صفحه اصلی / اصناف / چرا اصناف زیر بار محدودیت‌های وضعیت قرمز نمی‌روند؟
چرا اصناف زیر بار محدودیت‌های وضعیت قرمز نمی‌روند؟

چرا اصناف زیر بار محدودیت‌های وضعیت قرمز نمی‌روند؟

کسب و کار نیوز- مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اهواز با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد مدیریت کرونا به دلیل شیوع گسترده بیماری گفت: تلاش بر این است که محدودیت‌ها اعمال شود اما در مقایسه با سال گذشته، شاهد همکاری کمتری از سوی اصناف هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز ، رضا فرجام در خصوص محدودیت‌های اعمال‌شده برای اصناف در آستانه عید نوروز، اظهار کرد: وقتی که تصمیمی برای هر قشری اتخاذ می‌شود، زیرساخت‌های آن تصمیم نیز باید آماده باشند و تعطیلات و محدودیت‌های اعمال‌شده باید با توجه به ظرفیت هر استان اتخاذ شود.

وی با اشاره به ادامه فعالیت کاسبان غیر رسمی در وضعیت قرمز و با وجود اعمال تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲ تا ۴ گفت: استان خوزستان شرایطی متفاوت با سایر استان‌ها دارد؛ دستفروشان، بازارهای شب و بازارچه‌های روز همچنان برقرار هستند. کماکان شلوغی‌ها پابرجا است و با این وضعیت؛ تمرکز اعمال محدودیت صرفا بر اصناف، انتظار همکاری از اصناف را پایین خواهد آورد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اهواز با اشاره به متضرر شدن اصناف در پی اعمال محدودیت‌ها افزود: در یک سال گذشته، رکود بر فضای کسب و کار حاکم بود. اگر چه دولت وعده‌هایی مبنی بر اعطای تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی داده بود، این وعده‌ها کاملا عملیاتی نشدند و تسهیلات اندکی نیز که اعطا شد، جوابگوی ضرر و زیان اصناف نبود.

فرجام با اشاره به همکاری کمتر واحدهای صنفی رسمی در اجرای محدودیت‌ها نسبت به سال گذشته تصریح کرد: فعالیت دستفروشان و بازارچه‌ها ادامه دارد، مردم دورهمی‌ها و مهمانی‌های خود را انجام می‌دهند و حتی در پارک‌ها با نور موبایل اتراق می‌کنند. در این وضعیت و با توجه به مشکلات مالی اصناف، شاید در مقایسه با سال گذشته شاهد همکاری کمرنگ‌تری از سوی اصناف در اجرای محدودیت‌هاباشیم.

وی بیان کرد: حداقل هزینه‌های یک واحد صنفی، هزینه اجاره‌بها، هزینه آب و برق و حق بیمه کارگران است که تامین این مخارج برای اصناف با توجه به محدودیت‌ها، مشکل است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اهواز با اشاره به همکاری با ارگان‌هایی مانند بهداشت، اماکن نیروی انتظامی و سازمان صمت در گشت‌های مشترک نظارت بر اصناف افزود: تلاش بر این است که محدودیت‌ها اعمال شود اما در مقایسه با سال گذشته شاهد همکاری کمتری از سوی اصناف هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.