صفحه اصلی / سرخط خبرها / انتقال پول ایرانی ها به صرافی های خارجی رمزارز

سپهر محمدی، رئیس انجمن بلاکچین ایران

انتقال پول ایرانی ها به صرافی های خارجی رمزارز

استقبال مردم از رمزارزها نسبت به گذشته بیشتر شده؛ ولی متاسفانه در این زمینه آمار دقیقی در دست نیست زیرا به دلیل مشکلاتی که در رگولاتوری هست، آمار دقیقی از صرافی هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، در دست نیست.

یادداشت- 
طبیعتا سرمایه گذاری در بازار رمزارزها ریسک بسیار بالاتری نسبت به سایر بازارهای مالی دارد و این گونه نیست که مردم فکر کنند اگر از بورس نتیجه خوبی در کوتاه مدت نگرفتند، در این بازار می توانند در مدت کوتاهی نتیجه خوبی بگیرند. در بازار رمزارزها ریسک های بسیار بالاتری از بورس وجود دارد و به همین دلیل مردم باید با در نظر گرفتن این ریسک ها اقدام کنند و عجله نکنند. ارزش کل این بازار روزانه در سطح جهانی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد دلار است و گردش روزانه این بازار به بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار می رسد.
حدس من این است از ۲۰۰ میلیارد دلار یک در هزار سهم ایرانی ها از این معاملات باشد و این رقم به حدود ۱۰۰ میلیون دلار برسد. البته در این زمینه آمار دقیقی وجود ندارد.
رمزارزها متعلق به هیچ کشوری نیستند و در صرافی هر کشوری باشند متعلق به آن کشور هستند. یعنی رمزارزهایی که ایرانی ها دارند اگر در صرافی های ایرانی ها باشد و یا در اختیار ایرانی ها شد ما واردات ارز داریم و ارزها متعلق به ایرانی هاست ولی اگر به یک صرافی خارجی رفت انگار خروج ارز از کشور داریم.
رویکردی که اخیرا شرکت شاپرک و بانک مرکزی در پیش گرفتند، باعث شده که رمزارزها از صرافی های ایرانی خارج شود و به صرافی های خارجی برود و این همان اتفاقی است که نگران آن بودیم زیرا باعث خروج ارز از کشور می شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.