صفحه اصلی / اسلایدر / اعلام قیمت مرغ ممنوع شد
اعلام قیمت مرغ ممنوع شد

اعلام قیمت مرغ ممنوع شد

با تولید شبانه‌ریزی توسط مرغدارها اما مرغ در ویترین تعدادی از واحدهای صنفی موجود نیست. همچنان برخی برای خرید مرغ صف می‌بندند. مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی می‌گوید: این روزها اعلام کردن قیمت مرغ، بازار را تحریک می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مرغدارها معتقدند که بیش از نیاز مصرف کشور مرغ تولید می‌کنند اما این مرغ‌ها بعد از کشتارگاه به دست مردم نمی‌رسد. پس این مرغ‌ها کجا می‌روند؟

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی معتقد است: ما مرغ تولید می‌کنیم اما خبرهایی که به ما می‌رسد این است که به میزانی که مرغدارها مرغ تولید می‌کنند این میزان خودش را در بازار نشان نمی‌دهد، خودمان هم نمی‌دانیم چرا؟

برخی فروشندگان مرغ از کاهش جوجه‌ریزی خبر می‌دهند و معتقدند که مرغدارها جوجه‌ریزی نکردند و همین مساله باعث تشکیل صف در واحدهای صنفی شده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: سوال ما هم همین است که این مرغ‌های تولید شده کجا می‌رود؟ دستگاه‌های نظارتی باید به این سوال پاسخ بدهند.

احتمالا مرغ‌ها را منجمد می‌کنند
تولید مرغ چقدر است؟ کمالی سروستانی پاسخ داد: مرغدارهای استان خراسان می‌گویند ۶۰۰ تن در روز مرغ تولید می‌کنند، این در حالی است که از این میزان ۴۰۰ تن بیشتر مصرف نمی‌شود. در این مسیر مشکلاتی وجود دارد. معلوم نیست مرغ را می‌برند منجمد می‌کنند یا جای دیگری می‌برند.

چندی پیش محمدعلی فروغی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید در اصفهان گفته بود: «امسال مردم بیشتر مرغ می‌خرند و در فریزرهایشان دپو می‌کنند.»

کمالی سروستانی با اشاره به این اظهارات گفت: اینکه می‌گویند مردم امسال بیشتر مرغ خریدند، این طور نیست. مردم برای خرید مرغ پول ندارند. باید ردیابی شود که این میزان مرغی که از مرغداری‌ها خارج می‌شود کجا می‌رود. چرا که بعد از خروج مرغ از مرغداری‌ها هیچ نظارتی وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.