چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
رویش بذر نوآوری درون خاک زمین گردشگری

رویش بذر نوآوری درون خاک زمین گردشگری

 در فراز و نشیب‌های سال گذشته، تجربه‌های بسیاری کسب کردیم با وجود سختی‌های جهانی، فعالیت‌های چشمگیری اما در حوزه توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌ها صورت گرفت. نیاز، سبب توانمندی شد و با اهتمام استادان وکارشناسان زمین‌شناسی و معدن در طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گام های ارزشمندی در این حوزه برداشتیم.

به گزارش کسب و کار نیوز محمدرضا اسپهبد – مشاور طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی در این زمینه گفت:

در حوزه کشف ناشناخته‌ها و معرفی‌شان، بازدیدهای صحرایی و اعتلای ژئوتوریسم در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران، حرکتی نو آغاز شد و تحولاتی تازه صورت گرفت.
از جزایر خلیج فارس گرفته تا حواشی ساحلی دریای کاسپین مورد بازدید و ارزیابی‌های زمین‌شناسی و معدنی قرار گرفته است: چه به لحاظ وجود مواد ارزشمند معدنی و چه به لحاظ فراهم آوردن موقعیت‌های توریستی به‌ویژه ژئوتوریسم که ایران زمینه مناسبی را در این خصوص دارا است.

وی افزود: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری پیرامون توجه به جزایر، بازدید از جزیره هرمز و تهیه مستندی از زیبایی‌های زمین‌شناختی آن، در دستور کار این طرح توسعه قرار گرفت.
لازم به توضیح است که پیش از انقلاب اسلامی، این جزیره بواسطه دارا بودن ذخایر آهن و گل اخرا مورد توجه و تاراج بیگانگان قرار داشته است. اهالی جزیره هرمز در منتهای فقر به سر می‌بردند، امروز اما جزیره هرمز با زیبایی هایی خیره کننده و ساختمان‌ها و بزرگراه‌های زیبای خود، میتواند منبع اقتصادی سرشاری به لحاظ ژئوتوریسم باشد.

مشاور طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی ادامه داد: همان‌گونه که جزیره قشم و بندر چابهار در احیای صنعت گردشگری کشور نقش به‌سزایی دارند و در یک مدیریت لایق، مدبر و توانا میتوان به طور قطع و یقین اقتصاد کشور را از تک محصولی نجات داد. گو اینکه نفت، پتروشیمی و گاز مقام والایی را در میان کشورهای سراسر جهان دارد که بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: به‌دنبال بازدیدهای صحرایی دیگر به منظور ساخت مستند و شناساندن پدیده های زمین شناختی ایران،  از حوزه گل فشانهای سواحل جنوبی دریای کاسپین بازدید داشتیم. در تمام این بازدیدها و بررسی ها، وجود مواد معدنی مانند آهن، مس، سرب و روی و نیکل، کبالت، نقره و طلا از مصادیق بارز کانی زدایی در جزایر و مناطق ژئوتوریستی مملکت هستند.
فناوران و نوآوران و همچنین افراد دلسوز، باید برای زمین شناسی و علوم وابسته به زمین، ارج و منزلت خاصی قائل شوند زیرا که در هر مملکتی زمین شناسی و معدن چراغ اقتصادی آن مرز و بوم را روشن نگاه می‌دارد.

همچنین مطالعه کنید:

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان رحیمی مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.