صفحه اصلی / اصناف / فروش کله و پاچه به ۳۰درصد کاهش یافت
فروش کله و پاچه به ۳۰درصد کاهش یافت

قيمت کله و پاچه در دو ماه اخير تغيير نداشته است

فروش کله و پاچه به ۳۰درصد کاهش یافت

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه طباخان تهران از عدم افزايش قيمت کله و پاچه در دو ماه اخير خبر داد و اظهار داشت: از دو ماه پيش تاکنون هيچ افزايش قيمتي در محصولات توليدي طباخان وجود نداشته؛ البته با شرايط فعلي کرونا تنها رسته بيرون بر در اين صنف آن هم بعد از ظهرها فعاليت مي کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین رواسی، رئیس اتحادیه طباخان تهران گفت: می توان گفت از ۱۰۰ درصد فروش تنها ۳۰ درصد فروش داریم در این بین عده ای هستند که به هیچ عنوان رسته بیرون بر ندارند و شرایط و موقعیت مکانی آنها به گونه ای است که نمیتوانند فعالیت بیرون بر داشته باشند و کاملاً تعطیل شدهاند هم صبح و هم بعد از ظهر .

وی ادامه داد: چرخه اقتصاد در کشور زمانی فعال است که اقتصاد خوب در جریان باشد. زمانی مردم خوب خرید می کنند که فعالیت اقتصادی خوبی در کشور وجود داشته باشد. تمامی صنوف کشور مانند یک زنجیر به یکدیگر وصل هستند؛ اگر یک قطعه از زنجیر قطع باشد نام آن دیگر زنجیره نخواهد بود و قطعاً از یکدیگر می گذرد، پیوستگی خود را از دست می دهد. چرخه اقتصادی جایی خود را نشان میدهد که یک زنجیر کامل به یکدیگر متصل باشد و زنجیرهای اقتصادی را ایجاد کند. رواسی در ادامه گفت: بیشترین نوع تجمع و شلوغی را می توان در وسایط نقلیه عمومی از جمله مترو و اتوبوس مشاهده کنیم واحد های صنفی به نسبت اتوبوس ها و مترو ها از شدت بسیار پایینتری تردد برخوردار هستند اصناف در دو سال اخیر زیان های بسیار زیادی متحمل شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد واحدهای صنفی اجاره هستند افزود: وقتی واحد صنفی کاملاً بسته است چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که بتواند اجارهبها و هزینهها و مخارج کارگر خود را تامین کند از سوی دیگر سازمان امور مالیاتی متاسفانه قوانین جدیدی را وضع می کند ، همیشه منوال بر این بود که برگه های مالیاتی از واحدهای صنفی کسب شود اما اکنون قانون جدیدی وضع شده در سازمان امور مالیاتی که افراد را میشناسد،حال سوال اینجاست که اشخاص جدیدی که به تازگی وارد فعالیت صنفی شدهاند برگه مالیات دارند که متعلق به خودشان باشد و بلاتکلیف در سازمان امور مالیاتی پروندهشان باقی مانده است یکی از موانع صدور پروانه کسب هم این قانون جدیدی است که سازمان امور مالیاتی برای فعالین صنوف مختلف قرار داده در گذشته واحد صنفی برای سازمان امور مالیاتی ملاک بود اما اکنون فرد فعال صنفی مورد ملاک است تا زمانی که افراد فعالیت صنفی را شروع کردند بنابراین پرونده مالیاتی ندارند که بخواهند برگه مالیاتی داشته باشند.

وی تصریح کرد: خواهشمندم سازمان امور مالیاتی شرایط را برای متقاضیان پروانه کسب سوختن کند شناسایی افراد بدون پروانه به مراتب سخت و مشکل است نقش حیاتی را اصناف انجام میدهند اما به سازمان امور مالیاتی که میرسند افراد مشتاق برای اخذ پروانه کسب اشتیاق خود را از بخاطر موانع زیاد از دست می دهند بنابراین افراد بدون پروانه و بدون متعهد به قوانین روز به روز کشور بیشتر میشوند، بیایید قوانین دست و پاگیر را برداریم و شرایط را برای قانونمند کردن افراد میسر سازیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.