صفحه اصلی / اسلایدر / قیمت گوشت گوسفندی در بازار چند؟
قیمت گوشت گوسفندی در بازار چند؟

تب قیمتی گوشت قرمز در آستانه رمضان شدت گرفت

قیمت گوشت گوسفندی در بازار چند؟

کسب و کار نیوز- افزایش قیمت گوشت در حالی است که مسئولان از افزایش تولید خبر می دهند. درحالی که چند روزی تا آغاز ماه رمضان باقی مانده هنوز قیمت ثابتی برای گوشت گوسفندی در بازار وجود ندارد.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در رابطه با وضعیت بازار گوشت در آستانه ماه رمضان به “کسب و کار” گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه تعطیلات نوروز تمام شده و مدت کمی از آغاز رسمی سال می گذرد قیمت گوشت نوسانات بسیاری دارد. هنوز قیمت گوشت قرمز به تثبیت نرسیده و در بعضی واحدها گوشت قیمت کاهشی و در برخی دیگر قیمت افزایشی دارد.

ملکی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان امیدواریم برای تامین گوشت قرمز مشکلی ایجاد نشود. البته با توجه به اینکه فصل رسیدن بره ها است و برای عرضه به بازار آماده می شوند پیش بینی می کنیم کمبودی برای این ماه در بازار مشاهده نشود. رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی احتمال کمبود گوشت در نیمه دوم سال را جدی دانست و ادامه داد: در حال حاضر گوشت به دلیل رشد قیمت از سبد خرید بسیاری از خانوارها خارج شده و تنها راهکار بازگشت به وضعیت قبل این است که خوراک دام برای دامدار تامین شود.

در شرایط فعلی دام برای دامدار گران تمام می شود و برای دامدار صرف نمی کند که دام را برای کشتار برای مدت طولانی نگاه دارد و سپس عرضه کند بنابراین در صورت عدم تامین و تهیه علوفه، جو و کاه در نیمه دوم سال علاوه بر گرانی با کمبود گوشت نیز روبرو خواهیم شد. دست دامدار برای خرید جو کیلویی ۶۵۰۰ تومان و کاه کیلویی ۲۵۰۰ تومان بسته است.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی افزود: باید برای دامداران برای نیمه دوم سال نهاده ها تامین شود در غیر این صورت به دلیل عدم صرفه اقتصادی نگه داری دام، دام ها زودتر برای کشتار فرستاده خواهند شد و کمبود گوشت را خواهیم داشت. تامین نهاده حرف اول را میزند اگر به خوبی تامین شود دامدار تولید خود را افزایش خواهد داد درغیر اینصورت مشکلات تولیدو قیمت نه تنها برطرف نمی شود بلکه اضافه خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.