صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / دومین دمودی مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد
دومین دمودی مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد

با حضور سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها و افراد فعال در حوزه‌‌ کسب‌وکار و کارآفرینی

دومین دمودی مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد

کسب و کار نیوز - دومین رویداد دمودی نکسترا روز چهارشنبه مورخ 20 اسفند ۱۳۹9 از ساعت 9:30 تا 13:00 عصر در محل دانشکده مکانیک دانشگاه تهران، با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همزمان به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد. در این رویداد شبکه‌ای حدود 250 نفر از سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها و افراد فعال در حوزه‌‌ کسب‌وکار و کارآفرینی به صورت حضوری و آنلاین شرکت داشتند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، رویداد دمودی نکسترا، روز برآیند چندین ماه تلاش تیم‌های استارتاپی در حوزه کارآفرینی است. شتاب دهنده نکسترا که به عنوان شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه‌های شهرهوشمند، اینترنت اشیا، بلاکچین، امنیت سایبری و مخابرات است، در راستای تقویت اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی، فضایی فراهم آورد که تیم ها بتوانند برای جذب سرمایه و رشد خود با سرمایه گذاران به صورت حضوری و مجازی در این رویداد آشنا شوند. در این روز ایده ها معرفی شدند و سرمایه‌گذاران با سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها، آن ها را به یک شرکت کارآفرینی با ارزش افزوده تبدیل خواهند نمود.

این مراسم با صحبت‌های  آصف کریمی، مدیرعامل مرکز نوآوری نکسترا، شروع شد. وی در ابتدای صحبت‌های خود ضمن آرزوی موفقیت برای استارتاپ‌های شرکت‌کننده در این رویداد، خلاصه از فعالیت‌های شتاب‌دهنده و همچنین خدمات آن بیان کرد و یک آمار کوتاه هم از عملکرد شتاب‌دهنده در یک سال اخیر را ارائه داد.  کریمی طی صحبت‌های خود تاکید کرد، با هم‌افزایی و تعامل هرچه بهتر برای مشارکت در حل چالش جذب سرمایه افراد کارآفرین و استارتاپ‌ها بتوانیم شرایط رشد و موفقیت آنها را فراهم کرده و موجب پیشرفت کسب و کارهای نوپا شویم.

در ادامه این رویداد پس از پخش کلیپی از دوره دوم پیش شتابدهی ،۱۰ استارتاپ شتابدهنده نکسترا در حوزه‌های شهرهوشمند، اینترنت اشیا، بلاکچین، امنیت سایبری و مخابرات به ارائه آخرین دستـاوردها و برنـامه های رشـد و توسـعه خود در برابر سرمایه گذاران پرداختند. در بخش ارائه‌ها هر تیم ۷ دقیقه زمان داشت که تمامی تیم‌ها در طی مدت مذکور توانستند ایده خود را در قالب بخش‌های mvp، ارزش پیشنهادی، بازار هدف، مشتریان اولیه، و میزان بازگشت سرمایه ارائه کنند و سرمایه درخواستی از سرمایه گذاران را در آخر مطرح کنند.
هفت تیم از استارتاپ های دوره دوم برنامه پیش شتابدهی مرکز نوآوری نکسترا، شامل وفا، بیکرانه، روباتینو، گرین اج، رهام، رایفارم و بگاز به دنبال جذب سرمایه بذری بودند و تیم های رسمی آنلاین، فیاتک و سایمو که از تیم های شتابدهی نکسترا هستند به دنبال جذب سرمایه در مراحل بالاتر در راندهای اول و دوم بودند. همچنین فیس‌کاپ که از جمله پروژه های استارتاپ استودیو نکسترا هست در قالب ارائه‌ای مختصر به معرفی خود، دستاوردها و حمایت‌های کسب شده این پروژه پرداخت. در انتها آکادمی دانش پژوهان آتی که حامی تیم‌های دانش آموزی می‌باشد و در برگزاری بوت کمپ‌های تخصصی با مجموعه نکسترا همکاری دارد، دو تیم توانمند دانش آموزی خود را معرفی کرد و دستاوردهایشان را به نمایش گذاشت.

همچنین در این برنامه در قالب همکاری‌های مشترک با سایر شتاب‌دهنده‌ها، برنامه دیموند لب شتاب‌دهنده دیموند، که به دنبال برگزاری کمپ‌های توانمندسازی افراد مستعد و مشتاق به یادگیری است، نیز معرفی شد. آموزش‌های ارائه شده در این کمپ‌ها هدفمند و در راستای پروژه‌های استارتاپی تعریف شده از سوی تیم سرمایه‌گذاران شتابدهنده دیموند و یا شرکت های همکار خواهد بود.

مشخصات تیم هایی که در رویداد دومین دمودی اختصاصی نکسترا به معرفی خود پرداخته اند به شرح ذیل است:

فیس‌کاپ: یکی از راه‌های کشف و شکوفایی استعدادها و همچنین ایجاد محیط رقابتی مناسب بین آن ها، برگزاری مسابقات عملی با استانداردهای بین‌المللی است. در زمینه بازشناسی چهره، موسسه NIST مسابقات مختلفی را تحت عنوان FRVT برگزار می‌کند که امروزه به‌عنوان مرجعی برای رقابت شرکت‌ها و گروه‌های تحقیقاتی مختلف در این زمینه شناخته می‌شود. این رویداد به عنوان اولین رویداد مشابه FRVT در ایران و بصورت آنلاین و با پشتوانه دانشگاهی در کشور برگزار می شود و تمام تیم‏های حقیقی یا حقوقی که در حوزه شناسایی و تشخیص چهره کار می‌کنند می‌توانند الگوریتم خود را جهت ارزیابی و رتبه‌بندی به این مسابقه ارسال کنند.

وفا: وفا اپلیکیشنی جامع است که دغدغه آن جذب ارزان‌تر مشتری حضوری برای فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی است. در اپلیکیشن وفا، کاربران بعد از انتخاب مغازه مورد نظر و خرید حضوری از آن، با اسکن کد موجود در مغازه، هم تخفیف همان مغازه را برای خریدهای بعدی کسب می‌کنند هم تخفیف چند مغازه دیگر را برای تشویق شدن به خرید می‌گیرند و نهایتا بر اساس ارزش خرید خود، شانس شرکت در قرعه کشی دریافت می‌کنند. برای کاربران به غیر از تخفیف و قرعه کشی، ماجراجویی‌های هیجان انگیزی تعریف شده است که لذت خرید حضوری را دوچندان می‌کند.

بیکرانه: : بیکرانه ارائه دهنده راهکار مبتنی بر هوش مصنوعی در بازارهای مالی است که چالش‌هایی مانند پیچیدگی، حجم بالای داده، توانایی محدود انسان و احساسی بودن انسان ها را شناسایی کرده و راه‌حل‌های ( شناسایی الگو های پنهان، پیش‌بینی جهت حرکت بازار و ورود و خروج از معامله در زمان مناسب) درستی را ارائه می‌دهد. استارتاپ بیکرانه خدماتی نظیر بسته های پیش بینی بورس، بسته‌ای پیش‌بینی فارکس و بسته های پیش‌بینی رمزارزها را ارائه می‌دهد. باید بدانید که بیکرانه اکنون به دقت ۸۲ درصدی در پیش‌بینی روند بازار رسیده است و توسط مدل شبیه‌سازی شده در طول یکسال سود ۲۶۰ درصدی را محقق کرده است.

رایفارم: رایفارم راه حلی است جامع و هوشمند بر پایه اینترنت اشیاء برای پایش و مدیریت گلخانه. این استارتاپ به کمک سنسورهای خود پارامترهای خاک، اقلیم و خود گیاه را برداشت می‌کند، در فضای ابری ذخیره می‌کند سپس به وسیله کارشناسان کشاورزی و هوش مصنوعی این پارامترها را آنالیز می‌کند و در مرحله آخر بوسیله عملگرهای خود شرایط را به‌صورت اتوماتیک و از راه دور کنترل می‌کند. همچنین یک فروشگاه آنلاین برای خرید منابع ضروری مانند انواع کودهای خاص فراهم کرده‌است.

رهام رباتیک: یکی از مشکلات عمده آبزی پروران و کشاورزان و مشاغلی که از استخر آب استفاده می کنند انباشته شدن فضولات و کثیف شدن کف استخر آب از لجن و لایه و روبه‌های مختلف است. تمیز کردن آن نیز تنها بوسیله ی خالی کردن آب استخر امکان پذیر است، چرا که در مساحت‌های بزرگ امکان دسترسی به اکثر نقاط استخر وجود ندارد، که این موضوع ضمن هدر رفت آب هزینه زیادی را برای صاحبان استخر به دنبال دارد و زمان زیادی به طول می‌انجامد. راه‌حلی که رهام رباتیک ارائه می‌کند ربات پاکساز استخرهای پرورش ماهی است که باعث کاهش مرگ و میر ماهی و افزایش سود خواهد شد.

رباتینو: رباتینو ارائه دهنده راه‌کارهای لجستیک هوشمند می‌باشد. لجستیک هوشمند تمام ویژگی‌های هوشمند تکنولوژی سیستم مدیریت حمل و نقل را که باعث کاهش کار نیروی انسانی و افزایش عملیات اتوماتیک می‌گردد را شامل می شود که با بهره گیری از اینترنت اشیاء ، هوش مصنوعی و دسترسی وب در این مجموعه انجام می‌پذیرد. از جمله ویژگی‌های رباتینو به  دسترسی به اطلاعات حمل و نقل در لحظه ، کاهش زمان نیروی کار برای انجام فرآیندهای دستی ، صرفه‌جویی در انرژی و مواد و بهبود کیفیت و دقت ،کاهش خطاهای انسانی، مدیریت هزینه و ریسک حمل و نقل و افزایش خدمات مشتری می‌توان اشاره کرد که در نهایت سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش سود برای شرکت‌ها می‌گردد. خدمات رباتینو شامل فروش AGV های مختص انبارها در سایزهای مختلف با قابلیت کنترل و مانیتورینگ از طریق موبایل ، فروش لوازم جانبی ، تعمیر و نگهداری، تامین قطعات و همچنین طراحی و ساخت انواع تجهیزات جانبی سفارشی مربوط به این نوع AGV  ها می‌گردد.

گرین‌اج: استارتاپ ارائه‌دهنده راهکارهای نوین اینترنت اشیا می‌باشد که در زمینه جمع آوری و پردازش داده سنسورها و تجهیزات فیزیکی فعالیت می‌کند. این مجموعه با بهره گیری از تکنولوژی و روش های روز دنیا بسترهای سخت افزاری اینترنت اشیا از جمله دروازه ها و کامپیوترهای پردازش لبه اینترنت اشیا را مهندسی و تولید می‌کند که امکان اتصال سنسور-تا-کلاود را در مقیاس‌های گسترده فراهم میکند و همچنین پیاده‌سازی راه‌کارهای هوشمندسازی به روشی قابل اطمینان، ایمن و پایدار را ایجاد می‌کند.

بگاز: نرم افزاری هست که به شما کمک می‌کند مشکلات خودرو خود را به صورت هوشمند و از طریق اپلیکیشن شناسایی کنید. بدین طریق که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود و از طریق بلوتوث به کامپیوتر خودرو متصل می‌شود و تمام اطلاعات آن را دریافت می‌کند. با کمک این اطلاعات، اپلیکیشن وضعیت خودروی شما را به صورت لحظه‌ای آنالیز می‌کند و جلوی بروز مشکلات را می‌گیرد، همچنین در مصرف سوخت مدیریت می‌کند.

سایمو: سایمو شامل مجموعه‌ای از سرویس ها است که برای هوشمندسازی فروشگاه آنلاین لباس مورد استفاده قرار میگیرد و سعی در برطرف کردن نیازهای کاربران در خصوص شیک‌تر و خوش پوش‌تر شدن با استفاده مناسب از امکانات موجود و ارائه مشاوره در جهت بهتر کردن استایل آن‌ها است.

رسمی‌آنلاین: دارالترجمه رسمی‌آنلاین بستری است برای بهبود ارائه خدمات ترجمه رسمی. تلاش ما بر این است تا با به وجود آوردن امکان ثبت سفارش ترجمه رسمی انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، فرانسه، روسی، ایتالیایی، عربی، اسپانیایی و … در هر زمان و هر مکانی دارالترجمه رسمی را به خانه شما بیاوریم. در این وب‌سایت می‌توانید به صورت آنلاین سفارش ترجمه خود را ثبت کنید، قیمت‌ها را که بر اساس تعرفه مصوب اداره مترجمان رسمی محاسبه می‌شود مشاهده نمایید، مدارک را به نماینده رسمی‌آنلاین تحویل دهید و پس از ترجمه آن‌ها توسط دارالترجمه رسمی، در موعد مقرر ترجمه‌های رسمی اسناد و مدارک خود را در محل مشخص شده تحویل بگیرید.

فیاتک: استارتاپ فیاتک در اردیبهشت سال ۹۸ با حضور تیمی از متخصصان شبکه و نرم افزار، برنامه نویسان حرفه‌ای، با هدف تسهیل فرآیند نگهداری و توسعه مراکزداده شکل گرفته است. با سرمایه‌گذاری شرکت نکسترا در استارتاپ فیاتک و شروع همکاری مشترک ، شرکت توسعه هوشمند سریر ساینا (سهامی خاص) در پایان سال ۱۳۹۸ پروسه ثبت خود را آغاز کرده است و درحال حاضر محصول نرم افزاری آماده فروش خود را تحت عنوان فیاتک رونمایی کرده است. اصلی ترین حوزه فعالیت استارتاپ فیاتک ، مراکزداده ، زیرساخت شبکه و مدیریت فرآیند هوشمند سازی است.

آکادمی دانش پژوهان آتی: آکادمی دانش پژوهان آتی بعنوان مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری و آنلاین و مسابقات کشوری در حوزه های اینترنت اشیا و هوشمندسازی، رباتیک ، برنامه نویسی تصویری و اولین صادرکننده پک های آموزشی رباتیک و اینترنت اشیا به خارج از کشور می باشد. تمرکز اصلی آموزشها و محصولات ما روی دانش آموزان، مدارس، پژوهشسراها و تمامی علاقمندان به حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی در قالب سرگرمی می باشد.

دو تیم توانمند از این آکادمی باران اربابها دارای محصول گلخانه هوشمند با کنترل از طریق پلتفرم و اپلیکشن و  علی رنجبر دارای محصول  ماشین هوشمند امدادرسان  همراه با کنترل با پلتفرم و اپلکیشن با موبایل از سراسر جهان، می باشد.

در بخش نهایی رویداد از سرمایه گذاران دعوت شد به سالن نکسترا  تشریف ببرند و با تیم ها به صورت حضوری طی جلسات B2B مذاکره و تعامل کنند. در این سالن که تیم ها به صورت قرارگیری نمایشگاهی چینش یافته بودند آماده ارائه محصول و خدمات خود بودند و توانستند mvp و محصولات خود از جمله ربات های هوشمند خود را مستقیما به سرمایه گذاران معرفی کنند. لازم به ذکر هست که برخی از تیم ها مانند رباتینو و علی رنجبر از آکادمی هوشمند در سالن ربات های خود را به نمایش گذاشتند و توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کردند.

در پایان این رویداد، که منجر به هم‌افزایی بین سرمایه‌گذاران و تیم های سرمایه‌پذیر حوزه های شهرهوشمند، اینترنت اشیا، بلاکچین، امنیت سایبری و مخابرات شد، با همدلی و توانمندی تیم اجرایی مجموعه نکسترا با کیفیت عالی و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد و با رضایتمندی سرمایه گذاران و تیم ها خاتمه یافت.

­­

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.