صفحه اصلی / اسلایدر / خسارت صد درصدی کرونا به مسافربران
خسارت صد درصدی کرونا به مسافربران

سازمان امور مالیاتی دست از سر اصناف برنمی دارد

خسارت صد درصدی کرونا به مسافربران

کسب و کار نیوز- در حالیکه شیوع بیماری کرونا موجب شد تا بسیاری از مردم استفاده از خودروی شخصی را برای تردد و مسافرت انتخاب کنند شاهد هستیم که واحدهای صنفی مسافربری و مسافربران متحمل خسارت 100 درصدی شده اند. به دلیل کاهش مسافرت ها، استفاده از خودروی شخصی، تعطیلی مدارس و دانشگاهها و... اکثر کارگران و کارکنان مسافربری ها به زیر خط فقر رفته اند و بسیاری دیگر نیز با کمترین ظرفیت ممکن به فعالیت ادامه می دهند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، گلایه واحدهای مسافربری در بهبوهه بحران کرونا این است که دولت هیچ گونه حمایتی از آنها نکرده و سازمان امور مالیاتی هم دست از سر این صنف برنمی دارد.

به گفته رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران بیش از ۶۰ درصد از کارگران در این بخش به زیر خط فقر سقوط کرده اند و در شرایط سخت زندگی خود را می‌گذرانند. به گفته کارگران این صنف آنها توان جبران هزینه های زندگی را ندارند چه رسد به اینکه مالیات اضافه بپردازند.

فعالان این صنف بر این باورند که در تمام دنیا به اصناف کمک می شود. مالیات شغلی راننده‌ها رقم ناچیزی است یعنی کسی که راننده اتوبوس یا مینی‌‌بوس است، سالیانه یک مالیات ناچیزی برایش در نظر می‌گیرند، از سازمان امور مالیاتی تقاضا کردیم که این رقم را از رانندگان دریافت نکنند. حمل و نقل شاهرگ حیاتی هر مملکتی است به طور مثال در سیستان و بلوچستان مشغول کاشت هندوانه هستند و در تهران هندوانه را، مصرف می‌کنیم یعنی این بار توسط کامیون منتقل می‌شود و کامیونی که قبلا لاستیک را ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان خریداری می‌کرد و اکنون ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان هزینه لاستیک می‌دهد ناچارا باری که از شهرهای جنوبی وارد تهران می شود نیز با قیمتی گرانتر به دست مصرف کننده می رسد.

علی انصافی، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران در رابطه با وضعیت این صنف به “کسب و کار” گفت: با توجه به افزایش تمام هزینه ها باید فکری به حال فعالان این صنف شود. هر سال با رشد ۴۰ درصدی هزینه کارگران و کارکنان واحدهای مسافربری روبرو هستیم و این در حالی است که از سال گذشته تاکنون این صنف درآمد چندانی نداشته است.

انصافی افزود: با شروع بحران کروناو برقراری محدودیت ها و تعطیلی های مداوم صنف مسافربری با کاهش درآمد مواجه هستند بنابراین صدمات و زیان های فراوان ویروس کرونا بر بدنه بسیاری از صنوف بخصوص صنف مسافربری قابل مشاهده است.

علی انصافی خاطرنشان کرد: صنف مسافربری از جمله صنوف آسیب دیده در شرایط کرونا بوده است بطوری که با تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و تورهای مسافرتی، فعالیت بسیاری از رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه مسافربری که عضو این اتحادیه بوده اند تهدید شده و در نهایت به تعطیلی کامل رسیده اند. این شرایط به قدری سخت شده که رانندگان، قادر نیستند حداقل معیشت خود و خانواده خود را تامین کنند.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران در ادامه عنوان کرد: از دولت خواستیم تنها سه ماه از حق بیمه رانندگان ما را بپردازند یا مالیات شغلی اتوبوس‌ها را لغو کنند ولی به درخواست ما توجهی نشد. این در حالی است که دولت خودش باعث شده که وضعیت کرونا به اینجا برسد. در ایام عید نوروز هیچ جا را تعطیل نکردند و پلیس جلوی مسافران را نگرفت. وقتی دولت اصناف را تعطیل می‌کند باید خسارت آن را هم بپردازد.

به گفته انصافی، بیش از ۶۰ درصد از اعضای این صنف به جهت فعالیت در سرویس مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، اداره‌هایی که به دلیل رعایت پروتکل‌های ستاد کرونا مبادرت به انجام دور کاری شدند از لیست فعالیت کاملاً خارج شدند. تنها ۴۰ درصد از رانندگان واحدهای صنفی اتحادیه که در بیمارستان ها، پالایشگاه و برخی از کارخانجات فعال بودند مشغول به کار می‌باشند.
متاسفانه شرایطی پیش آمده که اتوبوس ها مسافری ندارند. به دلیل بحرام کرونا همه ترجیح می دهند با خودروی خود مسافرت کنند و در این شرایط اتوبوس ها با کمترین ظرفیت خود و در بسیاری موارد با ۵ تا ۱۰ مسافر حرکت می کنند. اتوبوس ها ۳۰ تا ۴۰ نفر ظرفیت دارند و با این تعداد مسافر هیچ کدام از هزینه های مسافربران جبران نمی شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.