صفحه اصلی / اسلایدر / واحدهای خالی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند مشمول مالیات می‌شوند
واحدهای خالی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند مشمول مالیات می‌شوند

واحدهای خالی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند مشمول مالیات می‌شوند

کسب و کار نیوز- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خانوارهایی که بیش از دو واحد مسکونی (یکی در شهر محل سکونت و دیگری در شهر و روستایی غیر از محل سکونت) داشته باشند و بیش از ۱۲۰ روز خالی باشد مشمول مالیات می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان در خصوص الزام مالکان و سرپرستان خانوار به ثبت انواع مالکیت در سامانه املاک و اسکان به نشانی http://amlak.mrud.ir و دریافت مالیات از خانه‌های خالی، گفت: سرپرستان خانوار اعم از مالک و مستأجر از ۱۹ فروردین به مدت ۲ ماه ملزم به ثبت انواع مالکیت در سامانه املاک و اسکان، هستند.

وی در خصوص خانه‌های خالی و دریافت مالیات از آنها بر اساس قانون مالیات، توضیح داد: اطلاعاتی که سرپرستان خانوار در سامانه املاک و اسکان ثبت می‌کنند به این شکل قابل‌قبول است و مشمول مالیات نمی‌شود که سرپرست خانوار مالک یک واحد در شهر محل سکونت و یک واحد نیز در شهر و یا روستایی غیر از شهر محل سکونت خود باشد.

محمودزاده افزود: خانوارهایی که بیش از دو واحد مسکونی (یکی در شهر محل سکونت و دیگری در شهر و روستایی غیر از محل سکونت) داشته باشند و بیش از ۱۲۰ روز خالی باشد مشمول مالیات می‌شود. به گفته این مقام مسئول، جریمه مالیات بر خانه‌های خالی برای اشخاص حقیقی در سال اول ۶ برابر ارزش اجاره واحد، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر است. برای اشخاص حقوقی واحدهای خالی در سال نخست ۱۲ برابر، سال دوم ۲۴ برابر و سال سوم ۳۶ برابر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.