صفحه اصلی / اصناف / برندها / راه های جلوگیری از مصرف شدید شارژ باتری هواوی
راه های جلوگیری از مصرف شدید شارژ باتری هواوی

راه های جلوگیری از مصرف شدید شارژ باتری هواوی

معمولاً پس از مدتی استفاده از باتری گوشی هواوی، سرعت مصرف شارژ افزایش یافته و زودتر از حالت اولیه باتری خالی می کند، اما از این مشکل میتوان جلوگیری کرد فونی شاپ راه پیشگیری از این مشکل را به شما نشان میدهد.

گاهی اوقات این کاهش کیفیت کاملاً محسوس بوده و حتی ممکن است ناگهان با وجود شارژ کافی، گوشی خاموش شود.

این افزایش سرعت مصرف در شرایط شدیدتر ممکن است ناشی از خرابی باتری باشد؛ در این صورت مشکلات باتری به تدریج بیشتر شده و علائم دیگری همانند داغ شدن شدید و یا افزایش حجم باتری در طول زمان پدیدار خواهد شد.

در چنین شرایطی برای جلوگیری از آسیب های ثانویه در خود باتری و در سایر بخش های سخت افزاری گوشی، بهتر است نسبت به تعویض باتری هواوی خود اقدام کنید.

اما گاهی اوقات مصرف شدید شارژ دلایل دیگری در گوشی و مسائل نرم افزاری داشته و مشکلی در خود باتری وجود ندارد.

از این رو اگر تنها مشکل موجود کاهش سریع شارژ بوده و مشکل دیگری در باتری مشاهده نشود، بهتر است تعدادی از روش های مختلف را که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد، انجام دهید.

در صورت عدم حل مشکل و ادامه یافتن آن، احتمال خرابی باتری بالا بوده و بهترین گزینه تعویض آن در اولین فرصت ممکن است.

در ادامه به تعدادی از راه های جلوگیری از مصرف شدید شارژ باتری های هواوی اشاره خواهیم کرد.

بررسی ارتباطات گوشی هواوی

یکی از موارد اصلی مصرف کننده شارژ، روشن بودن دائمی وای فای است.

در این حالت، گوشی به دنبال سیگنال مناسبی گشته که بطور واضحی سبب کاهش سریع تر شارژ باتری هواوی می شود.

از این رو بهتر است صرفاً در مواقع نیاز اقدام به روشن کردن وای فای کرده و هنگام عدم نیاز آن را غیر فعال کنید. همین مسئله در مورد دیتا نیز صدق کرده و حتی سرعت مصرف شارژ در این مورد بیش تر نیز می باشد.

فعال بودن بلوتوث گوشی نیز همین شرایط را داشته و بطورکلی باید تمامی این موارد را هنگام نیاز فعال کنید.

یکی از مهم ترین و پر مصرف ترین بخش های مربوط به ارتباطات گوشی های هواوی، قابلیت مکان یابی است.

این قابلیت از طریق تکنولوژی GPS محل دقیق شما را تشخیص داده و در برنامه های ویژه مکان یابی نیز جهت شناسایی محل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

تمامی این موارد حجم بالایی از شارژ باتری هواوی را مورد استفاده قرار می دهند.

بطور خلاصه می توان گفت اینترنت وای فای، اینترنت دیتا، بلوتوث و مکان یابی جزو مواردی هستند که هنگام عدم نیاز باید غیر فعال شوند.

یکی از مؤثرترین موارد، قرار دادن گوشی در حالت هواپیما بوده که در صورت عدم نیاز به برقراری ارتباط، تماس یا ارسال پیامک، می توانید این حالت را فعال کنید.

حتی در مکان هایی که سیگنال کافی وجود ندارد، گوشی برای یافتن سیگنالی مناسب، شارژ بیشتری مصرف می کند که در این محل ها فعال کردن Airplane Mode می تواند تأثیر زیادی در جلوگیری از مصرف بی رویه شارژ باتری هواوی شما داشته باشد.

بررسی تنظیمات گوشی هواوی

یکی از واضح ترین موارد مؤثر در مصرف شارژ باتری، میزان نور صفحه نمایش بوده که هر چقدر کمتر شود، به همان میزان مصرف کمتر شده و طول عمر باتری بیشتر خواهد شد.

امروزه قابلیت Auto Brightness نیز در اکثر گوشی ها مشابه گوشی های هواوی موجود بوده و بهتر است آن را فعال کنید.

همچنین می توانید به بخش Settings رفته و گزینه Display را انتخاب کنید. سپس در بخش Sleep، مطابق تصویر زمان ویژه خاموش شدن صفحه نمایش گوشی خود را کاهش دهید.

این دو مورد به ویژه مورد اول، تأثیر بسزایی در کاهش میزان مصرف شارژ باتری هواوی شما خواهند داشت.

برای ذخیره شارژ باتری و محدود کردن مصرف توسط برنامه های مختلف، حالت های مختلف ذخیره انرژی برای گوشی های هواوی در نظر گرفته شده است.

بطور معمول سه وضعیت مختلف شامل حالت های Performance Mode، Power Saving Mode و Ultra Power Saving Mode در این گوشی ها وجود دارد که به ترتیب توانایی بیشتری در ذخیره شارژ داشته و میزان محدودیت های موجود در آن ها بیشتر می شود.

برای فعال کردن یکی از حالت ها ابتدا باید به بخش تنظیمات رفته و سپس گزینه باتری را انتخاب کنید.

گاهی نیز مشکلات باتری هواوی شما ناشی از ورژن نرم افزاری آن بوده که احتمالاً آپدیت جدیدی برای آن ارائه خواهد شد. از این رو بهتر است همیشه از آپدیت ترین ورژن موجود استفاده کنید.

بررسی نهایی

علاوه بر مواردی که به آن ها اشاره شد، در موارد متعددی مصرف بالای شارژ باتری هواوی ناشی از برنامه های مختلف نصب شده بر روی گوشی است.

بعضی از این اپلیکیشن ها ذاتاً پرمصرف بوده و می توانید از طریق بخش تنظیمات این برنامه ها را پیدا کرده و در صورت عدم نیاز آن ها را حذف کنید.

بعضی برنامه ها نیز بدون حتی استفاده و در پس زمینه گوشی شارژ مصرف می کنند که یکی از دلایل اصلی طول عمر پایین باتری های هواوی است.

از این رو باید نسبت به استفاده یا حذف برنامه های پرمصرف جهت جلوگیری از کاهش شدید شارژ گوشی خود تصمیم گیری کنید.

پس از بررسی تمامی موارد اشاره شده، درصورتیکه همچنان مشکلات ناشی از سرعت بالای مصرف شارژ پابرجا بود و یا حتی علائم دیگری از خرابی باتری همانند خاموش شدن ناگهانی گوشی، افزایش حجم و بزرگ تر شدن باتری و یا داغ شدن شدید گوشی ناشی از افزایش دمای باتری پدیدار شد، می توان گفت مشکلات رخ داده ناشی از خرابی باتری بوده و ارتباطی به تنظیمات و یا ارتباطات گوشی ندارد.

در این صورت بهتر است در اسرع وقت نسبت به تعویض و خرید باتری هواوی جدید برای گوشی خود اقدام کنید. به این نکته نیز توجه کنید که خرابی باتری امری تدریجی بوده و به مرور زمان شدیدتر نیز خواهد شد.

در ادامه این روند به دلیل جریان خروجی نامنظم باتری، مشکلاتی در سایر بخش های سخت افزاری ممکن ست رخ دهد که احتمالاً جبران ناپذیر خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.