صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ساندبارهای ۲۰۲۱ ال‌جی باکیفیت صدای خارق‌العاده‌، همراه باقابلیت‌های هوش مصنوعی و طراحی سازگار با محیط‌زیست
ساندبارهای ۲۰۲۱ ال‌جی باکیفیت صدای خارق‌العاده‌، همراه باقابلیت‌های هوش مصنوعی و طراحی سازگار با محیط‌زیست

ساندبارهای ۲۰۲۱ ال‌جی باکیفیت صدای خارق‌العاده‌، همراه باقابلیت‌های هوش مصنوعی و طراحی سازگار با محیط‌زیست

کسب و کار نیوز- ال‌جی الکترونیکس عرضه بین‌المللی ساندبارهای 2021 خود را با ارائه مدل‌های جدیدی آغاز نموده که تجربه شنیداری فوق‌العاده‌تر، تنوع و کنترل راحت‌تر را فراهم خواهد نمود و درعین‌حال در طراحی و بسته‌بندی نگاهی آگاهانه به محیط‌زیست دارد. این سری جدید از محصولات صدایی بسیار باکیفیت، امکان اتصال آسان، عملکردهای هوشمند و طراحی شیک و باب روز را با نگاهی مدرن ارائه می‌نماید که برای همراهی با تلویزیون‌های فوق‌العاده ال‌جی طراحی‌شده‌ و با هر دکوری سازگار است.

در قامت نوآوری جدید امسال، کاربران ساندبارهای این شرکت می‌توانند از مزیت AI Sound Pro تلویزیون‌های ال‌جی بهره ببرند. صدایی که توسط تلویزیون در قالب TV Sound Mode Share روی ساندبار پخش می‌شود از قدرت پردازش صوتی فوق‌العاده AI Sound Pro استفاده می‌کند تا صدایی رساتر را روی اسپیکرهای توانمند ساندبارها ارائه کند. ساندبارهای ال‌جی اکنون از تمامی حالت‌های صوتی جدیدترین تلویزیون‌ها پشتیبانی می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد به‌سادگی با استفاده از کنترل تلویزیون میان صدای ساندبار و تلویزیون جابجا شوند.

ساندبارهای جدید با سامانه‌های دستیار صوتی متعددی همچون Google Assistant، Amazon Alexa و Siri۱ سازگار هستند. لذا اکنون کنترل ابزارها ساده‌تر از هرزمانی است و آهنگ موردعلاقه کاربر از طریق سرویس و ابزارهای گوناگون پخش خواهند شد. همچنین با پشتیبانی از Apple AirPlay 2 مصرف‌کنندگان می‌توانند آهنگ‌ها و دیگر محتوای موردعلاقه‌شان را مستقیماً از طریق iPhone، iPad یا Mac به اشتراک گذاشته، پخش یا کنترل نمایند.

ساندبارهای ۲۰۲۱ ال‌جی تمامی قدرت و کارایی محصولات گذشته خود را به ارث برده‌اند و همچنین بسیاری از مدل‌های جدید امکانات تنظیم صدای Meridian Audio و تکنولوژی Meridian را در خوددارند که در حالت Music Mode تجربه شنیداری فوق‌العاده دقیقی را ممکن می‌سازند. تکنولوژی جدید Meridian Horizon هم نتیجه همکاری و شراکت بلندمدت ال‌جی با Meridian Audio2 است. این نوآوری تازه دو کانال محتوای استریو را با یکدیگر ادغام می‌کند تا صدای چندکاناله فراگیری باتجربه شنیداری فوق‌العاده خلق کند که از موقعیت فرد در محیط اتاق تأثیر نپذیرد.

تمامی ساندبارهای ۲۰۲۱ ال‌جی با پشتیبانی از Dolby Atmos و DTS:X صدایی پویا و سه‌بعدی تولید می‌کنند. همچنین مدل‌های جدید با پشتیبانی از Dolby Vision در کنار کیفیت تصویر ۴K سطح مناسبی از همراهی کیفیت صدا و تصویر را برای تماشای واقعی سینمای خانگی ایجاد می‌کنند. ساندبارهای ال‌جی همچنین با ترکیب کانال‌های اسپیکر جلو با کانال‌های بیسیم اسپیکر عقب صدایی باشکوه و با جزئیات بالا را برای کاربر فراهم می‌آورند.

اغلب مدل‌های جدید تأییدیه Hi-Res Audio را دریافت کرده‌اند که نشان‌دهنده توانایی آن‌ها در پخش بدون افت کیفیت صدای ۲۴bit/96kHz با تمامی ارتعاشات و جزئیات نسخه اصلی ضبط استودیویی است. ساندبارهای ۲۰۲۱ ال‌جی با پشتیبانی از HDMI eARC راحتی کاربری و سادگی اتصال را بهبود بخشیده‌اند و استفاده از محتوای با نرخ بیت بالاتر و رزولوشن بیشتر را ممکن ساخته‌اند. همچنین Dolby Atmos امکان پخش صدای بدون فشرده‌سازی را تنها با یک کابل فراهم آورده است. همچنین بازپخش از طریق USB و بلوتوث راه‌های ساده دیگری برای لذت بیشتر کاربران از محتوای موردعلاقه‌شان روی جدیدترین مدل‌ها هستند.

امکانات خارق‌العاده هوش مصنوعی ال‌جی هم‌سطح تجربه کاربری را به شکل قابل‌توجهی ارتقاء داده است. AI Room Calibration از تکنولوژی آگاهی فضایی برای اندازه‌گیری ابعاد اتاق استفاده نموده و در ادامه صدای ساندبار را مطابق مشخصات فضای مورداستفاده تنظیم می‌کند و بدین‌صورت صدایی بهینه برای هر محیطی را فراهم می‌آورد. AI Sound Pro هم با استفاده از کنترل صدای انطباقی به شکل خودکار دامنه فرکانس و پس‌زمینه صدا را بسته به نوع ژانر محتوای در حال پخش (موسیقی، خبر یا سینما) تنظیم می‌کند.

هم‌زمان با افزایش اهمیت سرگرمی‌های خانگی در دوره فاصله‌گذاری اجتماعی، ملاحظات زیست‌محیطی و پشتیبانی مشتری به دغدغه اصلی شرکت‌ها و محصولاتی تبدیل‌شده که تعهد واقعی خود به سازگاری با محیط‌زیست را نشان دهند. از فرآیند تولید تا مواد و بسته‌بندی مورداستفاده، جدیدترین ساندبارهای ال‌جی با ذهنیت و پیش‌زمینه حفظ سلامت کره زمین طراحی و تولیدشده‌اند.

ال‌جی در تلاش برای تأمین آینده‌ای پایدارتر، رویکردی محیط زیستی را برای توسعه محصول، بسته‌بندی و ارسال ساندبارهای ۲۰۲۱ در پیش‌گرفته و توانسته اولین محصولات صوتی در این صنعت را طراحی کند که تأییدیه SGS Eco Product Certification را کسب نموده. در بدنه بسیاری از ساندبارهای جدید، ال‌جی مواد مورداستفاده در مدل‌های پیشین را با مواد بازیافتی جایگزین کرده است. برای مثال دریکی از مدل‌ها از پارچه جرسی استفاده‌شده که با بازیافت بطری‌های PET پلاستیکی ۳ تولید می‌شود. تأییدیه سازگاری با Global Recycled Standard و اعتبارسنجی ادعای محیط زیستی UL گواهی بر این موضوع است که با تولید هر ساندبار SP7Y بیش از هفت بطری پلاستیکی از محل‌های دفن زباله حذف‌شده است.

برای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی و تولید زباله کمتر، ال‌جی حتی پا را از این هم فراتر گذارده و برای تمامی محصولات ساندبار جدید خود از بسته‌بندی سازگارتری با محیط‌زیست بهره برده است. استفاده گسترده از کاغذهای بازیافتی قالب‌گیری شده و به حداقل رساندن کاربرد فوم‌های پلی‌استایرن  و پلاستیک باعث شده تا این بسته‌بندی‌ها تأییدیه Eco Product را از سوی Societe Generale de Surveillance (SGS) به‌عنوان یکی از شرکت‌های معتبر تست، بازرسی و صدور تأییدیه واقع در ژنو سوئیس۴ کسب کند. کسب چنین عنوانی بدان معنی است که ساندبارها از سوی SGS دارای کمترین تأثیر زیست‌محیطی، کمترین انتشار آلودگی، استفاده از کمترین میزان مواد خطرناک و بیشترین میزان بازیافت پذیری می‌باشد. همچنین بسته‌بندی‌ها به‌صورت L شکل طراحی‌شده‌اند تا امکان بارگیری بیشترین تعداد دستگاه در هر کامیون فراهم گردد که این به معنی انتشار CO2 کمتر به‌عنوان بخش مهمی از دستیابی به پایداری زیست‌محیطی است.

ساندبارهای جدید ال‌جی در مدل‌های SP11RA، SP9YA، SP8YA، SP7Y و ۲SPD7Y از ماه جاری میلادی روانه بازارهای کلیدی اروپا و آمریکای شمالی خواهند شد و مدل‌های دیگری هم طی سال جاری عرضه می‌گردد.

 

مشخصات فنی

  FEATURES SP11RA SP9YA SP8YA SP7Y SPD7Y
Sound Total wattage ۷۷۰W ۵۲۰W ۴۴۰W ۴۴۰W ۳۸۰W
Channels ۷٫۱٫۴ ۵٫۱٫۲ ۳٫۱٫۲ ۵٫۱ ۳٫۱٫۲
Rear Speakers Rear &

Up-Firing

Optional (SPK8) Optional (SPK8) Optional (SPK8) Optional (SPK8)
Dolby Atmos/ DTS:X Y Y Y DTS:X Virtual Y
Meridian Horizon Technology Audio and Meridian Audio (Music Mode) Y Y Y Y Y
Hi-Resolution Audio Y Y Y Y Y
AI Room Calibration Y Y Y
AI Sound Pro Y Y Y Y Y
Convenience eARC Y Y Y ARC Y
۴K Pass-Through with

Dolby Vision Support

Y Y Y Y
Works with Google Assistant, Amazon Alexa, AirPlay 2 Y Y Y
LG TV Synergy TV Sound Mode Share, Sound Bar

Mode Control

Y Y Y Y Y
Eco Eco Product (SGS) Y Y Y Y
UL ECV Y Y Y Y Y

###

 

  • مدل‌های SP11RA، SP9YA، SP8YA با دستیارهای صوتی گوناگون سازگار هستند.
  • مدل‌های SP11RA, SP9YA, SP8YA, SP7Y, SPD7Y دارای قابلیت Meridian Horizon هستند.
  • در مدل SP7Y از پارچه جرسی استفاده‌شده که از بطری‌های PET تولید می‌شود.
  • مدل‌های SP11RA, SP9YA, SP8YA, SP7Y توانسته‌اند تأییدیه Eco Products را از SGS دریافت کنند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.