صفحه اصلی / اسلایدر / اخطار به واحدهای صنفی متخلف در زمینه کرونا
اخطار به واحدهای صنفی متخلف در زمینه کرونا

اخطار به واحدهای صنفی متخلف در زمینه کرونا

کسب و کار نیوز- بر اساس نامه وزارت بهداشت و نیز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اتاق اصناف ایران ابلاغیه‌ای در خصوص رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و اخطار به واحدهای صنفی و مردم صادر و اعلام کرد که واحدهای صنفی متخلفی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی داشته‌ باشند مشمول جریمه‌های سنگین و نیز پلمب خواهند شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، نظر به گزارشات واصله از سوی بازرسان اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور و نیز بازرسان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، سفرهای نوروزی منجر به کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی (مانند رستوران‌ها، فست فودها، کبابی‌ها و کافی‌شاپ‌ها) در اقصی نقاط کشور و بالاخص شهرهای مسافرپذیر شده است و در صورت ادامه روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تغییر رنگ این شهرها به نارنجی و قرمز قابل پیش‌بینی است.

رعایت تهویه هوای تنفسی و گردش هوا در اماکن صنفی، فاصله بین میزها و صندلی‌ها و رعایت سقف تعداد مشتریان در رستوران‌ها و سالن‌های غذا خوری و فست فودها به ازای هر چهار متر مربع یک مشتری در هر سالن و نیز رعایت محدودیت تعداد مشتریان در هر سالن متناسب با وضعیت شهرها از ضروریات است.

بدیهی است در شرایط نارنجی و قرمز شهرها، علاوه بر افزایش آمار مرگ و و میر و اثرات سوء اجتماعی، به موجب آخرین ابلاغیه طرح «مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید-۱۹ در شهرهای کشور» که در پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مورخ ۲۰ دی ۹۹به تصویب رسید، در شهرهای با وضعیت قرمز تنها مشاغل ضروری امکان فعالیت داشته واکثریت کسب و کارهای صنفی تعطیل خواهند شد. ضمنا مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی نیز در شهرهای قرمز فقط به صورت بیرون‌بر فعال خواهند بود.

همچنین واحدهای صنفی متخلفی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی داشته‌ باشند مشمول جریمه‌های سنگین و نیز پلمب خواهند شد.

بنابراین از تمامی هم وطنان گرامی، مسافران، مشتریان، کارفرمایان و شاغلین در واحدهای صنفی فعال در مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی و نیز سایر مشاغل انتظار می‌رود با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مانع از ایجاد موج جدید شیوع ویروس کرونا، افزایش آمار قربانیان و نیز زیان فعالان اقتصادی باشند.

مشارکت عمومی و افزایش سطح مسولیت پذیری اجتماعی در افزایش بیش از ٩۵ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی، مهمترین عامل حفظ همزمان سلامت و معیشت احاد جامعه خواهد بود.

گفتنی است که در پی سفرهای نوروزی مجددا تعداد شهرهای نارجی و قرمز در حال افزایش است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.