صفحه اصلی / اصناف / بازار / چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنید؟

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنید؟

برای یک برنامه ریزی موفق برای کنکور باید دید کلی نسبت به کنکور و درس ها کنکوری داشته باشید.

باید بدانید که چه مدت زمانی را به مطالعه اولیه دروس، چه مدت زمانی برای مرور درس ها و چه مدت زمانی را برای تست زنی می خواهید اختصاص بدهید.

برنامه ریزی برای یک هفته با توجه به نقاط ضعف شما در درس ها، اهمیت درس ها، مدت زمانی که می خواهید مطالعه کنید بستگی دارد. وقتی شما برای بار اول برنامه ریزی کنید شاید اشتباهاتی داشته باشید و به مشکل بخورید ولی رفته رفته ایراد ها شما برطرف خواهد شد و برای هفته ها بعد شما می توانید یک برنامه ریزی مناسب و دقیقی ارائه دهید.

بعد از نوشتن برنامه ریزی باید بر اساس آن جلو بروید که زمان خودتان را مدیریت کنید پس مطمئن باشید که با یک برنامه ریزی دقیق می توانید از دیگر داوطلبان جلوتر بیفتید.

الان برای کنکور دیر نیست ؟

این سوالی است که همه داوطلبان از خودشان می پرسند که آیا زمان لازم برای مطالعه دارند یا نه؟

بله شما هر وقت که تصمیم گرفتید مطالعه کنید دیر نیست.

شما با مراجعه به مشاور می توانید از او کمک بگیرید و مطالعه دروس کنکور را آغاز کنید.

کتاب بخوانیم یا فیلم ها آموزشی ببینیم ؟

سوال بیشتر داوطلبان کنکوری این است که برای کنکور از کتاب کنکور استفاده کنند یا فیلم ها آموزشی ( دی وی دی) ببینند ؟

می توان گفت که هر دو روش مطالعه مزایایی دارد ولی به دلیل این که شما باید در تست زنی زمان خود را مدیریت کنید بهتر است از فیلم ها آموزشی کم تر استفاده کنید.

هنگامی که شما یک مطلبی را در کلاس درس یا با خواندن کتاب متوجه نشوید می توانید از فیلم ها کمک بگیرید، زیرا که شما با نگاه کردن به فیلم ها آموزشی تنبل خواهید شد و دیگر زمانی برای تست زنی نخواهید داشت. بنابراین به نتیجه دلخواه نخواهید رسید، پس لازم است که برنامه ریزی مناسبی را انجام دهید.

چند نکته مهم در رابطه با برنامه ریزی موفق برای کنکور؟

۱)در گام اول داوطلبان باید هدف داشته باشند و برنامه ریزی را شروع کنند. مثلا تصمیم بگیرند که در طول یک هفته ۲۵ ساعت درس بخوانند یا این که نصف دینی سال سوم را در یک هفته تمام کنند یا هر هدف دیگری که خودشان می خواهند را داشته باشند، ولی هدف کوتاه مدت نباشد و متناسب با هدف ها برنامه داشته باشند.

۲) بعضی از داوطلبان فقط یک درس را انتخاب می کنند، به این معنا که در یک روز مثلا ۶ ساعت فقط آن درس را می خوانند این کار اشتباه است ! هم ذهن شما خسته می شود و هم نمی توانید تمرکز کافی را داشته باشید.

۳) متناسب با شرایط خودتان روزانه برنامه ریزی کنید، مثلا بگویید امروز می خواهم ۸ ساعت مطالعه کنم و فقط ۲ ساعت بخوانید. اول شرایط خودتان را در نظر بگیرید و مناسب با آن برنامه ریزی کنید. سعی کنید به مرور ‌ساعات مطالعه خود را افزایش دهید تا این که یک دفعه آن را بالا ببرید و نتوانید از پس آن بر بیاید.

۴) بعضی از داوطلبان فکر می کنند که مدام  باید مطالعه کنند و هیچ استراحت و تفریحی نداشته باشند. این کار اشتباه است، استراحت کردن و تفریح موجب می شود تا شما خسته نشوید و بهتر مطالعه کنید.

۵) در طول روز سعی کنید هم درس ها اختصاصی و هم دروس عمومی را بخوانید. یعنی برنامه شما ترکیبی از آن دو باشد. درس ها سخت را پشت هم نخوانید تا خسته نشوید.

۶) سعی کنید تست ها هر درس را در زمان خود بزنید.

درس ها عمومی زمان خاصی برای تست زنی دارد و هم چنین درس ها اختصاصی نیز همانطور !

خواب کافی ؟

سعی کنید در طول شب بین ۶ تا ۸ ساعت بخوابید.

ساعت خود را برای زمانی که می خواهید بیدار شوید تنظیم کنید‌.

زودتر شام بخورید تا قبل از خواب سنگین نباشید.

قبل از خواب ورزش ها سنگین نکنید.

هنگام خواب به گوشی یا کامپیوتر نگاه نکنید.

دمای اتاق را متناسب با بدن خود تنظیم کنید.

مایعات بنوشید.

برای کنکور متفاوت تر مطالعه کنید ؟

به این نکته باید توجه کنید که شما برای امتحان ها مدرسه باید کتاب ها را به صورت تشریحی بخوانید ولی کنکور فرق دارد و سوال ها تستی می  باشد، پس به همین دلیل  شما باید تست زدن و تکنیک ها آن ها را یاد بگیرید. خیلی از داوطلبان معدل ۱۹ و ۲۰ داشته اند  ولی در کنکور موفق نشده اند و بعضی ها هم با معدل ۱۶و ۱۷ رتبه عالی در کنکور کسب کرده اند.

پس فرقی نمی کند چه معدل شما پایین بود چه بالا باید برای کنکور تستی بخوانید تا به موفقیت برسید.

برترین منابع کمک آموزشی و تستی ؟

بیشتر داوطلبان کنکوری همیشه در یافتن بهترین کتاب ها تستی سردرگم می شوند و می خواهند که با مطالعه این کتاب ها سرعت تست زنی آن ها افزایش یابد.

شما باید کتاب هایی را خریداری کنید که مناسب برای شما باشد و سعی کنید از یک منبع تستی برای تست زدن استفاده کنید.

نگران این موضوع نباشید ما سایتی را به شما معرفی می کنیم که بهترین کتاب ها کنکوری را به شما ارائه می دهد.

البته تست زدن شرط نیست شما باید بدانید که یک درس را چگونه و چه زمانی تست بزنید و تست ها را تحلیل و بررسی کنید.

 

برای خرید کتاب می توانید به وبسایت تلکتاب به آدرس اینترنتی telketab.com   مراجعه نمایید و  کتاب ها  را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.