صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / رونمایی از اولین شبکه حرفه‌ای کسب و کار مکان‌محور/«کسبینو» شبکه حرفه‌ای کسب و کار افتتاح شد
رونمایی  از  اولین شبکه حرفه‌ای کسب و کار مکان‌محور/«کسبینو» شبکه حرفه‌ای کسب و کار افتتاح شد

با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهردار تهران و جمعی از مسئولان و نخبگان دانشگاهی برگزار شد

رونمایی از اولین شبکه حرفه‌ای کسب و کار مکان‌محور/«کسبینو» شبکه حرفه‌ای کسب و کار افتتاح شد

«کسبینو»،شبکه حرفه‌ای کسب و کار و اولین شبکه‌ اجتماعی مکان‌محور ویژه کسب و کارها افتتاح شد. مراسم رونمایی از شبکه حرفه‌ای کسب و کار با حضور سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، پیروز حناچی، شهردار تهران و جمعی از مدیران دولتی، دانشگاهی و فعالان حوزه کسب و کار در مراسمی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در این مراسم مینا مهرنوش، ایده‌پرداز و بنیانگذار کسبینو با اشاره به مزیت این شبکه اجتماعی نسبت به سایر شبکه‌ها برای کسب و کارها، اصناف و کلیه افراد حقیقی و حقوقی گفت: مهم‌ترین مزیت رقابتی کسبینو که در دنیا منحصر به فرد است و تاکنون اجرا نشده است، تبلیغات مکان‌محور است که می‌تواند اطلاعات مربوط به محصول و خدمات را برای افراد در هر جایی که هستند و براساس موقعیت مکانی برساند. مهرنوش ادامه داد: یکی از قابلیت‌های بسیار مهم کسبینو علاوه بر بارگذاری پست مربوط به فروش کالا و خدمت، ویژگی پرداخت روی پست مربوطه است؛ این در حالی است که در سایر شبکه‌های اجتماعی که در ایران فعال هستند، به دلیل موضوع تحریم امکان دسترسی به این ویژگی وجود ندارد.


بنیانگذار کسبینو افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب کسبینو قیمت پایین تبلیعات است. در حال حاضر برای هر پیامک معرفی محصول و خدمت که ویژگی و مزیت مکان‌محور را هم شامل نمی‌شود، باید بین ۱۰ تا ۲۰ تومن هزینه کرد؛ این در حالی است که در کسبینو هزینه ارسال هر پیام تبلیغاتی و تصویری تنها ۵ تومان است و در واقع ارسال یک پیام تبلیغاتی هوشمندانه و مبتنی بر داده‌های مکان‌محور به ۱۰۰۰ نفر تنها ۵ هزار تومان در کسبینو برای کسب و کارها هزینه در بردارد. وی افزود: این قابلیت خصوصا به مشاغل خانگی و روستایی کمک زیادی خواهد کرد و فرصت حضور آنها در یک پاساژ مجازی بزرگ را فراهم می‌کند و براساس بازار هدف می‌توانند به مخاطب پیام تبلیغاتی با کمترین هزینه ارسال کنند.مجید فخری، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی کشور نیز با اشاره به نقش خدمات مکان‌محور در توسعه فضای کسب و کار کشور گفت: شروع به کار «کسبینو» به عنوان شبکه حرفه‌ای کسب و کار که براساس داده‌های مکانی راه‌اندازی شده است، اتفاق بسیار بزرگی است که می‌تواند به نیاز مخاطب و کسب وکارها براساس تحلیل داده‌های مکانی پاسخ دهد.
وی افزود: نقطه قوت کسبینو به عنوان شبکه‌ حرفه‌ای کسب و کار ویژگی مکان‌محور بودن آن است و کسب و کارهای ایرانی می‌توانند در بستر این شبکه اجتماعی براساس داده‌هایی که در داخل کشور تولید شده و توسعه پیدا کرده و براساس نرم‌افزار مکان‌محوری که دانشمندان و شرکت‌های ایرانی دانش بنیان تولید کردند، فعالیت و از خدمات آن استفاده کنند. وی ادامه داد: در بستر این شبکه اجتماعی مکان‌محور کسب و کارها و مخاطبان می‌توانند کالا و خدمات مورد نیاز خود را براساس موقعیت مکانی پیدا کنند و به نیاز کاربر براساس داده‌های مکان‌محور پاسخ داده می‌شود که بسیار هوشمندانه است. کسب و کارها هم فرصت و امکان این را دارند که تبلیغات مکانی هوشمند به صورت حرفه‌ای داشته باشند.


رئیس سازمان جغرافیایی ادامه داد: ما در عصر انفجار اطلاعات هستیم. ۸۰ درصد اطلاعاتی که در دنیا منتشر می شود در رابطه با اطلاعات مکانی است. در حال حاضر گردش مالی کسب و کار اطلاعات مکانی در دنیا ۴۳۵ میلیارد دلار است که از این میزان سهم آسیا و به ویژه غرب آسیا ۵/۲ درصد است. همچنین با ارزیابی‌های صورت گرفته جایگاه ایران در رابطه با اطلاعات مکانی در دنیا رتبه ۴۷ ام و در غرب آسیا رتبه هفتم است.
فخری افزود: شبکه حرفه‌ای کسب و کار کسبینو بر پایه اطلاعات مکان‌محور تشکیل شده و می‌تواند به رونق اقتصادی کشور کمک شایانی کند.
«کسبینو» به عنوان شبکه حرفه‌ای کسب و کار، شبکه اجتماعی مکان‌محور تخصصی ویژه کلیه کسب و کارهای حقیقی، حقوقی، مشاغل خانگی، اصناف و کسب و کارهای محلی است که قصد دارند با استفاده از روش‌های نوین راهی نو در توسعه کسب و کار خود را تجربه کنند.
به گفته بنیانگذاران این شبکه اجتماعی، کسبینو این امکان را به کسب و کارها می‌دهد که به صورت رایگان صفحه تخصصی و حرفه‌ای تجاری ایجاد کنند و محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند.
همچنین این امکان برای مشتریان فراهم است که کسب و کار مورد نظر خود را براساس موقعیت مکانی جست و جو کنند و از خدمات آن استفاده کنند.


تبلیغات مکان‌محور از مجله مزیت‌های کسبینو نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی است. در کسبینو انواع محتوی متنی، تصویری و ویدیویی به کمک فناوری مکان‌محور و براساس موقعیت کسب و کارها به صورت ارسال پست‌های تبلیغاتی، بیلبوردهای مجازی، ارسال تبلیغات منطقه‌ای و … برای مشتریان و مخاطبان ارسال می‌شود. در این شبکه اجتماعی کسب و کارها همچنین این امکان را دارند که کلیه تخفیف‌ها، حراج‌ها، کالا‌‎ها و خدمات، آگهی‌های جذب و استخدام یا شرایط تجاری خاص کسب و کار خود را به مشتریان و مخاطبان خود در لحظه و با سرعت بالا اعلام کنند. گفتنی است کسبینو از ابتدا با رویکرد خلق ارزش مشترک (CSV ) ایجاد شده و اهداف اقتصادی اجتماعی متعددی را دنبال می‌کند و در این راستا برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود طرح اشتغال کسبینو را در دستور کار خود قرار داده است.


به گفته موسسان کسبینو این طرح کاملا رایگان و در فاز اول به ایجاد شغل در فضای مجازی کمک می‌کند و پس از شناسایی استعدادها، آموزش دانشی، آموزش مهارتی و نظارت منتورها، نیروی کار آموزش‌دیده با مهارت را روانه بازار کار می‌کند. شبکه کسبینو همچنین با رویکرد ارزش‌آفرینی اجتماعی در تعامل و همکاری مشترک با ذی‌نفعان، مخاطبان و مشتریان کلیدی خود، طرح کسبینویاری را به اجرا گذاشته است.


به موجب این طرح هر یک از ذی‌نفعان و مخاطبان حقیقی و حقوقی عضو کسبینو که تمایل به انجام امور خیرخواهانه از طریق به اشتراک‌گذاری دارائی، کالا و خدمات، دانش، مهارت، کسب و حرفه خود به صورت رایگان (بلاعوض) در حوزه کسب و کار را داشته باشند، می‌توانند آی دی مجازی ویژه کسبینویاری دریافت کرده و در شبکه کسبینو خود و خدمات خیرخواهانه‌شان را معرفی و ارائه کنند تا متقاضیان چنین خدماتی نسبت به درخواست و دریافت آن از طریق شبکه کسبینو مبادرت کنند. گفتنی است این سامانه در حال حاضر از طریق کافه بازار و گوگل پلی و سایت KASBINOAPP.COM در دسترس است.
خدمات حرفه‌ای پرداخت، کیف پول، باشگاه مشتریان، بازی‌وارسازی(Gamification)، سامانه آموزش مجازی، نظرسنجی، قرعه کشی، تیک آبی، واقعیت افزوده(AR) و بسیاری از خدمات حرفه‌ای کسب و کاری برای این سامانه اجرا شده که به مرور در بازار معرفی خواهند شد تا دغدغه‌های همه کسب و کارها برای فعالیت حرفه‌ای در فضای مجازی را برطرف کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.