صفحه اصلی / اسلایدر / جرائم فعالان اقتصادی در نصب نکردن کارتخوان
جرائم فعالان اقتصادی در نصب نکردن کارتخوان

جرائم فعالان اقتصادی در نصب نکردن کارتخوان

کسب و کار نیوز - معاون سازمان امور مالیاتی ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، گفت: از زمانی که ثبت نام در این سامانه آغاز و قانون اجرا شود، صورت حساب‌های فعالان اقتصادی که در این سامانه ثبت نشده باشد، پذیرش صورت نمی‌گیرد. علاوه براینکه جرایمی روی میزان فروش این افراد صورت می‌گیرد، فعالان اقتصادی که در این سامانه ثبت نام نکرده باشند، نمی‌توانند صورت حساب صدور کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمود علیزاده ارائه عملکرد برنامه‌ها و پروژه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های تابعه در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در بخش اول کلیه فعالان اقتصادی با پیاده سازی و اجرای این قانون باید پایانه فروشگاهی را برای فعالیت خود آماده کنند و سازمان امور مالیاتی از طریق سامانه مودیان  ارزش افزوده فعالیت آن‌ها را به صورت مکانیکی و هوشمند محاسبه می‌کند تا از این طریق فعالیت‌های مالیاتی را بدون عامل انسانی کاملا هوشمند انجام شود.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی طی دو سال  گذشته فعالیت‌های خود را در زمینه پایانه‌های فروشگاهی را شروع کرد و سامانه‌های موردنیاز اکنون تقریبا آماده است و به زودی از طریق رسانه‌ها لینک‌های سامانه‌های مورد نظر برای ثبت نام فعالان اقتصادی اعلام می‌شود تا برای این افراد بر مبنای اطلاعات و شماره منحصر به فرد صورت حساب‌های الکترونیک صدور شود.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی با تاکید براینکه برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی نیازی به ایجاد پایانه جدید نداریم، گفت: هر پایانه‌ای که امکان اتصال به سامانه‌های حافظه مالیاتی داشته باشد، می‌توانو به عنوان پایانه فروشگاهی شناخته می‌شود. هدف اصلی این قانون صدور صورت حساب‌های الکترونیکی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی براینکه چه جرائمی برای کسانی که از این قانون تخلف کنند، فراهم شده است؟ بیان کرد: از زمانی که ثبت نام در این سامانه آغاز و قانون اجرا شود، صورت حساب‌های فعالان اقتصادی که در این سامانه ثبت نشده باشد، پذیرش صورت نمی‌گیرد. علاوه براینکه جرایمی بر روی میزان فروش این افراد صورت می‌گیرد، فعالان اقتصادی که در این سامانه ثبت نام نکرده باشند، نمی‌توانند صورت حساب صدور کنند زیرا، سامانه‌های این قانون برای هر فعال اقتصادی صورت حساب جداگانه‌ای درنظر گرفته است که این صورت هم برای فروشنده و هم برای خریدار صادر می‌شود.

فردا از پنجره واحد خدمات مالیاتی رونمایی می‌شود

در ادامه این مراسم، خانی معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی نیز گفت: در حوزه مالیات الکترونیک اکنون در جایگاه مناسبی قرار داریم البته راه طولانی برای تحقق مالیات هوشمند داریم.  پیش از این یکی از چالش‌های حوزه مالیات، تامین داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز بود با اقدامات انجام شده اکنون چالش ما کیفیت اطلاعات مورد نیاز است.

وی افزود: در این زمینه سه الی ۴ دستگاه را به دستگاه‌های قضایی برای عدم همکاری در ارائه اطلاعات موردنیاز سازمان امور مالیاتی معرفی کردیم. در تعامل با معاونت فناوری ریاست جمهوری اکنون شرکت‌های دانش بنیان در سازمان امور مالیاتی فعال شده است تا در چند فاز یه سمت سامانه‌های هوشمند تحلیل داده حرکت کنیم.

خانی ادامه داد: فردا از پنجره واحد خدمات مالیاتی رونمایی می‌شود که هر ایرانی اطلاعات مالیاتی مورد نیاز خود را می‌تواند با مراجعه به آن دریافت کند. اقدام دیگر سازمان نیز بازنگری در سامانه‌های نرم افزاری برون سازمانی است تا تشخیص دقیق سازمانی صورت بگیرد. لازم به ذکر است که پیش از این رئیس سازمان امور مالیاتی از اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی در سال آینده خبر داده بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.