صفحه اصلی / اسلایدر / احیای بیش از ۱۴۰۰ واحد راکد صنعتی
احیای بیش از ۱۴۰۰ واحد راکد صنعتی

احیای بیش از ۱۴۰۰ واحد راکد صنعتی

کسب و کار نیوز- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیاء و راه اندازی مجدد ۱۴۳۷ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا میانه اسفند ماه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و گفت که با راه اندازی مجدد این واحدها، برای ۲۳ هزار و ۸۷۰ نفر اشتغالزایی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی رسولیان با اشاره به استقرار بیش از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی که بیش از ۸۷۳۲ مورد از آن‌ها غیرفعال و راکد است، اظهار کرد: تا میانه اسفند ۱۴۳۷ واحد راکد مجددا راه‌اندازی شد که با توجه به برنامه این سازمان برای راه‌اندازی مجدد ۱۵۰۰ واحد، ۹۶ درصد این برنامه محقق شده است.

همچنین به گفته وی ٨٨ درصد برنامه تعداد اشتغال در برنامه یاد شده محقق شده، چراکه برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشتغالزایی برای ۲۷ هزار نفر با راه‌اندازی واحدهای راکد بوده، اما تا میانه اسفند ماه ۲۳ هزار و ۸۷۰ شغل احیا شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه بیشترین و کمترین واحدهای احیا شده در آذربایجان شرقی با ۱۰۶ واحد و کمترین در زنجان با ۹ واحد بوده، تصریح کرد: ۵۹ درصد واحدهای غیرفعال به دلیل کمبود نقدینگی، ۱۶ درصد به دلیل فقدان بازار، ۳.۵ درصد به دلیل اختلاف شرکا، دو درصد به دلیل تامین مواد اولیه، دو درصد به دلیل نقصان ماشین آلات، ۰.۳ درصد به دلیل مشکلات قضایی و ۰.۲ درصد به دلیل مشکلات زیرساختی تولیدشان متوقف شده است. در این میان تولید ۱۷ درصد واحدها نیز به دلایل نامشخص متوقف شده است.

همچنین به گفته وی بیشترین واحدها، یعنی بیش از ۳۶۰۰ واحد در فاصله زمانی سال ۱۳۹۶ تا آذر ماه ۱۳۹۹ دچار رکود و توقف تولید شدند.

کمتر از ۳۰ درصد واحدها با بیش از ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند

رسولیان همچنین درباره ظرفیت واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۴ هزار و ۹۰۰ واحد فعال، یعنی ۳۹ درصد از کل واحدهای فعال، در شهرک‌های صنعتی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد، بیش از ۱۳ هزار واحد معادل ۳۴ درصد واحدها با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و بیش از ۱۰ هزار واحد معادل ۲۷ درصد واحدها با ظرفیت بیش از ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابع آن با دارا بودن ۵۰۱ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، شش شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی و ۳۰۷۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.