صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / حمایت از اصناف در روزهای کرونایی برمبنای شرایط مکانی
حمایت از اصناف در روزهای کرونایی برمبنای شرایط مکانی

حمایت از اصناف در روزهای کرونایی برمبنای شرایط مکانی

کسب و کار نیوز- رییس اتاق اصناف مرکز خراسان جنوبی با تاکید بر حمایت از اصناف در پی تعطیلی‌های کرونایی، گفت: نباید شرایط اصناف را در شهرهای مختلف یکسان دید. رضا علیزاده بیرجندی اظهار کرد: اکنون با قرمز شدن سه شهرستان و نارنجی شدن بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی، باید تدبیر بهتری برای فعالیت اصناف در نظر گرفته شود چرا که یکسان دیدن شرایط در اصناف شهرهای شلوغی همچون تهران و مشهد و اصفهان و شهرهای کوچکتر همچون شهرهای خراسان جنوبی، منطقی نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی افزود: تجمع مردمی در اصناف شهرهای شلوغ، قابل مقایسه با تجمع مردم در اصناف شهرهای کوچک نیست و تعطیلی اصناف خراسان جنوبی بار دیگر ضربه‌های مالی سنگینی به آنها می‌زند.رییس اتاق اصناف مرکز خراسان جنوبی بیان کرد: پیرو تصمیمات ستاد ملی کرونا و اعلام وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) برای تمامی مراکز استان‌ها، فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار به مدت ۲ هفته در بیرجند و شهرستان‌های قرمز تعطیل خواهد بود.

علیزاده ادامه داد: در شهرهای با وضعیت نارنجی (پرخطر) تنها فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو و در شهرهای زرد فعالیت گروه‌های یک، دو و سه ادامه دارد.رییس اتاق اصناف مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه اصناف از ابتدای شیوع کرونا همواره همراهی لازم را داشته‌اند، تصریح کرد: اکنون نیز از اصناف می‌خواهیم همچون همیشه در این راستا همکاری کنند چراکه فروکش کردن خیز کرونا نیازمند همکاری همه جانبه همه گروه‌هاست.

علیزاده با بیان اینکه از مسئولان می‌خواهیم اصناف را درک کنند، افزود: برخی از واحدهایی که مستاجر بوده از تعطیلی واحد خود ابراز نگرانی کرده‌اند.وی یادآور شد: تسهیلاتی که ویژه اصناف در ایام کرونا در نظر گرفته شد با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه بود که همین نرخ سود بالا و مدت بازپرداخت کوتاه سبب شد تنها ۲۸ درصد اصناف از آن استفاده کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.