صفحه اصلی / اسلایدر / نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی باشیم
نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی باشیم

روحانی:

نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی باشیم

رئیس‌ جمهور گفت: ما نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم به همین جهت باید در اردیبهشت و خرداد که بسیار حیاتی است، از واکسن وارداتی استفاده کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز حسن روحانی رئیس جمهور امروز (پنج شنبه) در مراسم بهره برداری از ۴ طرح بزرگ پتروشیمی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور با بیان اینکه هنوز به قله پیک فراگیری نرسیده‌ایم، گفت: اگر جهش ویروس انگلیسی کرونا نبود ما شاهد این پیک نبودیم، اساس مشکل این است که ویروس انگلیسی از عراق وارد خوزستان و از آنجا وارد استان‌های همجوار شد و بعد به سراسر کشور راه یافت.

وی با بیان اینکه این ویروس است که شدت عمل نشان می‌دهد و انتقال آن خیلی سریع است، افزود: بنا بر این هیچکس دنبال علت‌های غلط نگردد و بداند که عامل اصلی مشکل ما ورود ویروس جهش یافته انگلیسی از مرزهای عراق به کشور است.

رئیس جمهور اظهار داشت: همیشه مراسم‌هایی همچون عروسی، عید، سفرها، ترددها و دورهمی‌ها در شدت یافتن ویروس کرونا تأثیرگذار است به همین جهت هر جا دستورالعمل‌ها را رعایت نکنیم این ویروس شدت می‌یابد.

روحانی با اشاره به اینکه امیدواریم همه دست به دست هم بدهیم و از این ویروس عبور کنیم، اظهار داشت: تا یک هفته آینده می‌توانیم از شرایط سخت کرونایی در بسیاری از استان‌ها عبور کنیم.

وی اعلام کرد: در بررسی‌های شب گذشته در خصوص وضعیت شیوع کرونا در کشور، به غیر از چند استانی که شرایط سختی دارند بقیه استان‌های کشور نسبتاً شرایط قابل قبولی دارند. البته فارس در لیست استان‌های سخت بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه واکسن کلید حل کرونا است، اظهار داشت: شرکت‌های خصوصی راحت تر می‌توانند واکسن‌ها را وارد کنند، ما نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم به همین جهت باید در اردیبهشت و خرداد که بسیار حیاتی است، از واکسن وارداتی استفاده کنیم.

روحانی گفت: هر شرکتی که برای ورود واکسن، کوچک‌ترین مشکلی دارد به دفتر رئیس جمهور نامه بنویسد؛ من مستقیماً موضوع را دنبال می‌کنم زیرا در هفته‌های آینده به راحتی می‌توانیم میلیون‌ها دوز واکسن وارد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته‌ای در وین، گفت: همین امروز هم ما می‌توانیم غنی سازی ۹۰ درصد را اجرا بکنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم، این شما هستید که دنبال بمب هسته‌ای بوده‌اید و همچنان هستید بنابراین این اتهام روی پیشانی شماست.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.