صفحه اصلی / اصناف / ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال سرعت گرفت
ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال سرعت گرفت

هزینه ساخت به ۳.۴ هزارمیلیارد تومان رسید

ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال سرعت گرفت

کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ساخت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال، فعال‌ترین پروژه عمرانی کشور است و به هیچ وجه تعلل کار در این پروژه نداریم. جمعه هفته گذشته سید پرویز فتاح و محمد باقر نوبخت رؤسای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از پروژه آزادراه تهران-شمال در قطعه ۲ بازدید کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، در همین ارتباط خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پیشرفت کار گفت: در کارگاه‌های این پروژه ۲۲۸۰ نفر در حال کار کردن هستند هیچ مشکل مالی پیش نیامده و کارگران این پروژه در ۸۰ جبهه کاری مشغول کار هستند.

وی احداث قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال را فعال‌ترین پروژه عمرانی کشور دانست و گفت: به هیچ وجه تعلل کار در این پروژه نداریم. معاون وزیر راه ادامه داد: تونل البرز در این قطعه به زودی آماده بهره برداری می‌شود قرار شد اگر ساخت این تونل، زودتر از مسیر رفت آزادراه آماده شد، به بهره برداری رسانده و زیر بار ترافیک ببریم تا از ترافیک قطعه شهرستانک کم شود.

خادمی یادآور شد: امسال باند رفت این آزادراه در قطعه ۲ آماده سازی می‌شود. بنابراین پروژه نه تنها متوقف نشده، بلکه در کار تسریع هم داریم. وی درباره تاریخ بهره برداری از تونل البرز اظهار کرد: طبق قولی که رئیس بنیاد مستضعفان داده، قرار شد حداکثر تا آخر بهار امسال باند رفت تونل البرز آماده سازی شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره افزایش هزینه ساخت پروژه گفت: رشد هزینه پروژه‌های عمرانی، بعد از برآوردهای اولیه، یک اتفاق رایج در همه پروژه‌هاست؛ سال ۹۸ برآورد اولیه، حدود ۲ هزار میلیارد تومان بود اما در حال حاضر با تعدیل قیمت‌هایی که اتفاق افتاده، شاهد رشد آن تا ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هستیم.

سازمان برنامه و بودجه این تعدیل را اعلام کرده است؛ این سازمان برای همه پروژه‌های عمرانی، تعدیل بها در نظر می‌گیرد؛ البته این تعدیل قیمت‌ها با تأخیر در سال جاری اعلام شد.

به گفته خادمی، پیشرفت فیزیکی باند رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر، ۵۸ درصد بوده و بیش از ۲۰ کیلومتر آن پل یا تونل است که سبب شده این پروژه به یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور تبدیل شود؛ کمتر از ۱.۵ کیلومتر از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، بدون ابنیه است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.