صفحه اصلی / اسلایدر / ۳۵۰ وبسایت فروش اقلام قاچاق مسدود شدند
۳۵۰ وبسایت فروش اقلام قاچاق مسدود شدند

برخورد با مراکز منتسب به عرضه پوشاک خارجی

۳۵۰ وبسایت فروش اقلام قاچاق مسدود شدند

کسب و کار نیوز - یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق گفت: با طرحی که از ۲۹ آذر ماه آغاز شد مراکزی که منتسب به عرضه پوشاک خارجی بودند به ویژه آنهایی که تابلو فروش این برندها را داشتند، جمع آوری شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، یاسر سوادکوهی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره طرح مبارزه با قاچاق پوشاک، گفت: با طرحی که از ۲۹ آذر ماه آغاز شد مراکزی که منتسب به پوشاک خارجی بودند به ویژه آنهایی که تابلو فروش این برندها را داشتند، جمع آوری شد.

در ۹ ماهه امسال در کل کشور به بالای ۱۵ هزار مرکز عرضه پوشاک مراجعه شده که در نتیجه آن بیش از ۳ هزار پرونده قاچاق خرد تشکیل شده که عناوین جرم‌ها شامل احتکار، تقلب، جعل و… بوده استوی ادامه داد: در ۹ ماهه آغازین سال ۹۹ در کل کشور به بالای ۱۵ هزار مرکز عرضه پوشاک مراجعه شده که در نتیجه آن بیش از ۳ هزار پرونده قاچاق خرد تشکیل شده که عناوین جرم‌ها شامل احتکار، تقلب، جعل و… بوده است.

سوادکوهی با بیان اینکه البته کشفیات قاچاق در مراکز دپو و انبارش و مبادی ورودی رسمی موضوعی جداست، عنوان کرد: اولویت مبارزه با قاچاق، مراکز انبارش و مبادی رسمی است. کشفیات قاچاق پوشاک در دپو و انبارش کالا در ۹ ماه امسال، ۱۰۱ میلیارد تومان و پارچه ۲۷۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

این مقام مسئول گفت: کالاهای قاچاق کشف شده به هیچ وجه در داخل عرضه نمی‌شود، این کالاها چون کالای خارجی هستند به سازمان اموال تملیکی سپرده می‌شود و صرفاً در صورتی که صادر شوند، از امحای آنها جلوگیری می‌شود.وی اظهار داشت: قرارگاه مبارزه با قاچاق برخورد با این مواردی اکه الصاق علنی برندهای غیر مجاز و محرز قاچاق داشتند را در دستور کار قرار داد و این کالاها با این شرایط در هر مغازه‌ای که بود برخورد شد حتی تابلوبرندهای قاچاق را نیز به پایین کشیدیم ودر حال حاضر به عنوان نمونه هیچ کجا تابلو برند نایکی وجود ندارد. اما با فروشندگان کالای قاچاق که به صورت زیر پله‌ای فعالیت می‌کنند چون به این صورت قابل مبارزه نبودند و ارزش ریالی چندانی نداشتند برخوردی صورت نگرفت.

سوادکوهی درباره وبسایت‌های فروش کالای قاچاق، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۳۵۰ وبسایت فروش محصولات غیر مجاز و عرضه کننده محصولات قاچاق فیلتر شدند و در خواست فیلتر شدن ۸۳ وبسایت دیگر را نیز به دادستانی ارائه کرده‌ایم البته در حوزه فضای مجازی به دلیل اینکه مردم تشویق شوند و شرایط کرونایی از این وبسایت‌ها خریداری کنند اعلام کردیم که اگر تغییر را ببینیم رفع فیلتر خواهیم کرد. بسیاری از وبسایت‌ها را نیز وقتی تغییر رفتار را دیدیم رفع فیلتر کردیم.تاکنون بیش از ۳۵۰ وبسایت فروش محصولات غیر مجاز و عرضه کننده محصولات قاچاق فیلتر شدند و در خواست فیلتر شدن ۸۳ وبسایت دیگر را نیز به دادستانی ارائه کرده‌ایم

وی در زمینه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی نیز گفت: برخورد با فروش لوازم خانگی قاچاق که برند محرز قاچاق دارند بر اساس کد شناسه کالا و کد رهگیری را آغاز کردیم و از هفته گذشته تا به حال ده مرکز را بررسی کردیم و برندهای محرز قاچاق را جمع آوری کردیم.سوادکوهی درباره برخورد با سیگار قاچاق نیز عنوان کرد: در استان تهران به بیش از ۲۰۰ مرکز برای مبارزه با عرضه سیگار قاچاق مراجعه شده که بیش از ۹۵ درصد مراجعات منجر به کشف کالای قاچاق شده است با توجه به اینکه رجیستری سیگار از ۳۱ شهریور ۹۹ مانند رجیستری موبایل آغاز شده امیدواریم وضعیت دخانیان نیز سر و سامان بگیرد.وی خاطر نشان کرد: به زودی در تولید خودکفا می‌شویم و مصرف داخل را پوشش می‌دهیم البته ما این را یک کالای اقتصادی نمی‌دانیم بلکه یک کالای سلامت محور میدانیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.