صفحه اصلی / اسلایدر / مرغ فراوان در راه بازار
مرغ فراوان در راه بازار

صف های طولانی مرغ شکسته شد

مرغ فراوان در راه بازار

کسب و کار نیوز- به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی 1500 تن مرغ نیاز بازار تهران روزانه از استان های همجوار تامین می شود و این حرکت موجب شکسته شدن صف های طولانی مرغ شد.

شایلی قرائی

مهدی یوسفخانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو با “کسب و کار” در تشریح وضعیت بازار مرغ گفت: با ورود مستقیم وزارت جهاد کشاورزی و شخص آقای خاوازی وزیر جهاد کشاورزی شاهد هستیم که بازار مرغ تا حدود زیادی به سر و سامان رسیده است.

یوسفخانی افزود: در حال حاضر با دستور مستقیم دولت و وزیر جهاد روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ نیاز بازار تهران از استان های همجوار تامین می شود و این حرکت موجب شکسته شدن صف های طولانی مرغ شد. امروز مرغ در تمامی واحدهای صنفی تهران و شهرهای دیگر به نرخ مصوب ۲۴۹۰۰ تومان به فروش می رسد و کمبود مرغ برطرف شده است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی عنوان کرد: هر واحد صنفی که بالای این قیمت مصوب اقدام به فروش مرغ در بازار کند تخلف محرز است و برخورد جدی با این افراد خواهد شد. بازار مرغ تا هفته پیش مشکلات و نابسامانی های بسیاری داشت و صف های طولانی برای خرید این کالای اساسی در سراسر کشور تشکیل شده بود. چراکه به دلیل عدم صرفه عرضه مرغ زنده برای مرغدار دلالان و سودجویان با استفاده از کانال بازار آزاد این فرصت به نفع خود بهره برداری کردند. به هر حال تخلفاتی در بازار مرغ انجام می شد.

یوسفخانی ادامه داد : امروز مرغدارها با نرخ مصوب عرضه دارند و ای کاش این افزایش قیمت خیلی قبل تر اتفاق می افتاد تا شاهد این هجم از تخلف و تشکیل صف ها نبودیم. در حال حاضر قیمت مرغ زنده از ۱۴ هزار تومان به ۱۷ هزار تومان افزایش یافته که با این اتفاق رضایت مرغداران برای عرضه مرغ زنده جلب شده است. با اجرای زوتر این مصوبه افزایش قیمت دیگر این مسائل دو ماه اخیر را نداشتیم و فشاری هم بر مردم وارد نمی شد. افزایش قیمت مرغ نیز در مقایسه با افزایش دیگر اقلام در بازارها زیاد نیست و واحد صنفی نیز با سود اندک مرغ را به دست مصرف کننده می رساند. در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ بعد از کشتار ۲۳ هزار تومان است که فروشنده با سود کمی آن را می فروشد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان افزود: امروز با توجه به قیمت بسیار بالای اقلام اساسی مانند گوشت با کیلویی ۱۳۰ هزار تومان کمتر کسی توانایی خرید آن را دارد و گوشت قرمز از سبد خرید بسیاری از خانوارها حذف شده است. بنابراین باید مرغ به عنوان دیگر کالای اساسی به قیمت مناسب عرضه شود تا به هیچ کدام از اعضای چرخه تولید، توزیع و مصرف فشاری وارد نشود.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.