

PG طعم را بهتر منتقل می کند

PG عموما در انتقال طعم ها بهتر از VG عمل میکند طبیعطا طعم پذیری یکی از مهم ترین تفاوت VG و PG و یکی از مهم ترین عناصر در راهنمای خرید ایجوس مناسب می باشد .

یکی از دلایل این مسئله این است که VG کمی شیرین است ولی PG هیچ طعمی ندارد بنابراین VG در طعم ایجوس کمی تاثیر میگذارد. اگر یک ایجوس را دوبار با نسبت های VG/PG متفاوت یکبار با VG بیشتر و بار دیگر با PG بیشتر امتحان کنید,متوجه این تفاوت خواهید شد.

لازم به ذکر است که این تفاوت در طعم خیلی نامحسوس و جزئی است و بدون مقایسه مستقیم متوجه آن نخواهید شد.

به هر حال اگر خواستار بیشترین طعم ممکن از جوس خود هستید,بهتر است از جوس هایی با PG بیشتر استفاده کنید.

بعضی از مردم به PG حساسیت دارند

ممکن است که بعضی از مردم, به PG آلرژی یا حساسیت داشته باشند. PG موجود در ویپ ممکن است برای بعضی از ویپرها در ناحیه ی گلو شدیدا آزار دهنده باشد.

البته چنین واکنش هایی بسیار نادر هستند اما بهتر است که در این مورد بیشتر بدانید، خصوصا اگر اولین بار است که از ویپ استفاده میکنید.

اگر ای جوسی که مصرف میکنید به شدت گلوی شما را اذیت میکند یا حتی اگر چنین تجربه ای را در گذشته داشته اید باید مطلع باشید که این می تواند به علت مقدار PG زیاد در ای جوس باشد.

در بسیاری از این موارد حساسیت, لزومی ندارد که پروپلین گلیکول را کاملا از جوس خود حذف کنید و فقط کم کردن مقدار آن می تواند در بهبود این حساسیت بسیارموثر باشد.

بهتر است بدانید که در ابتدا وقتی که شروع به ویپینگ میکنید کمی سرفه عادی است و لزوما به معنای حساسیت شما به PG نیست و در طی زمان درست می شود.اگر از جوس هایی با VG بیشتر همراه با اتومایزر های قویتر استفاده کنید, از ویپینگ لذت بیشتری خواهید برد.چنانچه میخواهید از ترکیباتی با بیشترین مقدار VG استفاده کنید, مطمئنا باید از اتومایزرهای پیشرفته تری استفاده کنید.

خیلی اوقات جوس های با مقدار VG بالا را با آب ترکیب میکنند تا راحت تر جذب کوتون شود ولی حتی در این صورت هم نباید از کلیرومایزر های/اتومایزرهای ساده استفاده کرد.

آشنایی کوتاهی با نسبت های VG/PG 

پس از آنکه با تفاوت VG و PG آشنا شدیم به نسبت PG و VG در ایجوس ها می پردازیم، به مقدار VG و PG به کار رفته در ایجوس نسبت  PG/VG) PG/VG Ratio) میگویند، بنابراین جوسی با نسبت ۵۰/۵۰ به یک میزان مساوی (یعنی ۵۰% PG و ۵۰% VG) دارد و جوسی با نسبت ۳۰/۷۰, %۷۰ PG و %۳۰ VG دارد.

تصمیم خود را گرفته و انتخاب کنید: کدام نسبت VG/PG برای شما مناسب است؟

اکنون پس از آنکه تفاوت VG و PG و نسبت های PG و VG آشنا شدید میتوانید در خرید ایجوس خود انتخاب بهتری داشته باشید.

اکنون که در مورد VG و PG و مزایا و معایب آنها بیشتر میدانید, زمان تصمیم گیری برای نسبت PG / VG مناسب برای شماست.

این تصمیم بیشتر به ترجیحات و علایق شخصی شما مربوط است.در هر حال نسبت استاندارد PG/VG 50/50 است.همانطور که مشخص است این نسبت بسیار متعادل است و مزیت های لازم هردو ماده را دارد و به همین دلیل اکثر ویپر ها را راضی نگه میدارد.معمولا ویپر ها با تمرکز بر ترجیحات شخصی از نسبت های ۳۰/۷۰ یا ۷۰/۳۰ و در واقع رنج استاندارد عبور نمیکنند.

برای فهمیدن این نسبت بهترین راه این است که ابتدا یک جوس با نسبت استاندارد را امتحان کنید و سپس با توجه به تجربیات و علاقه مندی ها نسبت خاص خود را پیدا کنید.اگر کمی به این مسئله زمان دهید و جوس های مختلفی را امتحان کنید به زودی نسبت مناسب خود را پیدا خواهید کرد.

فروشگاه اینترنتی ویپرزکو مرجع خرید ایجوس، ویپ، پاد و ماد و همراه با ضمانت پس از فروش و تنها نمایندگی رسمی شرکت گیک ویپ در ایران می باشد، جهت استعلام نمایندگی میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://vapersco.org/product-category/e-juice/

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.